Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@05:00:13 GMT

زیباترین اماکن شیراز کجاست؟

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۶۷۵۰

زیباترین اماکن شیراز کجاست؟

شیراز تلاقی زیبایی‌هاست و از زمان قدیم تا امروز جزو محبوب‌ترین شهرهای ایران بوده است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام تریپ دات آی آر، این شهر به خاطر زیبایی‌های پیدا و پنهانش مقصد مهم گردشگران داخلی و خارجی است. آوازه زیبایی‌های آن به هزار شیوه بیان شده است و شاعران بزرگ ایران زمین در وصفش غزل‌ها سروده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیراز موزه زنده تاریخ و معماری ایران است. کافیست در شهر چرخی بزنید تا از ساختمان های مختلفی از صفویه تا معاصر ببینید.

پرواز تهران به شیراز همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۱۲شب انجام می‌گیرد. شما می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما تهران به شیراز با کارشناسان تریپ تماس بگیرید و از آخرین اطلاعات پرواز و قیمت بلیط مطلع شوید. شیراز از معروفترین شهرهای گردشگری ایران است که به خاطر تعدد مسافران تمام ایرلاین‌ها بلیط هواپیما تهران به شیراز را عرضه می‌کنند و امکان چارتر وجود دارد. پرواز از فرودگاه مهرآباد تهران به مقصد فرودگاه بین‌المللی شیراز به صورت مستقیم بیش از یک ساعت طول می‌کشد. فرودگاه شیراز بعد از فرودگاه امام خمینی مجهزترین فرودگاه کشور به حساب می‌آید.

زیباترین جاهای شیراز کدامند؟ مکان های زیبا و دیدنی که در این گزارش معرفی شده اند، شما را به خرید بلیط هواپیما تهران شیراز ترغیب خواهد کرد تا هر یک از این مکان های تاریخی و زیبا را از نزدیک ببینید.

مسجد صورتی ایران

مسجدی رنگین که چشم هر توریستی را خیره می‌کند و به عکاسی و سلفی وا می‌دارد. مسجد نصیر الملک از مساجد قدیمی شیراز است. این بنا در جنوب خیابان لطفعلی‌خان زند و نزدیک شاه‌چراغ قرار گرفته است. مسجد نصیرالملک به خاطر کاشی‌کاری‌های منحصر به فردش از برترین مساجد ایران به شمار می‌رود. از دیگر ویژگی‌های خاص مسجد نصیر سبک معماری و مقرنس‌های زیبای آن است. در این مسجد تا دلتان بخواهد شیشه‌های رنگی استفاده شده به همین خاطر لقب مسجد صورتی ایران هم دارد. برای دیدن مسجد صورتی پرواز از تهران به شیراز اولین قدم سفر شماست.

خانه‌ای به وسعت باغ

یکی از زیباترین خانه‌های شیراز، خانه شاپوری است. این عمارت نمادی از شور و زندگی خانه‌های ایرانی است. ساختمان در دو طبقه به سبک سنتی معماری پهلوی اول احداث شده و در طراحی آن ردپایی از معماری فرنگی و ایرانی دیده می‌شود. این بنا متعلق به یکی از تاجران معروف شیراز به نام عبدالصاحب شاپوری بوده که امروز با تبدیل شدن به رستوران سنتی و کافه، محلی برای پذیرایی از میهمانان و مسافران شده است. برای بازدید از عمارت شاپوری شیراز باید به خیابان کریم‌خان‌زند، خیابان انوری، تقاطع اهلی بروید.

خانه شاپوری شیراز، خانه ای به وسعت باغ

نارنج‌های شیراز

یکی از زیباترین و مشهورترین باغ‌های ایرانی، باغ نارنجستان است. در دهه ۴۰ باغ به دانشگاه شیراز اهدا شد و یک دوره محل موسسه آسیایی به آنجا منتقل گشت. ریاست مجموعه آرتور پوپ ایران‌شناس معروف بود که کلکسیون شخصی خود را به موزه اهدا کرد. امروزه این اشیا بخشی از موزه آثار تاریخی و عتیقه موزه محسوب می شود. اگر عازم سفر به سرزمین نارنج‌ها هستید، برای خرید بلیط هواپیما تهران ـ شیراز به سایت تریپ مراجعه کنید.

باغ نارنجستان در شیراز

باغ ارم

باغ ارم یکی از زیباترین باغ‌های ایران است. از قدمت باغ اطلاع دقیقی در دست نیست اما بر اساس کتاب‌های تاریخی و سفرنامه‌ها در زمان  سلجوقیان و آل اینجو پابرجا بوده‌است.کوشک میانی، مرکز باغ ارم محسوب می شود. ساختمان کوشک در زمان قاجاریه و با تقلید از سبک معماری زندیه ساخته شده‌است.

باغ ارم شیراز

موزه تفنگ

باغ عفیف آباد یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های شیراز است، شما در این باغ زیباترین هنر گل کاری ایرانی را خواهید دید. معماری باغ آمیزه‌ای از ویژگی‌های معماری دوران هخامنشی، ساسانی و قاجاریه است. زیبایی باغ گلشن به حدی بوده که در دوره صفویه، شاهان برای گردش به آنجا می‌رفتند. ورودی باغ چهار ستون گچی دارد و سرستون‌های آن‌ با الهام از سرستون ‌های تخت جمشید ساخته شده است. ساختمان کاخ دارای دو طبقه است و ۳۰ اتاق در تالار آن وجود دارد. در سال ۱۳۴۱ باغ در اختیار ارتش قرار گرفت و کاربری فعلی باغ عفیف آباد موزه نظامی است. در میان سلاح‌های نگهداری شده، اسلحه های با ارزشی پیدا می شود شامل تفنگ‌های شخصی فتحعلی‌شاه، ناصرالدین شاه، مظفرالدین شاه، رضا خان، محمدرضا پهلوی، اسلحه‌های  نهضت جنگل و مسلسل رئیس علی دلواری. باغ گلشن که زمانی خارج شهر بود امروزه مرکز شهر شیراز محسوب می شود.

شهد شیراز

آرامگاه حافظ یکی از بهترین و زیباترین مکان‌های شیراز است. فضای باغ و اتمسفر ناشی از غزلسرای بزرگ ایران، هیچ نمونه مشابهی در ایران ندارد. ساختمان یادمان حافظ توسط آندره گدار فرانسوی طراحی شده است. گدار بالای سنگ قبر حافظ گنبدی از جنس مس و  شبیه کلاه درویشان قرار داد. بنای فعلی حافظیه به ‌سبک دوره کریم‌خان زند است. این آرامگاه یک متر از سطح زمین بلندتر و دارای پنج پله مدور در پیرامون است. در قسمت جنوبی آرامگاه، باغ درختان نارنج و  دو باغ بزرگ گل واقع شده است. در وسط هر باغ یک حوض بزرگ مستطیل‌شکل قرار دارد.

آرامگاه حافظ در شیراز

سخن پایانی

خرید آنلاین بلیط هواپیما و چارتر با سامانه اینترنتی رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما Trip می‌توانید خرید بلیط سیستمی و چارتری را از تمامی ایرلاین ها سریع و آسان تجربه کنید!

با مراجعه به وب سایت تریپ به نشانی www.trip.ir می‌توانید نسبت به خرید بلیط هواپیما تهران به شیراز با قیمت مناسب از این مجموعه اقدام کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بلیط هواپیما پرواز شیراز خرید بلیط هواپیما تهران تهران به شیراز باغ ارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۶۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله سپاه به اسرائیل، زیباترین انتقامی بود که می‌توانستیم بگیریم

رئیس پیشین سازمان مدیریت بحران کشور عملیات شب گذشته سپاه پاسداران در حمله پهپادی و موشکی علیه رژیم صهیونیستی را درس عبرتی برای این رژیم و تمام مستکبرین دانست تا دیگر پای خود را از گلیمشان درازتر نکنند.

اسماعیل نجار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حمله پهپادی و موشکی سپاه پاسداران به سرزمین‌های اشغالی گفت:‌ این زیباترین انتقامی بود که دیشب نیروهای مسلح ایران از جنایت‌های اسرائیل و به خصوص جنایت اخیر این رژیم کودک‌کش در حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق، گرفت و در واقع زیباترین انتقامی بود که می‌توانستیم بگیریم. رژیم صهیونیستی غلط اضافه کرده و پا را فراتر از گلیمش گذاشته و به کنسولگری ما در دمشق که به نوعی خاک کشورما، محسوب می‌شود، حمله کرد و دیشب چوب این غلط اضافی را خورد و تنبیه شد.

وی با بیان اینکه این حمله موجب شادی مردم در فضای فراتر از مرزهای کشورمان شد، گفت: خوشبختانه نه تنها ملت بزرگ ایران، بلکه مردم مظلوم و بی دفاع غزه و تمام مردم آزاده و آزادی‌خواه جهان از این اقدام سپاه شاد شدند. باید بگویم که این اقدام باعث شادی تمام افراد آزاده در جهان شد و نماد آن هم همین حضور شبانه مردم در خیابان‌ها و ابراز شادی و شعفی بود که به شکل خودجوش انجام شد.

رئیس پیشین سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد:‌ اقدام شب گذشته از سوی دیگر برای چندین بار هینمه پوشالی آمریکا و اسرائیل را فروریخت و نشان داد که قدرت اسرائیل افسانه‌ای بیش نیست و به راحتی درهم خواهد شکست. از طرفی دیگر قدرت پدافندی جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شد و نشان دادیم که در دفاع از تمامیت ارضی و اقتدار کشورمان با کسی تعارف نداریم.

نجار همچنین گفت: آنچه که شب گذشته در سرزمین‌های اشغالی رخ داد، درس عبرتی برای همه مستکبرین و به خصوص رژیم منحوس و جعلی صهیونیستی بود تا دیگر چنین جنایتی مرتکب نشود و پایشان را از گلیمشان درازتر نکنند.

وی در ادامه با اشاره به پیچیدگی‌های این عملیات گفت:‌ باتوجه به پیچیدگی عملیات و مسیر طولانی که بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر بود. این عملیات به خوبی اجرا شد و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به تمام دنیا نشان داد.

رئیس پیشین سازمان مدیریت بحران کشور ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد نابودی اسرائبل باشیم و این رژیم جنایتکار از صفحه روزگار محور شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملیات سپاه، زیباترین انتقامی بود که می‌توانستیم بگیریم
  • حمله سپاه به اسرائیل، زیباترین انتقامی بود که می‌توانستیم بگیریم
  • بلیط فروشی بازی استقلال و شمس‌آذر آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی از این تاریخ گران می‌شود/ قیمت بلیط مترو و اتوبوس چقدر گران شد؟
  • قطار یا هواپیما، کدام یک برای سفر به بندرعباس بهتر است
  • کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی از این تاریخ گران می شود | بلیط مترو و اتوبوس چقدر زیاد شد؟
  • «کوریجان» بزرگترین و زیباترین پل تاریخی دوران صفویه
  • ترسناکترین تونل وحشت تهران کجاست؟
  • ۳ مزیت از خرید بلیط هواپیما آنلاین
  • خرید استانبول کارت در فرودگاه ترکیه