Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد محمدی تاکید کرد باشگاه ذوب آهن در مورد پرونده رضا شکاری ده ‌ها بار با فیفا و CAS مکاتبه کرده است.

جواد محمدی مدیرعامل باشگاه ذوب ‌آهن اصفهان در خصوص وضعیت باشگاه اصفهانی در آستانه لیگ بیستم، پرونده شکایت از رضا شکاری، فسخ قرارداد رادولوویچ و ... صحبت کرد.

به گزارش طرفداری، جواد محمدی در خصوص وضعیت باشگاه ذوب‌آهن به فارس گفت:

اوضاع و احوال باشگاه خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارها را پیش می ‌بریم و امیدواریم به لطف خدا توفیق و پیشرفت حاصل شود.

محمدی در مورد بازگشت به کار پس از مدتی کناره ‌گیری از سمت مدیرعاملی باشگاه، عنوان کرد:

به دلیل کسالتی که پیش آمد، مدتی را فاصله داشتم. با تصمیم هیات مدیره محترم، احمد جمشیدی زحمت کشید و در این مدت امور جاری را راهبری و اداره کرد تا این فرصت فراهم شود که سلامتی را به دست بیاورم و بتوانم ادامه خدمت گزاری را انجام بدهم.

محمدی در مورد فراز و نشیب ‌های مدیریتی باشگاه ذوب‌ آهن در این مدت تصریح کرد:

خیلی از مسائل، اتفاقات، تصمیمات و نکات پیش آمده و قاعدتا کسی که فاصله داشته، شاید در جریان خیلی از موارد نباشد. بعضا در برخی مسائل هم در جریان بودم.

محمدی در خصوص انتخاب رحمان رضایی به عنوان سرمربی ذوب‌ آهن با وجود مطرح شدن اسامی دیگری برای هدایت این تیم، گفت:

قاعدتا زمانی که قرار است سرمربی انتخاب شود، با گزینه ‌های مختلفی مذاکره می ‌شود، برنامه ارائه می ‌کنند و این برنامه ‌ها بررسی می‌ شود و نهایتا منجر به انتخاب یک نفر و حاصل شدن یک نتیجه می‌ شود.

مدیرعامل ذوب ‌آهن گفت:

این نیست که باشگاه فقط با یک نفر مذاکره کرده باشد و حتما آن یک نفر انتخاب شده یا نشده باشد. هیات مدیره وقت گزینه ‌های متعددی را بررسی کرد و نهایتا با توجه به شرایطی که در باشگاه هست و چهارچوب و سیاست کلی که وجود دارد، جمع بندی شده، تصمیم گیری کردند و رحمان رضایی را به عنوان سرمربی معرفی شد. الان انتخاب انجام و با رضایی قرارداد بسته شده و او کارش را شروع کرده است.

محمدی با اشاره به حمایت از سرمربی تیم ادامه داد:

طی جلسات و موضع گیری‌ های مختلف، هم خود من و هم هیات مدیره اعلام کردیم قاطعانه از او حمایت می ‌کنیم. سعی مان بر این است که تمام امکانات و ابزارهای لازم را با توجه به چهارچوب و سیاست‌ های کلی باشگاه برای او فراهم کنیم. موفقیت رضایی یعنی موفقیت ذوب آهن، فرقی نمی ‌کند و قطع به یقین تلاش و برنامه ‌ریزی حداکثری را در این زمینه انجام می ‌دهیم. پیگیر هستیم و این کار ادامه دارد تا ان شاالله فصل خیلی خوب و موفقی را شروع کنیم و پشت سر بگذاریم.

محمدی در مورد جذب حسین ابراهیمی که در نهایت منجر به رفتن این بازیکن شد، گفت:

بعد از این که برگشتم، صحبت‌ هایی شده بود و اتفاقاتی افتاده بود. در نهایت او فسخ کرد و جزو بازیکنان جذب شده ما نیست. او رفته و من هم صحبتی با او نداشتم.

مدیرعامل باشگاه ذوب ‌آهن در مورد صحبت‌ هایی که توسط عضو سابق هیات مدیره این باشگاه علیه او مطرح و از قرارداد رادولوویچ (سرمربی مونته‌ نگرویی و اسبق تیم فوتبال ذوب‌ آهن) به عنوان پرونده ویلموتس کوچک نام برده شده، گفت:

این که یک نفر تعبیری را برای خودش داشته باشد، واژه ‌ای را درست کند و ما هم همان واژه را تکرار کنیم، باید با دلیل و برهان باشد. بحث و صحبت روی یک نکته، خبررسانی و نشر آن باید با منطق باشد. چنین مقایسه ‌ای قیاس مع‌ الفارق است.

محمدی ادامه داد:

اگر بخواهیم از پرونده ویلموتس شبیه سازی کنیم و این صحبت‌ ها را مطرح کنیم، بهتر است دوستان سری به آرشیو ذهنی خودشان بزنند که اسناد و مدارک آن هم موجود است. پرونده ‌های خیلی بزرگتر مانند آمدن کالدرون ‌ها به ایران که دوستان خودشان پشت این پرونده ‌ها بودند و قضایا را می ‌دانند، وجود دارد.

محمدی با اشاره به پرونده کالدرون و پرسپولیس افزود:

پرونده بیش از 750 هزار دلاری کالدرون و دستیارانش که دوستان برای پرسپولیس به وجود آوردند و هنوز هم گریبان گیر این باشگاه و یکی از مشکلات حقوقی مطرح شده بر علیه فوتبال ما است، خیلی شبیه ‌تر به پرونده ویلموتس است تا این که بخواهیم فرار رو به جلو کنیم و چنین حرف‌ هایی را در مورد باشگاه ذوب ‌آهن یا شخص جواد محمدی بزنیم.

مدیرعامل ذوب ‌آهن گفت:

در مورد موضوع پرونده و قرارداد رادولوویچ و شرایطی که بر آن حاکم بوده و عنوان کردم به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، چند نکته حائز اهمیت و مهم وجود دارد که گوشه ‌ای از آن را تشریح می‌ کنم. در این پرونده اصلا مدعی و شاکی، باشگاه ذوب‌ آهن است. قراردادی که با او بسته شد برای مدت یک فصل و نیم بود. رزومه او هم مشخص است. او پنج سال پیاپی سرمربی تیم ملی لبنان بوده، پاختاکور را در لیگ قهرمانان آسیا هدایت کرده، در اروپا در تیم ‌های مختلف باشگاهی و ملی کار کرده است.

محمدی در مورد پایبندی ذوب ‌آهن به قرارداد با رادولوویچ عنوان کرد:

ذوب‌آهن در قرارداد با او به صورت تمام و کمال تعهدات را بر اساس تقویمی که در قرارداد مشخص شده، رعایت کرده است. هیچ گونه کوتاهی در خصوص او نداشته که بخواهد نسبت به باشگاه ما مدعی باشد. در سایر پرونده ‌هایی که علیه فوتبال کشورمان وجود دارد، طرف ‌های مقابل فسخ کردند و شاکی هستند اما امروز ذوب ‌آهن نسبت به رادولوویچ شاکی است.

محمدی ادامه داد:

نکته بعدی بحث تعهد نامه ‌ها، مکاتبات و مستنداتی است که در پرونده رادولوویچ وجود دارد و نشان دهنده رعایت حقوق بین المللی و حرفه ‌ای قرارداد توسط باشگاه و عدول اوست. از طرفی عملکرد فنی او کاملا مشخص است. تاثیر گذاری مثبت او در تیم، هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی و نتیجه ‌گیری را همه احساس کردند اما به دلیل شرایط کرونایی از کشور خارج شد.

محمدی درمورد پیش بینی برای خروج رادولوویچ از ایران گفت:

یکی از نکات خیلی مهمی که در قرارداد او دیده شده بود، این بود که هر موقع قصد خروج از ایران را داشته باشد، باید با هماهنگی باشگاه این کار را انجام بدهد. قاعدتا وقتی می ‌خواست به دلیل تعطیلی لیگ که شروع آن حدود چهار ماه طول کشید، از ایران خارج شود، باز هم به رغم مواردی که در قرارداد لحاظ شده بود، یک تعهد نامه کتبی محکم و واضح از او گرفته شد و بعد اجازه خروج دادیم. رادولوویچ در این تعهدنامه اختیار را به صورت تمام و کمال به باشگاه واگذار کرد که اگر به هردلیلی برنگشت این حق برای باشگاه وجود دارد که قرارداد را یک طرفه فسخ و حقوق خودش را مطالبه کند.

محمدی در مورد این که با این حساب هنگام عقد قرارداد با بوناچیچ، ذوب‌ آهن قراردادی با رادولوولچ نداشته، گفت:

قطع به یقین بدانید که فسخ قرارداد با رادولوویچ از طرف باشگاه ذوب‌ آهن انجام شده است. با در نظر گرفتن تمامی دستور العمل ‌ها و برنامه ‌های قانونی که از طرف فیفا ابلاغ می شود این اتفاق صورت گرفت.

محمدی افزود:

این نبوده که بر اساس علایق شخصی یا از سر احساسات فسخ کنیم. خیلی زمانبندی شده، مشخص، با بررسی و پیگیری و موشکافانه تیم حقوقی باشگاه که ریز به ریز این مساله را پیگیری کردند این اتفاق رقم خورد. کما این که در مورد ثبت قرارداد و همچنین اخذ تعهد نامه از او نیز همین اتفاق افتاد. در کل یک کار کارشناسی و تیمی صورت گرفت. تمام مدارک و مستنداتی که بعضا به نکاتی از آنها اشاره کردم به صورت مکتوب آماده است.

مدیرعامل ذوب ‌آهن در خصوص طرح شکایت از رادولوویچ گفت:

مستند سازی و اقدامات لازم برای طرح شکایت بر علیه رادولوویچ انجام شده و به امید خدا بعد از ثبت شکایت در فیفا اطلاع رسانی می ‌شود. کار این پرونده را آنقدر موشکافانه پیش بردیم که حتی خود او درخواست داد؛ حاضرم مبلغی از پولی که دریافت کردم را برگردانم و به صورت مسالمت آمیز فسخ کنیم.

محمدی با اشاره به تصمیم گیری جمعی در ذوب ‌آهن گفت:

همین نکته هم در هیات مدیره باشگاه مطرح شد چون اعتقادمان این است که خرد جمعی بهتر از تصمیم گیری یک نفر است. خیلی از موارد را در هیات مدیره طرح موضوع می‌ کنیم. تبادل نظر و بررسی می‌ کنیم تا بهترین تصمیم را بگیریم. در مورد این پرونده هم مرحله به مرحله، چه از شروع مذاکره و قرارداد تا حضور او و همه مسائلی که پیش آمد را با مدیران باشگاه مو به مو بررسی کردیم تا تصمیم عاقلانه و موثری بگیریم.

محمدی در مورد این که پنجره برخی از باشگاه‌ های لیگ برتری به خاطر شکایات توسط فیفا بسته شده و آیا ذوب ‌آهن نگرانی ازاین بابت ندارد، عنوان کرد:

ما شاکی خاصی نداریم. زمانی که من به باشگاه آمدم کی‌ روش استنلی شکایت کرده بود و باشگاه هم برای پرداخت مبلغی به او محکوم شده بود. خوشبختانه با همکاری و خرد جمعی که داشتیم پرونده او را بستیم و خطر محرومیت یا بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی یا هر محکومیت دیگری را در مورد این پرونده از باشگاه دور کردیم.

محمدی افزود:

حتی ادی گابریل هرناندز هم طرح شکایت کرده بود که با توجه به مستندات و دفاعیاتی که انجام دادیم در آن پرونده هم فیفا به نفع ما رای داد و ختم به خیر شد. خوشبختانه تا این لحظه تهدید خاصی که علیه باشگاه ذوب‌ آهن توسط افراد در مراجع بین ‌المللی مانند فیفا مطرح باشد، وجود ندارد. حتی در بسکتبال هم پرونده‌ لورن وودز را داشتیم که چند سال از آن گذشته بود و فیبا هم باشگاه را در لیست سیاه قرارداده بود.

محمدی تصریح کرد:

با کار کارشناسی و پیگیری که انجام دادیم، با شرایط خیلی خوب و پرداخت مبلغی ناچیز نسبت به جرائمی که علیه باشگاه صادر شده بود آن را هم بعد از چندسال حل کردیم و از لیست سیاه فیبا خارج شدیم تا بسکتبال ما از نظر حرفه ‌ای و جایگاه بین المللی و داخلی با بیش از 5 دهه فعالیت آسیب نبیند.

محمدی در خصوص وضعیت بازیکنان خارجی تیم ذوب ‌آهن گفت:

ایوان مارکوویچ یک فصل دیگر با ما قرارداد دارد. برای جذب دارکو بیدوف هم رحمان رضایی درخواست داده است. مذاکراتمان را با او انجام دادیم. بنابر تشخیص سرمربی و شرایط حاکم بر باشگاه تلاش می‌ کنیم او در خدمت تیم باشد ولی از نظر بدهی و حساب و کتاب، با آنها تسویه کامل انجام شده و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

مدیرعامل باشگاه ذوب ‌آهن در خصوص ماجرای پرونده رضا شکاری که گفته می ‌شود او به همین خاطر برای سفر به سوئیس درخواست ویزا داده با وجود اینکه جلسه دادگاه CAS باید به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شود، گفت:

خواهشم این است که رسانه ‌ها از منبع اصلی سوال کنند و جویای موضوع شوند. باید سوال را از فرد مطلع پرسید. تعجب می‌ کنم که برخی رسانه ‌ها بدون بررسی مدارک آن را منتشر می ‌کنند.

محمدی ادامه داد:

در خصوص پرونده رضا شکاری، نحوه برگزاری جلسه دادگاه و رسیدگی به آن؛ شاید بیش از ده‌ ‌ها مورد مکاتبه با نهاد مربوطه، در زمان خودش با فیفا و بعد از آن با دادگاه حکمیت ورزش (CAS) بین وکلای ما در ایتالیا و سوئیس انجام شده است. این نیست که یک بار نامه ‌ای داده باشیم و جوابی گرفته باشیم یا اینکه آنها یک بار سوالی پرسیده باشند و ما هم یک بار جوابی داده باشیم.

محمدی با اشاره به مراجعه به سفارت سوئیس تصریح کرد:

نامه ‌ای منتشر که شده من روز 9 سپتامبر به سفارت سوئیس رفته‌ ام. مدارک و مستندات این موضوع موجود است و قابلیت رسیدگی قانونی را هم دارد. مطمئن باشید ما پیگیری قانونی و قضایی را در زمان خودش انجام می ‌دهیم اما مراجعه من به سفارت سوئیس بنابر مکاتبه CAS با سفارت سوئیس بوده است.

محمدی افزود:

این نیست که شما بنابر اختیار خودتان درخواستی را به سفارت کشور سومی بدهید و آنها شما را برای مصاحبه دعوت کنند. خیر، حضور من یا هرکدام از مدیران وقت باشگاه در سفارت سوئیس با توجه به مکاتبه CAS اتفاق افتاده نه شخص من یا باشگاه ذوب ‌آهن.

مدیرعامل ذوب آهن در خصوص زمان مراجعه به سفارت سوئیس گفت:

CAS روز هفتم سپتامبر نامه داد که تا روز 9 سپتامبر فرصت دارید اعلام کنید با توجه به شرایط کرونایی، نظرتان این است که دادگاه مجازی برگزار شود یا اینکه به صورت حضوری باشد. این موضوع در نامه ‌ای که منتشر شده مشخص است و من نمی‌ دانم چرا در مورد انتشار آن دقت لازم نشده است. روزی که من در سفارت سوئیس حاضر شدم هفتم سپتامبر بود نه روز نهم.

محمدی ادامه داد:

اما عنوان شده که من روز نهم در این سفارت بودم. مدارک موجود و مشخص است که من چه روزی و چرا در سفارت سوئیس حضور پیدا کردم.ضمن این که من برگزاری جلسه دادگاه در اختیار من نیست که بخواهم تاکید یا پافشاری داشته باشم جلسه به صورت حضوری انجام شود. نهاد برگزار کننده دادگاه، CAS است که از ما و طرف مقابل نظرخواهی کرد. بنابر شرایط حاکم اوست که تصمیم گیری می‌کند جلسه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود یا به صورت حضوری.  این نیست که به میل شخصی من باشد.

محمدی در مورد سرانجام پرونده رضا شکاری گفت:

این پرونده دو موضوع مختلف داشته، یکی بحث حق آموزش بود. از همه عزیزانی که از ابتدا زحمت کشیدند و این بخش انجام شد و ما حق آموزش را دریافت کردیم، تشکر می ‌کنم. پرونده فعلی که در CAS به آن رسیدگی می‌ شود، در خصوص فسخ غیرقانونی او بوده که انجام شده است. یک بار هم در فدراسیون فوتبال ما به این موضوع رسیدگی و فسخ او غیرقانونی و غیرموجه تشخیص داده شد.

محمدی ادامه داد:

پرونده او به فیفا رفت. آنجا اعلام کردند در این موضوع اظهار نظر نمی ‌کنیم چون یکبار به آن رسیدگی شده است. نهایتا باید در مرجع بالاتر یعنی دادگاه CAS به آن رسیدگی شود. الان تمام مستندات و مدارک لازم را آماده و ارائه کردیم. چه در زمان مدیریت قبلی و چه در زمان مدیریت ما، هرکس به نوبه خودش زحمت کشیده و نباید تاثیر دیگران را کمرنگ کنیم. من اخلاقا این را درست نمی‌ دانم و از همه کسانی که زحمت کشیدند تشکر می ‌کنم.

مدیرعامل ذوب ‌آهن در مورد این که طرف روسی اعلام کرده در جلسه مجازی شرکت نمی‌ کند، گفت:

این که طرف روسی بخواهد شرکت کند یا نه، به میل و علاقه خودشان مربوط است. باید صبر کنیم تا ببینیم روز جلسه چه اتفاقی می ‌افتد. اما تمهیدات لازم را پیش بینی کردیم تا دوستانی که باید به عنوان شاهد دراین جلسه حاضر شوند در روز جلسه و در زمان خودش حاضر باشند.

محمدی در خصوص نحوه برگزاری جلسه تصریح کرد:

با نامه CAS این جلسه قطعا به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می ‌شود. امیدواریم بتوانیم روز جلسه با دفاع موثر وکلا و شهادت خیلی خوب شاهدان و حقایقی که آنجا عنوان می‌ شود اتفاق خیلی خوبی را رقم بزنیم. چون موفقیت در این پرونده اعتبار فوتبال کشورمان است. مربوط به شخص یا نهاد خاصی نیست. باشگاه ذوب‌ آهن ایران است و ان‌ شاالله موفقیت در این پرونده برگ دیگری به آبرو و اعتبار ورزش و فوتبال کشورمان اضافه کند.

محمدی در مورد زمان برگزای جلسه گفت:

جلسه در ماه اکتبر برگزار می ‌شود. قبل از آن باید یک پیش جلسه برگزار شود. چون جلسه به صورت ویدیو کنفرانس خواهد بود، قبل از آن یک جلسه آزمایشی خواهیم داشت تا مشکلی بابت شرایط برقرای ارتباط مجازی نداشته باشیم. باید یک هماهنگی با تیم وکلایمان در خارج از کشور و CAS انجام بدهیم و سپس 7 تا 10 روز قبل از برگزای جلسه اطلاع رسانی عمومی را انجام می ‌دهیم.

مدیرعامل ذوب ‌آهن در خصوص این که گفته می ‌شود کارخانه در کار هیات مدیره دخالت می‌ کند، گفت:

کارخانه ذوب‌ آهن سهام دار عمده باشگاه است. سهام دار عمده تصمیمات راهبردی و اساسی شرکت‌ های زیر مجموعه را می ‌گیرد و این کار هم براساس قانون است. در مدتی که من مسئول اجرایی بودم به غیر از اینکه برنامه ‌های هماهگی بیشتر و حمایت بهتر صورت گرفته باشد چیزی احساس نکردم.

محمدی با رد ادعای دخالت در امور جاری و مسائل داخلی باشگاه تصریح کرد:

اگر روزی ببینم دخالتی می ‌شود و در امور اجرایی کسی ورود پیدا می ‌کند مطمئن باشید اعلام می ‌کنم چنین مسئله ای هست. به هیچ عنوان دخالتی در اجرا نبوده، تصمیمات وسیاست‌ های اصلی و عمده باشگاه از طرف سهام دار عمده ابلاغ می ‌شود که کاملا قانونی و طبیعی است. برنامه ریزی ما هم بر اساس چهارچوب‌ هایی است که مشخص کرده‌ اند.

محمدی در مورد این که گفته می ‌‌شود ذوب ‌آهن برای جذب بازیکنان جدید حتی تا 7 میلیارد تومان هم هزینه کرده است، گفت:

این مبالغی که عنوان می ‌کنند کاملا کذب و چنین ارقامی از طرف ذوب‌ آهن به هیچ بازیکنی پرداخت نشده است. جذب بازیکن و عقد قرارداد با توجه به شرایط مالی که برای ما تعریف شده و بودجه ‌ای که به صورت سالانه در مجمع ذوب‌ آهن برای باشگاه تصویب می‌ شود تصمیم گیری و حرکت می ‌کنیم. اینطور نیست که بر اساس اراده شخصی یا شرایطی که متاسفانه در بازار فعلی نقل و انتقالات می ‌بینیم نسبت به جذب بازیکن اقدام کنیم. اصلا با ارقام گزاف در ذوب ‌آهن با کسی قرارداد نمی ‌بندیم یا رضایت‌ نامه ‌‌ای داده نمی ‌شود.

محمدی افزود:

خوشبختانه قراردادهایی که امسال منعقد شد بر اساس چهارچوب کلی و بودجه مصوبی که داریم حرکت کنیم. خرج و دخلمان را کاملا کنترل کنیم که به مشکل و معضلی در ادامه کار برخورد نکنیم. ضمن این که فقط تیم فوتبال نیست. ما در رشته‌ ‌های متعدد تیم‌ های مختلفی هم در بخش آقایان و هم در بخش بانوان داریم. آکادمی ‌های کاملی داریم که برای همه این‌ ها باید پیش بینی منابع لازم برای ادامه کارشان صورت بگیرد.

مدیرعامل باشگاه ذوب ‌آهن در خصوص قانون منع حضور بازیکن و مربی خارجی در فصل جدیدی فوتبال ایران عنوان کرد:

تصمیم‌ گیرندگان در کنار منع حضور بازیکنان و مربیان خارجی می‌ توانستند کف و سقف و چهارچوبی را برای قراردادها مشخص کنند. در این صورت، امروز وضعیت نقل و انتقالات حالت سردرگمی نداشت. خیلی از باشگاه ‌ها از جمله خود ما از این وضعیت ناراضی هستند. اعداد و ارقام نجومی وجود دارد که واقعا باعث تعجب است.

محمدی افزود:

منع حضور خارجی ‌ها کار کارشناس خوبی است که انجام شده و من با آن تا حد زیادی موافقم. چون در وهله اول فرصت را برای شکوفایی استعدادهای داخلی فراهم می ‌کند. ضمن این که با توجه به وضعیت و نوسان ارزی که داریم هرچقدر بتوانیم منابع ارزی را حفظ کنیم قطعا در این برهه زمانی خاص به کشور کمک کرده ‌ایم. قطعا در مورد این تصمیم، بحث و تبادل نظر لازم صورت گرفته ولی می‌ توانست مکمل‌ هایی هم در کنار خودش برای قراردادهای داخلی داشته باشد که این وضعیت فعلی بر بازار نقل و انتقالات حاکم نشود.

محمدی در خصوص شرایط تیم ذوب ‌آهن برای شروع فصل جدید گفت:

ما و کادر فنی با تمام قوا پای کار ایستادیم. با تلاش‌ هایی که می‌ شود سعی می‌ کنیم بهترین تیم را با توجه به چهارچوب‌ هایی که داریم روانه مسابقات کنیم. تا به حال در همین بازار نقل و انتقالات فعلی با شرایط که دارد، میزان جذب ما از نظر کمی و کیفی خوب بوده است.

محمدی در خصوص جذب بیشتر بازیکن برای تقویت تیم گفت:

برای چند پست کلیدی دیگر با نظر سرمربی تیم در حال مذاکره هستیم و ان ‌شاالله طی روزهای آینده این دو سه پست هم تقویت می ‌شوند. امیدواریم جذب خوبی داشته باشیم تا تیم بدون دغدغه کارش را ادامه بدهد و حضوری پرقدرت در در لیگ داشته باشد. کادرفنی تعدادی برنامه پیشنهادی به باشگاه داده، پیش بینی و تمهیدات لازم را انجام می ‌دهیم که به امید خدا بتوانیم اردوی آماده سازی خوبی را هم برگزار کنیم. دو سه نقطه داخلی را مد نظر قراردادیم. وقتی نهایی بشود تاریخ و محل آن را اعلام می ‌کنیم.

مدیرعامل ذوب ‌آهن تصریح کرد:

این باشگاه بیش از 50 سال قدمت دارد و بزرگ است. مثل محمدی‌ ها زیاد آمدند و رفتند و مسئولیت داشتند. مرور زمان نشان داده چه کسی، چه کارهایی کرده است. این درخت تنومند هر رزو با صلابت ‌تر شده؛ هرچند خیلی‌ ها قصد داشتند در برهه زمانی کوتاهی که آمدند و رفتند، ضربه ای وارد کنند.

محمدی افزود:

ذوب آهن در این تمام این سال ‌ها با ریشه و موفق بوده و بیدی نیست که بخواهد با این بادها بلرزد. امیدوارم همه ما اهالی جامعه فوتبال از مدیران و بازیکنان و مربیان تا رسانه ‌ها و هواداران با برقراری تعامل خوب و دوستانه، باعث رشد هرچه بهتر فوتبال ایران شویم.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: مدیرعامل باشگاه ذوب محمدی با اشاره محمدی ادامه پرونده ویلموتس نقل و انتقالات سفارت سوئیس محمدی در مورد محمدی در خصوص مدیرعامل ذوب آهن در خصوص برگزار شود پرونده رضا جواد محمدی تصمیم گیری هیات مدیره انجام شده رضا شکاری خیلی خوب انجام شد پیش بینی بر اساس بسته شد آهن گفت ذوب آهن یک نفر یک بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۶۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پرویزخان» شبیه پدرم نیست

همشهری آنلاین: فیلم سینمایی «پرویزخان» به نویسندگی و کارگردانی علی ثقفی و تهیه‌کنندگی عطا پناهی، برشی است از زندگی مرد اخلاق فوتبال ایران که با درایت و سختی فراوان توانست تیم ملی را از بحران عبور دهد. این فیلم محصول سازمان هنری‌رسانه‌ای اوج است و در آن سعید پورصمیمی در نقش مرحوم دهداری ایفای نقش کرده است. شیدا دهداری، دختر پرویز دهداری، که این روزها فیلمی درباره پدرش با عنوان «پرویزخان» روی پرده سینماست، می‌گوید: «این فیلم را خیلی دوست دارم به این دلیل که نشان می‌دهد چگونه پدرم با اقتدار، عشق، فداکاری و تمام وجود در آن برهه و مقطع زمانی باعث موفقیت تیم ملی فوتبال ایران می‌شود. اما باید بگویم این فیلم اثری درباره شخصیت پدرم نیست، بلکه تصویری از تاریخ و برهه‌ای از فوتبال کشور است که مصادف با دوران مربیگری پدرم می‌شود.» شیدا دهداری همچنین در این گفت‌وگو از خودش و برادرش شاهین می‌گوید برادرش تا مقطع تحصیلی دیپلم در ایران بوده و بعد به‌خاطر بیماری و نیاز به عمل به آلمان رفته و آنجا ماندگار شده است.


«پرویزخان» فیلمی درباره زندگی و دوران فوتبالی پدرتان است. این فیلم چقدر به حال‌وهوای زندگی شخصی و کاری پدرتان نزدیک است؟
راستش من در طول ساخت فیلم و در مقاطع مختلف فیلمبرداری حضور پررنگی نداشتم؛ چراکه تصور می‌کردم فرصت زیاد است ولی فیلم سریع‌تر از آنچه در فکرم بود ساخته شد. بااین‌حال در همان یکی دو جلسه‌ای که با دوستان صحبت کردیم، من را راهنمایی کردند. می‌دانم زحمات بسیاری برای این فیلم کشیده شده و دوستان کار بسیار سختی انجام داده‌اند که نمی‌توان و نباید نادیده گرفت؛ اما باید به این نکته هم اذعان کنم که در برخی موارد آنچه در فیلم بود مبنای واقعی نداشت.

به‌هرحال همیشه وقتی از زندگی یک شخصیت شناخته‌شده، سیاسی یا ورزشی یا در حوزه‌های دیگر، فیلمی ساخته می‌شود، نقدهایی وجود دارد.
بله درست است. برخی از دوستان پدرم این انتقاد را داشتند که شخصیت پرویز دهداری آنگونه که در برخی سکانس‌ها نشان داده می‌شود نیست. مثلا پدرم تندتند راه نمی‌رفت یا کنار زمین داد نمی‌زد و اینها مطابق با واقعیت نبود. اما در کل نگاه عیب‌جویانه‌ای نسبت به این اثر ندارم و زحماتی را که برای آن کشیده شده است در اولویت می‌بینم. می‌توانم بگویم که این فیلم درحقیقت اثری در مورد شخصیت پدر فقیدم نیست، بلکه تصویری از تاریخ کشور است که مصادف با دوران مربیگری پدرم می‌شود.

آیا در زمان اکران مردمی فیلم را با تماشاگران دیده‌اید؟ از بازخوردهای مردمی بگویید.
تا این زمان از اکران بازخورد منفی ندیده و نشنیده‌ام؛ البته همان‌طور که گفتم برخی از دوستان نقدهایی داشتند اما ظاهرا خروجی فیلم به دل نشسته و بازخوردهای خوبی در این مدت از مردم گرفته‌ام. جز قسمت‌هایی که اشاره کردم، دیگر موارد قابل‌قبول است، آن هم با توجه به اینکه آقای سعید پورصمیمی نه با فوتبال و نه با شخصیت پدرم آشنایی نداشتند اما زحمت بسیاری برای ایفای این نقش کشیدند و تا حدود زیادی ظرافت، محاسن اخلاقی، مهربانی، فداکاری، عشق به کار (چه نسبت به بچه‌های تیم چه نسبت به جایگاه و کلیت تیم ملی و موفقیت‌هایش)، ملی‌گرایی و روحیات ایشان در عرصه مسابقات نشان داده شد.

نقش شما در فیلم را المیرا دهقان بازی کرده. درباره بازی‌اش بگویید و اینکه آیا توانسته است از عهده نقش بربیاید؟
خانم دهقان هم در ایفای نقش زحمت بسیاری کشید و تا حدود زیادی موفق بود؛ اگرچه وقتی با عوامل فیلم صحبت کردیم بیان کردم که من خیلی اهل نشان‌دادن هیجانات نبودم؛ اما ظاهرا شرایط فیلم و روایت تصویری ایجاب می‌کرد که این موارد تغییر کند یا اغراق‌گونه شود، چراکه این اثر مستند نیست که موبه‌مو اجرا شود و باید در جاهایی جذابیت بصری و سینمایی داشته باشد. با همه اینها من فیلم «پرویزخان» را دوست دارم؛ به این دلیل که نشان می‌دهد چگونه پدر با اقتدار، عشق، فداکاری و تمام وجود در آن برهه و مقطع زمانی فارغ از سلامتش و بدون چشمداشت مالی و صرفا به‌دلیل علقه‌های ملی کار می‌کند و باعث موفقیت تیم می‌شود.

مهم‌ترین نقدی که درباره فیلم شنیده‌اید چه بود؟
مهم‌ترین نقد در مورد ظاهر پدرم بود و اینکه در آن زمان جوان‌تر از آقای پورصمیمی در این نقش بودند. موضوع دیگر این بود که پدر به‌خاطر خصوصیات اخلاقی و شخصیتی هرگز به خانه بازیکنی با مختصات شخصیتی «کامیاب» نمی‌رفتند که برای برگشتش التماس کنند. البته که بعدا کارگردان این موضوع را هم برای من تشریح کردند که این حرکت از نگاه فراملی پدرم نشئت می‌گیرد که می‌خواستند حتی به قیمت زیرپاگذاشتن غرورشان ملی‌گرایی را عملی کنند.

با توجه به اینکه در فیلم به خصوصیات و ویژگی‌های رفتاری پرویز دهداری اشاره شده، آیا مدل رفتاری خاص دهداری در فوتبال در زندگی شخصی ایشان هم بود؟
برخی از واژه «استبداد» در توصیف ویژگی‌های رفتاری دهداری استفاده می‌کنند که به‌نظرم این کلمه مناسب نیست. پرویز دهداری همیشه در زندگی بر اصول اخلاقی سختش پافشاری می‌کرد و البته تحمل این موضوع برای من و خانواده‌ام هم سخت بود؛ اما اصول درستی داشتند که می‌خواستند همیشه در زندگی ما عملی شود، اصولی چون اولویت‌دادن به دیگران در مقایسه با خودشان و بازی‌نخوردن و سر خم‌نکردن در برابر حرف زور. به‌خاطر همین روحیه‌ است که وقتی با شورشی در مقابل اصول خودشان مواجه شدند (یعنی همان داستان استعفای دسته‌جمعی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران) آن رفتارها و تصمیمات را در پیش گرفتند. البته تمام این مخالفت‌ها مستقیم در مورد پدر من نبود و مشکلاتی بین بازیکنان تیم ملی با کل مدیریت در جریان بود و بارها و بارها این را از زبان آقایانی که ریاست فدراسیون و دیگر سمت‌ها را برعهده داشتند شنیدم.

به‌عنوان دختر پرویز دهداری کدام سکانس از فیلم «پرویزخان» را دوست داشتید؟
همه سکانس‌ها را دوست داشتم؛ اما در سکانس پایانی و زمانی که پس از برد کویت با آرامش درونی همیشگی‌شان به خلوتی می‌آیند و نفس عمیقی می‌کشند، با تمام وجودم لمس کردم که چه بر پدر گذشته است.

ساخت فیلم‌های سینمایی و حتی سریال‌های تلویزیونی درباره شخصیت‌های ملی به‌خصوص شخصیت‌های ورزشی بسیار کم اتفاق افتاده است. به‌نظر شما تولید و اکران این‌گونه فیلم‌ها چقدر ضرورت دارد؟
آنچه واقعیت است و بسیار اهمیت دارد این است که باید تصویر زندگی شخصیت‌هایی مانند پدرم که کم هم نیستند ساخته شود. به‌دلیل شرایط امروز، فوتبال تماما پول شده است و پرداختن صرف به پول، مسائل اخلاقی را کمرنگ و کمرنگ‌تر کرده است. چنین نگرشی موجب می‌شود آدم‌ها اخلاق را به سخره بگیرند. در چنین احوالی این که فردی مانند پدر من ریالی بابت کاری که برای تیم ملی انجام داد نگرفت، مانند قصه و افسانه است و افراد را به فکر وامی‌دارد؛ این فکر که شفقت، عشق، فداکاری و انسانیت چه جایگاهی دارد. به همین دلیل ساختن چنین آثاری از این منظر مهم است که مردم با این آدم‌ها و فضایل اخلاقی‌شان آشنا شوند.

از کاراکترها تا سکانس های ورزشی

طرفداران ورزشی همیشه دوست دارند فیلم های سینمایی شخصیت های محبوب خود را روی پرده سینما ببیند، شاید فیلم های سینمایی ورزشی در این سال ها ساخته شده اما کمتر پیش آمده شخصیت های ورزشی تبدیل به فیلم های سینمایی شوند.
در میان ورزش ها فوتبال طرفداران زیادی دارد و فیلم های سینمایی زیادی ساخته شده که در آن کاراکترهای مرتبط به ورزش فوتبال باشد و یا سکانس هایی فوتبالی را به تصویر بکشد. از «هیچ» عبدالرضا کاهانی گرفته تا «یه حبه قند» مملو از لحظه‌های نوستالژیک از دورهمی‌های خانوادگی است و یکی از سکانس‌های جذاب آن، سکانس مربوط به شب قبل از مراسم خواستگاری است. جایی که دامادهای خانواده دورهم جمع شدند و در ال‌سی‌دی‌ای که هرمز با خود آورده است، به تماشای زنده فوتبال اسپانیا و هلند نشسته‌اند و تخمه می‌شکنند! یا «عرق سرد» سهیل بیرقی تا «تومان» روایت زندگی داوشخصیتی به نام داوود است که تلاش دارد سطح زندگی خود را از راه شرط‌بندی در اسب‌سواری و فوتبال، ارتقا دهد. او برگش برنده می‌شود و یک شبه ره صدساله را طی می‌کند.
ناکام در پرداختن به شخصیت های وزرشی در اکران
اما شخصیت های ورزشی و پرداختن به زندگی شخصی و ورزشی آنها کمتر مورد اقبال فیلمسازان قرار گرفته است.یکی از شخصیت های وزرشی غلامرضا تختی است که فیلمی به نام اش به کارگردانی بهرام توکلی ساخته شد. بهرام توکلی وقتی به سراغ فیلم «غلامرضا تختی» رفت خیلی‌ها تصور می‌کردند شاید این فیلم هم مثل معدود فیلم های زندگینامه‌ای ایرانی خوب از آب درنیاید. به خصوص که قبلا فیلم «جهان پهلوان تختی» ساخته مشترک مرحوم علی حاتمی و در ادامه بهروز افخمی مورد توجه قرار نگرفته بود.
فیلم سینمایی «لاله» بر اساس زندگی لاله صدیق از قهرمانان اتومبیل رانی از دیگر فیلم هایی بود که ساخته و اکران شد. اما حاشیه های تولید این فیلم آنقدر بالا گرفت که اکران آن خیلی دیده نشد.
همچنین فیلم «بیرو» از جمله فیلم‌هایی است که به کارگردانی مرتضی‌علی عباس میرزایی بر اساس زندگی دروازه بان معروف پرسپولیس علیرضا بیرانوند ساخته شده است. این فیلم روایتگر زندگی این بازیکن از کودکی تا ورود به سطح حرفه‌ای فوتبال است. البته می توان به فیلم «اورکا» هم اشاره کرد، فیلمی که بر اساس زن شناگر ایرانی الهام‌السادات اصغری است که توانست رکوردهای گینس را جابه‌جا کند. ساخته شد.
حالا «پرویزخان» که بر اساس زندگی پرویز دهداری ساخته شده است. باید دید این فیلم می توان در اکران موفق باشد؟

کد خبر 845256 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها بازیگران سینما و تلویزیون ایران اكران نوروز سینمای ایران

دیگر خبرها

  • پیروزی سخت استقلال مقابل شمس‌آذر با طعم بازگشت به صدر
  • اتفاقات دیدار استقلال - شمس آذر | هواداران شماره کارت حسینی را خواستند/تشویق بازیکنی که ۲۰۰ تایی شد
  • هواداران شماره کارت حسینی را خواستند/تشویق بازیکنی که ۲۰۰ تایی شد
  • ببینید | خواص گیاه رازیانه
  • فوتبال از دریچه فان؛ لیگ کشاورزان در واقعیت
  • خواص گیاه رازیانه + فیلم
  • امروز؛ آخرین حضور یک پرسپولیسی حتی روی نیمکت | بازیکنی که کم و کسری از رفیعی ندارد
  • آیا بازیکنی که روی او خطا شده باید ضربه پنالتی را بزند؟
  • استقلال سبزپوش شد/ حضور بازیکنی با یک چشم + عکس
  • «پرویزخان» شبیه پدرم نیست