Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@14:26:43 GMT

مهلت فروش سهام عدالت تا چه زمانی است؟

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۶۶۸۲

مهلت فروش سهام عدالت تا چه زمانی است؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در ماه‌های اخیر در دو مرحله امکان فروش ۶۰ درصد از سهام عدالت افرادی که مدیریت مستقیم سهام خود را انتخاب کرده‌اند، فراهم شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد امکان فروش ۴۰ درصد باقی‌مانده سهام عدالت نیز هم‌زمان با فرا رسیدن دهه فجر فراهم می‌شود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد تعداد کل دارندگان سهام عدالت بیش از ۴۹ میلیون نفر است که از این تعداد ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون نفر فوت شده‌اند. در آزادسازی سهام عدالت حدود ۲۰ میلیون نفر روش مستقیم و ۲۶.۵ میلیون روش غیرمستقیم را انتخاب کردند که اگر قرار باشد سهام افراد فوتی نیز به روش غیرمستقیم آزاد شود، تعداد سهامداران در روش غیرمستقیم ۲۹ میلیون نفر می‌شود.

در روش مستقیم سهامداران می‌توانند به‌صورت جداگانه سهام ۳۶ شرکت حاضر در پرتفوی سهام عدالت را مدیریت و تصمیم‌گیری کنند که کدام سهام را بفروشند و کدام را نگه دارند، اما در روش مستقیم همه این ۳۶ نماد در قالب شرکت سرمایه‌گذاری استانی تجمیع می‌شود و سهامدار با یک نماد سروکار دارد.

براساس آیین‌نامه اجرایی آزادسازی سهام عدالت که مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار است، شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به‌مرور باید کارهای پذیرش در بورس را انجام دهند تا بتوانند وارد بورس شوند، در تبصره‌ای از این آیین‌نامه آمده که این شرکت‌ها ظرف مدت یک سال بورسی شوند، اما در حال حاضر بیش از ۱۰ شرکت پذیرش شده‌اند که خیلی سریع‌تر از زمان‌بندی مشخص شده است.

گفتنی است از اردیبهشت ماه سال جاری فرآیند آزادسازی سهام عدالت آغاز شد و در مرحله نخست آزادسازی، یک ماه به مشمولان سهام عدالت برای انتخاب روش مدیریت فرصت داده شده بود. به‌این‌ترتیب یک دسترسی برای مردم مهیا شد و در اختیار آن‌ها قرار گرفت تا اعلام کنند که آیا می‌خواهند سهام عدالت در اختیار خودشان باشد و خود نسبت به سهام مدیریت و مالکیت داشته باشند یا به دنبال این هستند تا به‌صورت غیرمستقیم از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مورد معامله قرار بگیرند.

از همان ابتدا اعلام شده بود افرادی که در مدت زمان تعیین شده اقدام به انتخاب روش مدیریت نکنند، به‌صورت اتوماتیک روش مدیریت غیرمستقیم برای‌شان انتخاب می‌شود. اما بعد از گذشت چند روز از انتخاب روش سهامداران برای تعیین مدیریت سهام عدالت، سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد گزینه غیرمستقیم از سامانه حذف شده و افرادی که به دنبال انتخاب روش مدیریت غیرمستقیم هستند، احتیاجی به ورود در این سامانه ندارند.

با توجه به فراهم شدن امکان فروش سهام عدالت، مسئولان تأکید ویژه‌ای را به سهامداران برای جلوگیری از تصمیمات هیجانی جهت فروش سهام خود داشتند و معتقد بودند سهام عدالت در راستای رشدهای بی‌سابقه بورس در مسیر رشد قرار می‌گیرد و سودهای چشمگیری را در اختیار سهامداران قرار خواهد داد. به همین دلیل برای ترغیب مشمولان سهام عدالت جهت نگهداری سهام خود، در خردادماه بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای شرایط پذیرش سهام عدالت برای وثیقه صدور کارت اعتباری را به شبکه بانکی اعلام کرد. بر این اساس، درصدی از ارزش آن بخش از سبد سهام دارندگان سهام عدالت که آزاد شده، در چارچوب ضوابط به‌عنوان وثیقه جهت صدور کارت اعتباری قابل‌پذیرش است.

گفتنی است تاکنون فرایند آزادسازی ۶۰ درصد از سهام عدالت و امکان فروش آن فراهم شده است. آزادسازی ۴۰ درصد باقی‌مانده سهام عدالت نیز در ۲۲ بهمن‌ماه عملیاتی می‌شود.

اگر تاکنون اقدام به فروش و استعلام سهام خود نکرده‌اید، می‌توانید از طریق لینک https://edalat.farabixo.com اقدام کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5033357

منبع: مهر

کلیدواژه: فروش سهام عدالت سهام عدالت سود سهام عدالت کسب و کار ایران خودرو گروه صنعتی ایران خودرو صنعت خودروسازی گروه خودروسازی سایپا بورس کسب و کارهای اینترنتی ایران کیش انتخاب رشته اسنپ بانک گردشگری آگهی استخدام گردشگری فرشاد مقیمی روش مدیریت امکان فروش انتخاب روش میلیون نفر سهام عدالت سهام خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۶۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری

آفتاب‌‌نیوز :

کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری«Ph.D.»  (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ روز سه‌شنبه به‌ تاریخ ۲۸ فروردین ماه جاری از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

آن‌دسته از افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب (رشته) از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، باید تا فردا چهارشنبه پنجم این ماه نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته‌محل در صورت وجود) با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام نمایند.

۱۵۱ هزار۶۴۳داوطلب در آزمون دکتری نیمه متمرکز دانشگاه ها شرکت کردند که تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفر در آزمون دکتری ۱۴۰۳مجاز به انتخاب رشته شده‌اند ۶۸۷۶۵ نفر مرد و ۵۶۴۰۹ نفر زن هستند 

به این‌دسته از متقاضیان توصیه می شود؛ ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام نمایند. 

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان از بعد از ظهر روز سه‌شنبه به‌تاریخ ۲۸ فروردین ماه در اختیار داوطلبان قرار گرفت.

 اسامی معرفی شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ...) در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه مذکور به آدرسwww.azmoon.org  مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام نمایند. شایان ذکر است کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.

داوطلبانی که فقط مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های غیرروزانه شده‌اند و علاقه‌مند به انتخاب هر یک از کدرشته‌محل‌های مربوط به دانشگاه‌های امام صادق(ع)، جامع امام حسین(ع) و علوم انتظامی امین هستند، در صورت تمایل و داشتن شرایط لازم مطابق توضیحات انتهای دفترچه، میتوانند کدرشته‌محل‌های مربوط به دوره‌های روزانۀ فقط دانشگاه‌های مذکور را با توجه به مجموعه امتحانی خود نیز انتخاب نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تلاش سازمان سنجش برای تحقق عدالت آموزشی در کشور
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • فصول مناسب برای سفر به مشهد چه زمانی است؟
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • فردا، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • مهلت ثبت ارزیابی واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی تا ۲۰ اردیبهشت