Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری آنلاین سیزدهمین کنگره شعر عاشورایی قروه بنا به شرایط شیوع ویروس کرونا بصورت مجازی خبر داد.

عبید رستمی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: سیزدهمین کنگره شعر عاشورایی قروه بنا به شرایط شیوع ویروس کرونا بصورت مجازی و در شبکه های اجتماعی بصورت آنلاین برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  اهداف برگزاری این کنگره را اینگونه برشمرد و افزود:  از مهمترین اهداف برگزاری کنگره شعر عاشورایی، شناسایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورایی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقاء سطح کیفی اشعار آئینی و گسترش ابن بخش از شعر است.

رستمی اضافه کرد: توجه به کیفیت و جذابیت اشعار مداحی در مراسمات مذهبی و رصد فرهنگی فرهنگ عاشورا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهر قروهازدیگر اهداف برگزاری کنگره سیزدهم است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در خصوص آثار رسیده به دبیرخانه کنگره اظهار داشت: در سیزدهمین کنگره امسال 110 شاعر با مجموع 323 اثر اشعار خود را به دبیرخانه کنگره ارسال نمودند.

وی در خصوص اسامی داوران این دوره کنگره گفت: سیزدهمین دوره کنگره شعر عاشورایی توسط عبدالجبار کاکایی، منصور دولتی و مصطفی محدثی خراسانی داوری شده است. 

رستمی در خصوص نحوه و روش برگزاری بصورت مجازی کنگره سیزدهم اینچنین اظهار داشت: به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی قرائت اشعار شاعران برگزیده خارج از استان بصورت ضبط شده روی شبکه های اجتماعی اینستاگرام https://instagram.com/kongerh_shere_ashoraiiو آپارات به آدرس https://www.aparat.com/kongereh_shere_ashoraii/liveپخش زنده خواهد شد و شاعران ساکن استان بصورت آنلاین در مراسم با حضور تعداد اندکی از عاشقان و رهروان امام حسین(ع) پخش خواهد شد.

وی یادآور شد: مراسم اختتاحیه کنگره روز چهارشنبه نهم مهرماه راس ساعت 10 صبح در آستانه اربعین حسینی آغاز می شود.

عبیدالله رستمی در مورد بخش های این دوره کنگره گفت: شاعران در دو بخش اصلی که مربوط به عاشورا و بخش ویژه مربوط به سردار دلها سردار شهید قاسم سلیمانیآثار و سروده های خویش را به دبیرخانه ارسال نموده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کنگره شعر عاشورایی استانی فرهنگی و هنری کنگره شعر عاشورایی سیزدهمین کنگره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۶۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت بیش از ۲۶ هزار داوطلب کردستانی در کنکور سراسری

ایسنا/کردستان مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از شرکت ۲۶ هزار و ۳۸۰ داوطلب کردستانی در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ خبر داد.

هاشم ناظمی جلال در گفت‌وگوبا ایسنا اظهار کرد: نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ پنجشنبه و جمعه ۶ و۷ اردیبهشت ماه در ۱۱ حوزه اصلی شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد که در آن ۲۶ هزار و ۳۸۰ داوطلب کردستانی در ۵ گروه آزمایشی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی عنوان کرد: در نوبت اول آزمون سراسری امسال، آموزش و پرورش در ۷ شهرستان دیواندره، کامیاران، بانه، سقز، قروه، دهگلان و مریوان و همچنین دانشگاه‌های کردستان، آزاد اسلامی، پیام نور و علمی کاربردی در ۳ شهرستان سنندج، بیجار و سقز متولی برگزاری آزمون هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه از میان داوطلبان امسال در نوبت اول ۱۰ هزار و ۴۰۸ نفر را آقایان و ۱۵ هزار و ۵۷۵ نفر را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، افزود: بیشترین تعداد شرکت کننده در گروه آزمایشی علوم تجربی با ۱۱ هزار و ۵۷۵ داوطلب و کمترین آن در گروه آزمایشی هنر با ۸۸۰ نفر به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به لزوم رفع نقص احتمالی کارت نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ از سوی داوطلبان گفت: تمامی داوطلبان موظف هستند براساس راهنمای منتشر شده در کارت آزمون نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آن را کنترل، و در صورت نقص، رفع کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • شرکت بیش از ۲۶ هزار داوطلب کردستانی در کنکور سراسری
  • برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳
  • دومین روز از اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر 
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر
  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه ایران
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • خراسان شمالی آماده برگزاری یادواره شهدای غریب در اسارت