Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویدئوی غافلگیرکننده‌ای از افسر پلیس ادره کلانتری لس آنجلس منتشر شده که جمعه شب با استفاده از سپر ضدشورش خود، یک معترض جان سیاه‌پوستان مهم است که از قبل روی زمین دراز کشیده را می‌زند.

به گزارش ایسنابه  نوشته روزنامه "دیلی‌میل"، این ویدئو نشان می‌دهد که این معاون متوسل به زور شده و از سپر ضدشورش خود برای تحت کنترل گرفتن معترض استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویدئوی فوق در منطقه هالیوود غربی در شهری گرفته شده که صدها معترض جمعه شب در آن گرد آمدند و در امتداد بولوار "سانتا مونیکا" رژه رفتند.

در همین حال، در سمت دیگر کشور، صدها معترض "جان سیاه‌پوستان مهم است" در پل بروکلین واقع در شهر نیویورک تحصن کردن. صدها تظاهرکننده عصبانی از "بارکلیز سنتر" در بروکلین تا "بروکلین بریج" رژه رفتند و در این مسیر نشستند؛ و تا بیش از یک ساعت از بلند شدن امتناع کردند.

 تجمع روز جمعه در همبستگی با اعتراضاتی که در "لوییویل"، ایالت کنتاکی برگزار می‌شود، انجام شد؛ جایی که تظاهرات گسترده نیز برای روزهای پیش رو برنامه‌ریزی شده است.

چندین تظاهرات دیگر نیز در سایر نقاط آمریکا از جمله بوستون و سن‌دیگو به منظور اعتراض به تصمیم هیئت منصفه ارشد مبنی بر عدم اتهام‌زنی به مأموران پلیس لوییویل کنتاکی در مرگ "برونا تیلور" برگزار شد.

معترض "سوفی میشل" به "سی‌بی‌اس‌۲" گفت:‌ این بسیار آسیب‌زا است. من از ماه ژوئن اینجا و تقریباً هرروز در خیابان هستم و برای زندگی سیاه رژه می‌روم تا به مردم نشان دهم که من اهمیت دارم، که او (برونا تیلور) می‌توانست من باشد، می‌توانست او باشد، می‌توانست هر چهره سیاهی باشد که شما در این جمعیت می‌بینید.

معترض دیگر "جان دوناهو" به "پی‌آی‌ایکس ۱۱" گفت: فکر می‌کنم ما باید این پیغام را بفرستیم که، اینکه هیچ‌کس در مرگ برونا تیلور متهم نشده، ناپذیرفتنی است.

بعد از روز چهارشنبه که اعلام شد مأمورانی که به زن سیاه‌پوست در آپارتمانش واقع در لوییویل، ایالت کنتاکی در جریان عملیات مواد مخدر تیراندازی کردند در مرگ وی متهم نخواهند شد، تظاهرکنندگان در سراسر آمریکا گرد آمده‌اند تا خشم خود را ابراز کنند.

تیلور، یک کارگر فوریت‌های پزشکی توسط مأموران پلیس سفیدپوستی که در جریان عملیات تحقیقات مواد مخدر در ماه مارس وارد خانه‌اش در لوییویل شدند، چندین بار مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

"بیانسه آستین"، خاله برونا تیلور گفت: من عصبانی هستم زیرا این کشور دارد یاد می‌گیرد که زنان سیاه‌پوست ما زیر دستان مأموران پلیس جان دهند، و این درست نیست.

آستین افزود: روز چهارشنبه اطمینان مجدد یافتم که چرا به سیستم حقوقی، پلیس، و قانونی که برای حفاظت از مردم سیاه‌پوست و قهوه‌ای ساخته نشده، اعتمادی ندارم.

روز جمعه در کنتاکی، جمعیتی دور خانواده برونا تیلور حلقه زدند. خاله او بیانسه آستین، لباس تکنیسین فوریت پزشکی او را پوشیده بود، در حالی که نامه‌ای را از طرف مادر برونا- که برای صحبت کردن زیادی پریشان بود- قرائت می‌کرد.

در بوستون، تظاهرکنندگان در میدان "نوبیان" گرد آمدند تا در اعتراضات سراسری شرکت کنند.

این اعتراضات تا زمانی که جمعیت در شب به سمت مقر پلیس بوستون حرکت کرد، مسالمت‌آمیز باقی ماند. گروه معترضان بعداً به "سیتی‌ هال پلازا" جابه‌جا شدند تا تحصن کنند.

این گردهمایی از جمله تجمعات بزرگی بود که شهر بوستون به خود دید.

برخی معترضان علامت‌هایی با عبارات "عدالت برای برونا"، "جان سیاه‌پوستان مهم است" و "به زنان سیاه‌پوست اجازه دهید رؤیا داشته باشند" در دست داشتند.

این تظاهرات به شکل گسترده‌ای مسالمت‌آمیز بود و تا ساعت ۱۰.۴۵ دقیقه شب هیچ دستگیری گزارش نشد.

یکی از سازمان‌دهندگان تظاهرات به "دبلیواچ‌دی‌اچ" گفت: من فکر می‌کنم این پیغام در حال ارسال است که پلیس می‌تواند هرکار بخواهد بکند و مسئولیتی به عهده نگیرد، بنابراین این تلاشی برای بخشیدن انرژی دوباره به شهر و هر کسی است که آن را ببیند و برای مبارزه و افزایش جنبش ضدنژادپرستی، به خیابان‌ها برگردد؛ چرا که این وضعیت درست نیست.

"مارتی والش"، شهردار بوستون خواستار آرامش شده و از تظاهرکنندگان خواسته پیش از اعتراضات، به شهر احترام بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: از مردمی که برنامه دارند امشب و در طول آخر هفته در بوستون تظاهرات کنند تقاضا دارم به شهر و به یکدیگر احترام بگذارند. از شما می‌خواهم این اعتراضات را مسالمت‌آمیز و قدرتمند نگه دارید. مردم عمیقاً ناراحت هستند، اما ما نمی‌توانیم برای ابراز درد خود به خشونت رو بیاوریم.

در ساحل غربی، معترضان جمعه شب، درست یک روز بعد از زخمی شدن یک نفر بر اثر کوبیدن دو وسیله نقلیه جداگانه به جمعیتی که خواستار عدالت نژادی بودند، به خیابان‌های هالیوود برگشتند.

در ساعت ۶ بعداز ظهر جمعه، گروهی شامل ۷۵ تظاهرکننده در بولوار سانتا مونیکا قدم زدند.

این جمعیت همزمان با رژه به سمت مرکز خرید "گرو" به ۱۰۰ نفر افزایش یافت.

در سن‌دیگو، معترضان به خیابان‌های مرکز شهر آمدند تا به هیئت منصفه مبنی بر مبرا کردن افسران پلیس از اتهامات مجرمانه که مستقیماً به مرگ برونا تیلو ارتباط داشت، اعتراض کنند.

بنا بر گفته پلیس سن‌دیگو، گروهی شامل ۴۰ تا ۵۰ تظاهرکننده در حال سامان دادن خود در مقابل دیوان عالی در مرکز شهر، در حدود ساعت ۷.۳۰ شب بودند.

این گروه شروع به رژه در خیابان‌های سن‌دیگو کردند، در حالی که شعار "نه عدالت، نه صلح" را همراه با نام برونا تیلور فریاد می‌زدند.

در "البوکرکی"، ایالت نیومکزیکو، خودرویی به سمت گروهی از معترضان در نزدیکی پردیس دانشگاه نیو مکزیکو یورش برد.

ظاهراً هیچ‌کس زخمی نشده و پلیس نیز اعلام نکرده که آیا راننده دستگیر شده یا خیر.

معترضان ادعا کردند که راننده قبل از رانندگی به سمت جمعیت معترضان، به آن‌ها اهانت کرده است.

یکی از سازمان‌دهندگان این اعتراض به "کی‌اوبی" گفت: غم‌انگیز است که باید به اینجا بیایم و نسبت به امنیت خود از جانب شهروندان کشورمان بیم داشته باشیم. ما باید بهتر از این باشیم. ما باید یکدیگر را دوست داشته باشیم، در حالی که اساساً مردمی این بیرون هستند که سعی دارند دیگران را بکشند.

در لوییویل، رئیس پلیس از شبه‌نظامیان مسلخ خواسته که دور از اعتراضات آخر هفته باقی بمانند.

رئیس پلیس موقت اداره پلیس لوییویل تأکید کرد: بسیاری از آن‌ها می‌گویند برای کمک به شما می‌آییم، اجازه بدهید صریح بگویم، این کمکی نیست که ما نیاز داریم. این کمکی نیست که ما می‌خواهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات در آمریکا سیاه پوست جان سیاه سن دیگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۶۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اعتراضات ضد جنگ دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس
  • محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت همچنان ادامه دارد
  • (ویدئو) اعتراضات ضد جنگ دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت همچنان ادامه دارد/ ۶.۵ میلیون موتورسوار گواهینامه ندارند