Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) بر ضرورت بکارگیری از ظرفیت عظیم بسیج مردمی در جنگ تمام عیار اقتصادی در کشور تاکید کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا حسنی آهنگر در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد افزود: برای اینکه بسیج مردمی در این جنگ تمام عیار اقتصادی ایفای نقش کند باید به احسن وجه سازماندهی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: کار مهمی که در دوران دفاع مقدس انجام شد این بود که توانستیم جبهه دشمن را خوب شناسایی و ترسیم کنیم، برنامه های عملیاتی دشمن را تشریح کنیم، قرارگاه های دشمن را خوب بشناسیم و بعد از توان مردمی استفاده کنیم.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: قرارگاه جنگ اقتصادی دشمن خیلی خوب برای مردم تشریح نشده و در عین حال شاید خیلی از مسئولان ندانند جنگ تمام عیار اقتصادی چه مولفه ها، سنجه ها و شاخصه های دارد.

وی افزود: وقتی مسئولان مولفه های جنگ تمام عیار اقتصادی را بدانند و تمامی ابعاد، مولفه ها و شاخصه های جبهه دشمن را بطور دقیق برای مردم ترسیم کنندبی تردید مردم برای ایفای نقش فراخوانی می شوند و بعد از فراخوانی می توانند موقعیت های خود را در این جبهه پیدا کنند و اثر بخشی داشته باشند.

حسنی آهنگر با تاکید بر اینکه مدل عملیاتی تجربیات موفق دوران دفاع مقدس باید در حوزه جنگ تمام عیار اقتصادی اجرا شود، اظهارداشت: اجرای این مدل نیاز به شناسایی دقیق صحنه و عرصه جنگ تمام عیار اقتصادی دارد.

وی گفت: در برابر جنگ اقتصادی دشمن باید آرایش مناسبی گرفت و همه در هر زمینه ‌ای که مشغول به کار هستند بایستی با احساس مسئولیت و آمادگی وارد میدان شوند.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) افزود: حال سئوال اینجاست که چقدر مسئولان اعتقاد واقعی به جنگ اقتصادی دارند، اگر به این جنگ تمام عیار اعتقاد دارند جبهه و لشکر دشمن کجاست، تصمیماتی که بعضا گرفته می شود آیا واقعا با شناخت جبهه دشمن است اگر این تصمیمات با شناخت جبهه دشمن است سازماندهی نیروی عظیم بسیج مردمی برای انجام وظیفه در این جنگ به چه نحوی است؟

وی اظهارداشت: در جنگ اقتصادی صدای توپ و تانک به گوش نمی رسد، خیلی ملموس نیست و به یک معنا درک این جنگ سخت است.

حسنی آهنگر ادامه داد: خیلی از مسئولان کمتر در جمع مردم حضور داشته و در نتیجه حس دقیق کمتری نسبت به این جنگ دارند به همین دلیل خیلی از توان و ظرفیت بسیج مردمی برای مهار جبهه دشمن استفاده نمی شود.

وی گفت: اگر از ظرفیت عظیم بسیج مردمی در این جنگ استفاده شود بدون شک بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور برطرف خواهد شد.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) افزود: مدل اقتصاد مقاومتی مبتنی بر اصول دانش بنیان و پایه مردمی است.

وی در ادامه استفاده از نسخه شفابخش و طلایی اقتصاد مقاومتی را راهی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور برشمرد و اظهارداشت: مهمترین پایه اقتصاد مقاومتی نقش و حضور مردم است.

حسنی آهنگر تصریح کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی ضمن آموزش به مردم باید آنان را تجهیز کرد تا در این جبهه بتوانند ایفای نقش کنند.

وی یادآورشد: متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم در حوزه اقتصادی و همینطور جنگ تمام عیار اقتصادی از ظرفیت بسیج و بسیجی ها به نحو باید و شاید استفاده کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرمانده دانشگاه جامع امام حسین جنگ تمام عیار اقتصادی اقتصاد مقاومتی جنگ اقتصادی بسیج مردمی حسنی آهنگر جبهه دشمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۷۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پهپاد انتحاری ساخت ایران

پهپاد‌های انتحاری آرش از جمله سامانه‌‎های پهپادی ارتقا یافته در حوزه مقابله با اهداف پدافندی، استحکامات، تأسیسات و مراکز کنترل فرماندهی دشمن محسوب شده که در ۲ نوع با قابلیت‌های ویژه توسط سازمان صنایع دفاعی وزارت دفاع ساخته شده است.

به گزارش فارس، پهپاد «آرش-۱» به جای پیشرانه جت از پیشرانه پیستونی نیرو گرفته و به‌عنوان یکی از پهپاد‌های انتحاری، ازسوی متخصصان ارتش طراحی و ساخته شده است. این پرنده با بهره‌مندی از جست‌وجوگر‌های متنوع قادر خواهد بود اهداف مختلف ثابت و متحرک را با دقت بالا هدف قرار دهد و لذا می‌توان گفت پهپاد «آرش» به دلیل داشتن بدنه دوکی شکل و بال‌های مثلثی، دوربردترین پهپاد انتحاری در ایران و جهان محسوب می‌شود.

مزیت دیگر این پرنده بدون سرنشین نسبت به سایر پهپاد‌ها این است که علاوه بر پرتاب از روی سکو، در یک پرتابگر جعبه‌ای نیز می‌توان آن را به سوی هدف پرتاب کرد و لذا این نوع از پرتاب موجب می‌شود شناسایی این پرنده از سوی دشمن کاهش یابد؛ بنابراین می‌توان گفت «آرش-۱» برای شناسایی موقعیت و مواضع دشمن پرنده‌ی بسیار مناسبی است. علاوه بر وجود چنین مزیت بزرگی در این پرنده، می‌توان این پهپاد را از مکان‌های مختلف یعنی هم از خشکی و هم از دریا برای انهدام هدف پرتاب کرد.

از مشخصات منحصر به فرد پهپاد آرش این است که توانایی انهدام هدف‌های ثابت و شناور را داشته و نیز یکی از مهمترین مشخصات این پرنده بدون سرنشین برد عملیاتی آن بوده که نسبت به پهپاد کیان بسیار افزایش یافته به‌گونه‌ای که برد عملیاتی آن بیش از هزار و ۷۰۰ کیلومتر است.

پهپاد «آرش-۲» نیز یکی از پهپاد‌های ایرانی با برد ۲۰۰۰ کیلومتری بوده که توسط متخصصان ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و تولید شده است، «آرش-۲» که از یک موتور پیستونی بهره می‌برد، بدنه‌ای استوانه‌ای شکل با یک تیل عمودی دارد و دو بال آن در انتهای بدنه قرار گرفته‌اند.

این پهپاد از روش پرتاب به‌وسیله JATO استفاده می‌کند و همین امر آن را بی نیاز از باند برای پرواز کرده است. به این ترتیب پهپاد آرش قادر است از انواع پرتابگر‌های متحرک به سمت اهداف به پرواز درآید و این موضوع آن را به یک پهپاد راهکنشی با قابلیت تحرک بالا مبدل می‌سازد که به بهره‌برداران این پرنده امکان بکارگیری از آن در محیط‌های مختلف جغرافیایی را می‌دهد.

دیگر خبرها

  • جهش تولید از نیازهای اساسی کشور است
  • جواد نکونام و علی خطیر؛ یک دعوای تمام عیار در استقلال | برگزیده سال (دعوای سال)
  • بسیج اساتید یزد جنایات صهیونیست‌ها در بیمارستان غزه را محکوم کرد
  • ضرورت اصلاحات مالیاتی لازم در جهت تقویت تولید/ چگونه سرمایه‌های خرد مردمی به سمت بخش مولد اقتصاد جذب می‌شود؟
  • سند و پیوست مردمی‌سازی امور کشور تدوین شود
  • ضرورت ارتقای امنیت سرمایه گذاری
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۷ فروردین ماه
  • حسن یزدانی - کامران قاسم پور؛ جنگ تمام عیار برای یک سهمیه المپیک!
  • امام حسن مجتبی (ع) الگوی تمام عیار صبر و بخشندگی است
  • جزئیات پهپاد انتحاری ساخت ایران