Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با بیان اینکه کشورش در مذاکرات مستقیم بین‌الافغانی حضور ندارد گفت که به‌احتمال زیاد طالبان برقراری آتش‌بس را پیش از رسیدن به یک توافق سیاسی قبول نخواهد کرد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «زلمی خلیلزاد» فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفت که فکر نمی‌کند طالبان پیش از رسیدن دو طرف به یک توافق سیاسی، آتش‌بس کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خلیلزاد در مصاحبه ای با «پی بی اس نیوز» گفت: ”فکر می‌کنم، حق با شماست که طالبان آتش‌بس دایمی و فراگیر را پیش از رسیدن به توافق سیاسی قبول نمی‌کنند.»

وی افزود: ما متعهدیم که با هر دو طرف کار کنیم تا بر روی کاهش خشونت‌ها به توافق برسیم. ما در چند ماه آینده پس از آنکه نیروهایمان را به ۴ یا ۵ هزار کاهش دادیم ارزیابی خواهیم کرد که طالبان در تعهدشان در کجا قرار دارند.»

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان حضور مستقیم ایالات متحده در گفت‌و‌گوهای صلح افغانستان را رد کرد.

اما وی تاکید کرد که واشنگتن از توافقی حمایت می‌کند که در آن به حقوق همه افغان‌ها به ویژه زنان و اقلیت‌ها احترام گذاشته شود.

خلیلزاد تاکید کرد: ما هیچ موعد قانونی برای تعیین زمان موفقیت این مذاکرات تعیین نکرده‌ایم. ما به‌صورت مستقیم در مذاکرات حضور نداریم. این مذاکرات میان افغان‌ها است. آنها نخواستند که خارجی‌ها به عنوان تسهیل کننده و میانجی در این روند حضور داشته باشند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که گروه‌های تماس هیئت‌های گفتگوکننده صلح جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان از دوهفته پیش تاکنون در دوحه پایتخت قطر در حال رایزنی هستند تا یک چارچوب قابل قبول برای دو طرف را برای آغاز مذاکرات رسمی میان دو هئیت نهایی سازند.

پیش از این نیز عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان از عدم حضور خارجی‌ها در مذاکرات مستقیم میان دولت و طالبان خبر داده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زلمی خلیلزاد مذاکرات بین الافغانی طالبان صلح افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۶۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان اعلام کرد گزارش «افغانستان اینترنشنال» مبنی بر ممنوعیت دیدار مسئولان دفتر سیاسی هیئت حاکمه افغانستان با مقامات خارجی جعلی است.

افغانستان اینترنشنال به‌استناد مکتوبی که طالبان تصریح می‌کند جعلی است، گزارش داده بود: در این حکم هر نوع دیدار «خودسرانه آشکار و پنهان» مقامات طالبان با مقامات خارجی ممنوع شده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که هیئت حاکمه افغانستان تأکید دارد خواستار روابط خوب با همه کشورهاست و با تمام ظرفیت به‌دنبال گسترش روابط خود با کشورهای مختلف است.

پیش از این نیز معاون سخنگوی طالبان با جعلی خواندن گزارش‌های «افغانستان اینترنشنال» درباره اعمال محدودیت بر مراسم محرم گفته بود: این یک رسانه نیست و مأموریت جاسوسی دارد.

وی تأکید کرده بود: تصمیم‌ها در هماهنگی با علمای اهل‌تشیع گرفته شده است و محدودیت خاصی وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۲۵ هزار جلد پاسپورت در فاریاب
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد