Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی گچساران گفت:برنامه ویژه ای نیز برای کودکان کار اجرا خواهیم کرد که در این طرح کلاس هایی آموزشی به صورت حضوری و آنلاین برگزار و به این کودکان کار برای درس خواندن و در منزل ماندن برای سلامتی و مبارزه با بیماری کرونا هزینه تحصیل پرداخت خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس گروه جهادی بسیج دانشجویی گچساران با تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی و آموزشی برای دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت این شهرستان، اندکی از بار مشکلات اقتصادی خانواده دانش آموزان را کاسته و گل لبخند برلبانشان نشاندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهادگران بسیجی در این حرکت معنوی و فرهنگی گوی سبقت را ربودند و با تهیه اقلام و وسایل کمک آموزشی ایرانی در راستای حمایت از دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار با هدف ایجاد انگیزه ، آرامش خاطر و نیز دلگرمی بیشتر جهت فراگیری علم و دانش برای دانش آموزان نیازمند اقدام کردند.

محمدسلیمانی،مسئول بسیج دانشجویی گچساران در این خصوص گفت: در مرحله اول، 110 بسته نوشت‌افزار شامل کیف، جامدادی، 4عدد دفتر، 10عدد مداد، 8عدد خودکار، پاک‌کن، تراش، چسب کاغذی، بسته 12عددی مداد رنگی و خط کش توزیع شد، دراین بسته های حمایتی نیز مسابقه کتاب‌خوانی توسط دانشجویان از زندگی نامه "شهید سلیمانی" طراحی شده که به برندگان نیز جوایزی اهداء خواهد شد.

وی افزود:ان شاءلله در روزهای آینده نیز توزیع150بسته نوشت افزار به همراه کیف، کفش ، خرید البسه ، کتاب ها و شهریه دانش آموزان و دانشجویانی که از تحصیل جامانده اند،توسط جهادگران بسیجی اقدام خواهد شد.

سلیمانی در ادامه تصریح کرد:باتوجه به شیوع بیماری کرونا و مشکلات اشتغال خانواده ها، برنامه ویژه ای نیز برای کودکان کار اجرا خواهیم کرد که در این طرح کلاس هایی آموزشی به صورت حضوری و آنلاین برگزار و به این کودکان کار برای درس خواندن و در منزل ماندن برای سلامتی و مبارزه با بیماری کرونا هزینه تحصیل پرداخت خواهد شد.

وی افزود:در تلاش هستیم که با کمک سایر خیرین شهرستان برای تحصیل و آموزش آنلاین این کودکان کار هم گوشی موبایل یا تبلت تهیه کنیم که ان شاءلله شاهد این موضوع نباشیم که کودکی به خاطر فقر و مشکلات مالی از تحصیل باز بماند.

  این درحالی است که توزیع بسته‌های حمایتی به خانوارهای نیازمند وبی بضاعت درقالب نوشت افزار و کمک آموزشی توسط گروه های جهادی این شهرستان همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: بسیج دانشجویی دانش آموزان کودکان کار خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۶۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، برخلاف دهه‌های گذشته در یک دهه اخیر شاهد ریزش تعداد دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته ریاضی در دبیرستان‌های کشور هستیم آن طور که آمارها نشان می دهد فقط بین 15 تا 18 درصد دانش آموزان رشته ریاضی را برای ادامه تحصیل خود در مقطع دبیرستان انتخاب می‌کنند، محمدرضا نیک نژاد با اشاره به اینکه در یک روند تقریبا یک دهه اخیر تعداد افراد علاقه‌مند به ریاضی کمتر شده است، اظهار کرد: در این مدت زمان شاهد علاقه‌مندی و حضور بیشتر دانش آموزان به رشته تجربی و در نهایت پزشکی و زیرشاخه این رشته هستیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ آموزشی غالب بر روی دانش آموزان تاثیرگذار است، یادآور شد: قبل از این دهه دانش آموزان و حتی والدین آنها به رشته های فنی و مهندسی علاقه‌مند بودند و در برهه ای از زمان شاهد بودیم که حتی کشور و جهان علاقه‌مند به جذب نیروهای فنی و مهندسی بودند. 

این کارشناس آموزش و پرورش تاکید کرد: در سال‌های اخیر عواملی مانند افزایش بیکاری فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی و دیگر زیرشاخه‌های رشته ریاضی همچنین تغییر رویکرد از تولید و کارهای خدماتی به فعالیت‌هایی مانند دلالی که عمدتا نیاز به مدرک تحصیلی خاصی ندارد متاسفانه باعث شد تا نگرش جامعه نسبت به تحصیل در رشته ریاضی تغییر کند. 

به گفته نیک نژاد، در حال حاضر رشته پزشکی به دلیل درآمد بالا، نیاز جامعه و جذب در کشورهای خارجی بیشتر از سایر رشته‌ها به ویژه ریاضی مد نظر انتخاب دانش آموزان پس از انتخاب و تحصیل در رشته تجربی است.  

وی با بیان اینکه مردم ارزیابی خود را از شرایط جامعه دارند، اضافه کرد: در حال حاضر شاهد افزایش تعداد و ظرفیت دانشگاه‌ها در رشته ‌های مختلف پزشکی هستیم و شاید جامعه نیاز به رشته های فنی و مهندسی به دلیل نداشتن بازار کار مناسب ندارد، در حالی که والدین باید بدانند همان اندازه که جامعه نیاز به رشته هایی همچون پزشکی دارد به رشته های فنی و مهندسی نیز نیاز دارد. 

این کارشناس آموزش و پرورش متذکر شد: متاسفانه اقتصاد کشور براساس اقتصاد دلالی می چرخد که نیاز به مدرک تحصیلی فنی و مهندسی ندارد، این در حالی است که بسیاری از داشن آموزان می خواهند پس از دریافت مدرک تحصیلی مناسب برای ادامه تحصیل یا کسب شغل مناسب به کشورهای خارجی بروند. 

وی پیشنهاد کرد: برای رفع مشکل کاهش تعداد دانش آموزان در رشته ریاضی لازم است دولت بازار کار و اقتصاد کشور را ساماندهی کند و از طریق فراهم کردن شرایط مناسب برای بازار کار، رویکرد جامعه را نسبت به تحصیل در رشته ریاضی تغییر دهد، البته در این عرصه نیاز به یک آموزش فراسازمانی نیز است تا هم تعادل در تحصیل در رشته‌های نظری ایجاد شود و هم والدین بدانند که جامعه نیاز به همه رشته‌های تحصیلی دارد.  

گفت‌وگو از مهدیه قمری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان
  • اجرای برنامه‌ آموزشی برای دانش آموزان روستای ذغالچال ساری
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • برگزاری المپیاد دانش آموزی و دانشجویی صنعت فرش دستباف گلستان
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • پیگیری جدی برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن کودکان
  • مدارس غیردولتی چگونه می‌توانند عدالت آموزشی را گسترش دهند؟
  • مدارس غیردولتی می‌توانند به عدالت آموزشی کمک کنند/ مدارس غیردولتی نباید جاده صاف کن این افراد باشند