Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@09:28:49 GMT

افزایش خشونت و تهدید علیه معلمان در مدارس آلمان

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۶۸۸۹

افزایش خشونت و تهدید علیه معلمان در مدارس آلمان

به گزارش روز شنبه ایرنا، نظرسنجی که در بین ۱۳۰۲ مدرسه در سطح آلمان انجام شده حاکی از افزایش میزان توهین، تهدید، جوسازی و حملات فیزیکی یا روانی دانش‌آموزان علیه کادر آموزشی بوده دو سوم معلمان چنین خشونت‌هایی را در محیط درسی یا فضای مجازی تجربه کرده‌اند.

تارنمای شبکه دویچه وله نوشت: توهین، تهدید، قلدری، جوسازی و حملات فیزیکی یا روانی علیه کادر آموزشی در مدارس آلمان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نتیجه یک نظرسنجی در محیط‌های درسی این کشور است.

یک سوم مدیران مدارس از رشد خشونت‌های بدنی در پنج سال گذشته گزارش می‌دهند. براین اساس رفتارهای تهاجمی علیه معلمان در انواع مختلف مدارس آلمان در سال‌های اخیر تشدید شده‌اند. این نتایج یک نظرپرسی است که اتحادیه مربیان و مدرسان (VBE) در ژانویه و فوریه ۲۰۲۰(دی و بهمن۹۸) انجام داده است.

۳۴درصد مدیران گفته‌اند که شاهد تعرض فیزیکی محصلان به معلمان بوده‌اند. در سال ۲۰۱۸، این میزان ۲۵ درصد بود. آمار فحاشی، تهدید، تحقیر، بی‌احترامی، بدگویی و جوسازی علیه معلمان نیز به نسبت قبل بیشتر شده است. ۶۱درصد از کادر آموزشی گفته‌اند که چنین مواردی را تجربه کرده‌اند.

به ویژه آن که عاملان هشت درصد این حملات، والدین دانش آموزان بوده‌اند. مدیران مدارس گفته‌اند که در ۶۰ درصد موارد، پدر و مادرها حاضر نبوده‌اند تعامل سازنده‌ای برای تصحیح رفتارهای فرزندانشان داشته باشند.

نتایج باورنکردنی نظرسنجی ها

«اودو بک‌مان» دبیر اتحادیه مربیان و مدرسان آلمان (VBE) بیلان این نظرپرسی را تکان‌دهنده خوانده است. طبق این نتیجه ۷۳درصد کادر آموزشی مدارس گفته‌اند که طعم خشونت روانی از سوی دانش‌آموزان را چشیده‌اند و از این میان، ۶۱درصد معلمان دوره متوسطه بوده‌اند. خشونت بدنی اما بیشتر در دوره ابتدایی به چشم می‌خورد. ۴۰درصد آموزگاران دبستان‌ها چنین مواردی را گزارش کرده‌اند.

بک‌مان، یک علت امر را در این واقعیت می‌داند که دانش‌آموزان کم‌ سن و سال، هنوز نمی‌توانند احساسات خود را به خوبی کنترل کنند. با این همه، او ارقام موجود را نگران‌کننده و تامل‌برانگیز می‌خواند. طبق داده‌های نظرپرسی، توهین یا تهدید در خلال ساعات درس یا خارج از مدرسه در فضای مجازی، عمدتا از طرف دانش‌آموزان دبیرستانی صورت می‌گیرد. کادر آموزشی ۷۳درصد مدارس متوسطه با فحاشی و رفتار تهاجمی در ساعات درسی روبرو بوده‌اند. ۵۲درصد نیز گفته‌اند که در اینترنت مورد حمله و اهانت قرار گرفته‌اند.

اتحادیه معلمان آلمان می‌گوید اکثر این موارد در مدارسی دیده می‌شوند که در محلات پرخطر قرار دارند. اتحادیه به طور خاص به خشونت‌هایی آشکار یا زیرپوستی اشاره می‌کند که آموزگاران و دبیران زن این قبیل مدارس را آماج خود قرار می‌دهند و مبنای فرهنگی دارند.

معضل نفرت‌پراکنی در اینترنت

تحقیق نشان می‌دهد که مزاحمت، اهانت و آزار اینترنتی علیه معلمان نیز بیشتر شده‌ و به ۳۲ درصد رسیده‌ که ۱۲ درصد به نسبت به سال ۲۰۱۸، افزایش دارد. این نظرسنجی مشخص می‌کند که ابزارهای لازم برای حمایت از معلمان آسیب دیده وجود ندارد. ۵۶ درصد مدیران مدارس گفته‌اند قادر نیستند به قدر کافی همکاران خود را از چنین حملاتی مصون نگاه دارند.

به طور نمونه، فیلم‌هایی در شبکه  اجتماعی یوتیوب به اشتراک گذاشته‌می‌شوند که به صورت مخفیانه یا غیرقانونی در کلاس ضبط می‌شوند. در مواردی، یک گروه واتساپی از کل کلاس برای مسخره کردن، دست انداختن و فضاسازی علیه معلم تشکیل می‌شود. این در حالی است که پاره‌ای از والدین، به جای بازداشتن فرزندان خود آنها را به نوعی همراهی هم می‌کنند.

«هانس پتر مایندینگر» رئیس اتحادیه سراسری معلمان آلمان، نفرت‌پراکنی و پرخاشگری علیه معلمان در فضای مجازی را یک مشکل اساسی و مستلزم ورود دولت می‌داند. بک‌مان، دبیر این اتحادیه نیز در همین راستا، پیشنهاد تشکیل تیم‌هایی متشکل از متخصصان آموزشی و روانشناسی را مطرح می‌کند. او می‌گوید لازم است ارزیابی دقیقی از چندوچون و دلایل این خشونت‌ها صورت گیرد و وزارتخانه‌های ذیصلاح، برای حل چنین معضلی راهکار ارائه دهند.

برچسب‌ها مدارس آلمان معلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس آلمان معلم مدارس آلمان معلم اخبار کنکور مدارس آلمان کادر آموزشی دانش آموزان علیه معلمان گفته اند خشونت ها بوده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۶۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان

استاندار خوزستان گفت: با توجه به وضعیتی که در آموزش و پرورش داریم، معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مدت باقیمانده سال تحصیلی دست در دست هم دهند و تلاش کنند معدل امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم رشد داشته باشد چون معدل این مقطع در تعیین رتبه‌های کنکور سراسری تأثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، علی اکبر حسینی محراب امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در پایان نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم هستیم در جلسه امروز موضوعات مربوط به انتخاب معلمان و مدارس نمونه مطرح شد.

وی افزود: این مناسبت فرصتی است که از زحمات معلمان و اساتید قدردانی کنیم، در سطح کشور نیز دیدار معلمان نمونه کشور با مقام معظم رهبری نیز برگزار خواهد شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: موضوع دیگری که مطرح شد در خصوص جهش تحصیلی بود، در این زمینه با توجه به وضعیتی که در آموزش و پرورش داریم معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مدت باقی‌مانده سال تحصیلی دست در دست هم دهند و تلاش کنند معدل امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم رشد داشته باشد چون معدل این مقطع در تعیین رتبه‌های کنکور سراسری تأثیرگذار است.

حسینی محراب ادامه داد: موضوع دیگری که در نشست امروز مطرح شد نرم‌افزار شاد بود. با توجه به تکنولوژی‌های ارتباطی جدید چنین ابزارهایی می‌تواند در رفع اشکال دروس مختلف برای دانش‌آموزان و در نهایت در رقابت آزمون سراسری کمک شایانی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در حوزه ساخت و ساز مراکز آموزشی گزارش ارائه شده توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس امیدوارکننده بود، امیدواریم سازمان برنامه و بودجه و دیگر دستگاه‌های متولی و همچنین خیرین مدرسه‌ساز نیز این مسیر را تسهیل نمایند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: در خصوص کمبودهایی که در برخی مدارس استثنایی وجود دارد نیز مباحثی مطرح شد که برای رفع این موارد پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

کد خبر 747041

دیگر خبرها

  • آلمان: تشدید حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان نگران‌کننده است
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی در خوزستان تسریع یابد
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی استان امیدوارکننده است
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی
  • محمودزاده: حقوق معلمان مدارس غیردولتی افزایش می‌یابد
  • حقوق معلمان مدارس غیردولتی افزایش یافت/ ساعت کاری کم شد
  • افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی به کجا رسید؟
  • کاهش ساعت کاری و افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی