Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@23:26:44 GMT

دستور این هفته کمیسیون‌های مجلس یازدهم

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۷۲۳۷

دستور این هفته کمیسیون‌های مجلس یازدهم

باشگاه خبرنگاران جوان: معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی دستور جلسات کمیسیون‌های تخصصی و ویژه را در این هفته منتشر کرد.

در برنامه کمیسیون آیین نامه داخلی رسیدگی به طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت مجلس بر رفتار نمايندگان، گزارش کارگروه موضوع ماده ۱۴۲ قانون آیين نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در مورد طرح شفافيت آرای نمايندگان و رسيدگی به بسته های پيشنهادی نقشه راه کميسيون آئين نامه داخلی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری یکشنبه طرح‌های مبارزه با تعارض منافع و ممنوعيت دانشگاه های غير انتفاعی، نظام رتبه‌بندی معلمان و الحاق يک تبصره به ماده (۱۷) قانون تعيين‌ تکليف استخدامی معلمين حق‌التدريسی و آموزشياران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را بررسی خواهد کرد.

همچنین وزیران آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری برای پاسخ به سؤال تعدادی از نمایندگان این هفته مهمان کمیسیون آموزش هستند.

کمیسیون اجتماعی بررسی طرح/لایحه طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی در اجتماعی را در دستور کار خود دارد. به علاوه سه شنبه وزیر آموزش و پرورش برای پاسخگویی به پرسش نمایندگان به این کمیسیون می‌رود.

رزم‌حسینی، دومین وزیر پیشنهادی صمت یکشنبه در کمیسیون اقتصادی برای ارائه برنامه‌هایش حاضر می‌شود.

نمایندگان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی طرح مورد اشاره رئیس مجلس شورای اسلامی درباره احقاق حقوق برجامی کشور و تقابل با شرارت‌های آمریکا را بررسی می‌کنند. همچنین کمیته روابط خارجی این کمیسیون یکشنبه بررسی آخرین اخبار و تحولات جزایر بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک با حضور مسئولان ذیربط را در برنامه دارد.

کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها یکشنبه بررسي طرح اصلاح موادی از قانون تشکيلات، وظايف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و مسئولان دستگاه های اجرايی ذيربط در دستور کار است. سه شنبه هم طرح نظام انتخابات تناسبی در انتخاب اعضای شوراهای شهر و روستا بررسی خواهد شد.

بازدید از گروه مپنا در دستور کار یکشنبه کمیسیون انرژی است.

رسیدگی به طرح دو فوریتی تأمین مسکن و طرح اصلاح ساختار بودجه در برنامه این هفته کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات است. نمایندگان این کمیسیون دوشنبه به درخواست عده‌ای از نمایندگان جهت انجام تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان برنامه و بودجه کشور‌ رسیدگی می‌کند.

روز سه شنبه، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و معاونان او برنامه‌ها و عملکرد اعتبارات این وزارت‌خانه را گزارش خواهند کرد.

کمیسیون بهداشت و درمان بررسی آخرین وضعیت تأمین ، تدارک و تخصیص ارز به واکسن، داروهای ضروری و تجهیزات پزشکی با حضور مسئولان وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صمت، امور خارجه، وزارت اطلاعات، رئیس سازمان غذا و دارو، معاون ارزی بانک مرکزی و مرکز پزوهش‌های مجلس شورای اسلامی را در دستور کار خود دارد. همچنین در بخشی دیگر از برنامه‌های این کمیسیون، آخرین وضعیت مراکز درمانی جمعیت هلال احمر با حضور رئیس این جمعیت گزارش خواهد شد.

کمیسیون صنایع و معادن یکشنبه میزبان رزم حسینی، وزیر پیشنهادی صمت است و دوشنبه گزارش خود درباره این پیشنهاد را جمع بندی خواهد کرد.

بررسی طرح دوفوريتی جهش توليد و تأمين مسکن در دستور کمیسیون عمران است. سه شنبه هم اسلامی وزیر راه و شهرسازی برای پاسخ به سؤال نمایندگان به کمیسیون یاد شده خواهد رفت.

دوشنبه لايحه مشارکت عمومی- خصوصی در کمیته نظام های فنی، اجرایی و مهندسی کمیسیون عمران بررسی می‌شود.

روز سه شنبه کمیسیون فرهنگی گزارش طرح جمعیت و تعالی خانواده را جمع بندی و ارائه می‌کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: دستور هفتگی کمیسیون ها مجلس شورای اسلامی دستور کار سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۷۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس قرار گرفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

- گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وزارت دفاع)

- گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان)

- گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

- گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری

- گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن

- گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات دولتی ۱

- گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درباره طرح استفساریه بند الف ماده ۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

- بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس درباره رسیدگی به طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی

- بررسی تقاضای دو فوریت درباره طرح اجماع برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی موضوع ارز توسط مجلس برای سومین هفته متوالی به تعویق افتاد!
  • بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس
  • تعداد نمایندگان مجلس افزایش پیدا می‌کند؟
  • ۵ اخطار رهبری به مجلس انقلابی در مورد چه بود؟
  • طرح افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • طرح افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار مجلس