Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر جدید ژاپن در حالی بر عزم کشورش برای میزبانی بازی‌های المپیک توکیو تأکید کرد که این تورنمنت مهم ورزشی امسال به دلیل همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ لغو و برگزاری آن به سال ۲۰۲۱ موکول شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، نخست‌وزیر جدید ژاپن در حالی بر عزم کشورش برای میزبانی بازی‌های المپیک توکیو تأکید کرد که این تورنمنت مهم ورزشی امسال به دلیل همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ لغو و برگزاری آن به سال ۲۰۲۱ موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوشیهیده سوگا که برای نخستین بار به نمایندگی از کشورش در نشست مجازی مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخن می‌‌گفت در این خصوص تصریح کرد: «ژاپن مصمم است تا سال آینده از بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو میزبانی کند و این خود شاهدی برای پیروزی بشریت بر همه‌گیری ویروس کرونا خواهد بود.»

وی در این پیام ویدیویی از پیش ضبط شده تأکید کرد که از هیچ تلاشی برای میزبانی کشورش از بازی‌ها که به گفته وی در امنیت و ایمنی کامل برگزار خواهد شد، دریغ نخواهد کرد.

سوگا هفته گذشته در پی استعفای شینزو آبه که به دلیل بیماری از سمت خود کنار رفت به عنوان نخست‌وزیر جدید ژاپن منصوب شد و با نطق مجازی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نخستین گام جدی را در عرصه مراودات بین‌المللی برداشت.

برگزارکنندگان بازی‌های المپیک توکیو و کمیته بین‌المللی المپیک از چند هفته گذشته تاکنون بارها نسبت به احتمال بالای برگزاری بزرگ‌ترین تورنمنت ورزشی جهان در سال آینده میلادی با و یا بدون دسترس بودن واکسن بیماری همه‌گیر کووید ابراز اطمینان کرده‌اند.

این مواضع اما همچنان به دلیل شیوع موج‌ جدید و تداوم همه‌گیری بیماری کووید و نیز ناشناخته بودن سیر تحول ویروس کرونا که گفته می‌شود با جهش‌های ژنتیکی کنترل آن سخت‌تر خواهد بود، با ابهام‌ها و تردید‌های فراوان روبرو است.

 بااین‌حال گفته می‌شود که از اشتیاق ژاپنی‌ها برای میزبانی بازی‌های المپیک به شکل قابل‌توجهی کاسته شده است به‌نحوی‌که بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده در تابستان سال جاری تنها کم‌تر از یک سوم شهروندان این کشور گفته‌‌اند که با میزبانی توکیو از این بازی‌ها در سال ۲۰۲۱ موافق‌اند.

برگزارکنندگان بازی‌های المپیک توکیو و کمیته بین‌المللی المپیک به‌تازگی فهرستی بلند بالا در دستورالعمل‌های بالقوه را برای مواجه با ویروس کرونا تدوین و رسانه‌ای کردند که از میان آن‌ها به می‌توان به اعمال محدودیت در تردد و جابجایی ورزشکاران در طول تورنمنت و نیز پذیرش تعداد محدود از تماشاگران در ورزشگاه‌ها اشاره کرد.

تعویق بی‌سابقه المپیک همچنین جدا از تحمیل هزینه‌های اضافی، دردسرهای لجستیکی زیادی را برای برگزارکنندگان ایجاد کرده است؛ لذا کمیته برگزاری بازی‌ها در تلاش است تا برای جبران خسارت‌ها صرفه‌جویی‌های بیشتری را به‌خصوص در برگزاری مراسم پر زرق‌وبرق افتتاحیه و اختتامیه بازی‌ها در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: المپیک توکیو یوشیهیده سوگا نخست وزیر جدید ژاپن بازی های المپیک توکیو نخست وزیر جدید ژاپن برای میزبانی همه گیری بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۷۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی فرنگی ایران هم آسیا را فتح کرد؛ دبل ۲۰۰ امتیازی با ۴طلا/ باخت‌های نگران‌کننده به ژاپن در ۲فینال/ ظهور رقیب برای گرایی در راه المپیک

تیم ملی کشتی فرنگی ایران هم بعداز آزادکاران کشورمان، قهرمان آسیا شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ شاگردان حسن رنگرز با کسب دو طلا، دو نقره و یک برنز دیگر در پنج وزن دوم و پایانی کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ به میزبانی بیشکک قرقیزستان، بر سکوی قهرمانی تیمی مسابقات ایستادند.

سعید اسماعیلی و محمد هادی ساروی دو طلا به نشان‌های زرین روز اول افزودند تا ایران با چهار طلا قهرمانی خود را مسجل کند.

در روز اول این مسابقات هم ناصر علیزاده و امین میرزازاده در 87 و 130 کیلوگرم به نشان طلا رسیدند، پویا دادمرز در 55 کیلوگرم صاحب نشان نقره شد و ایمان محمدی در 63 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

به این ترتیب شاگردان حسن رنگرز با چهار طلای اسماعیلی، علیزاده، ساروی و میرزازاده و سه نقره دادمرز، رستمی و گرمسیری و دو برنز ده‌بزرگی و محمدی و مجموع 9 مدال به کار خود در پیکارهای آسیایی خاتمه دادند.

در رده بندی تیمی ایران مقتدرانه و با کسب ۲۰۰ امتیاز، به‌عنوان قهرمانی رسید و تیم‌های قرقیزستان با ۱۴۴ امتیاز و ژاپن با ۱۴۲ امتیاز دوم و سوم شدند.

 

اسماعیلی؛ پدیده تازه فرنگی ایران و رقیب جدی گرایی

فرنگی‌کار وزن ۶۷ کیلوگرم ایران، در مبارزه فینال این وزن موفق شد با نتیجه ۳ بر یک برابر «بیشکیف» نماینده کشور میزبان به پیروزی رسیده و نخستین مدال طلای تیم ملی کشتی فرنگی ایران در ۵ وزن دوم این رقابت‌ها را کسب کند.

سعید اسماعیلی پیش از این در دور نخست با نتیجه یازده بر صفر لی‌لی از چین را مغلوب کرد. او در دور بعد مقابل فیروز میرزارجب‌اف از تاجیکستان به روی تشک رفت و پس از پایان زمان مبارزه با امتیاز عالی هشت بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. اسماعیلی در نیمه نهایی نیز با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر مقابل روشن آتدایف از ترکمنستان به برتری رسید و راهی فینال شد.

 

بازهم یک باخت شوکه‌کننده به ژاپنی‌ها!

در وزن ۸۲ کیلوگرم این مسابقات رسول گرمسیری برابر حریف ژاپنی شکست خورد و نتوانست به مدال طلا برسد. حریف گرمسیری در فینال این پیکارها، یوشیدا از ژاپن بود که فرنگی کار خوزستانی تیم ملی را با نتیجه ۹ بر صفر و امتیاز عالی شکست داد و نایب قهرمان شد.

در این وزن، رسول گرمسیری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم سیجین یانگ از کره‌جنوبی را ۸ بر صفر مغلوب کرد و راهی نیمه نهایی شد. گرمسیری در این مرحله و در یک مبارزه پر افت و خیز با نتیجه ۷ بر ۷ از سد بکزات اورونخول اولو از قرقیزستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت.

 

شکست رستمی ؛ باز هم یک ژاپنی قلدر

محمدرضا رستمی هم با شکست برابر حریف ژاپنی به مدال نقره رسید تا ضعف کشتی فرنگی ما مقابل حریفان ژاپنی مشهود شود.

رستمی در دیدار نهایی برای کسب مدال طلای به مصاف شینگو هارادا از ژاپن رفت اما با نتیجه ۹ بر پنج نتیجه را به رقیب خود واگذار کرد. رستمی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم جی لنگ از چین را ۵ بر ۳ شکست داد و به نیمه نهایی رفت. رستمی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر عادیلخان ساتایف از قزاقستان را شکست داده بود.

 

طلای ساروی بعداز دو باخت پیاپی فینال به سامورایی‌ها

بعد از ناکامی دو فینالیست ایرانی اوزان ۷۲ و ۸۲ کیلوگرم، دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۲۰ توکیو فینال ۹۷ کیلوگرم قهرمانی آسیا را برد و صاحب چهارمین مدال طلای تیم ملی فرنگی در بیشکک شد.

 محمدهادی ساروی با شکست حریف قزاقستانی‌اش مدال طلای مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا را از آن خود کرد. او که پیش از این 9 بر صفر بالتمونخ مغول و 8 بر صفر یئول ون از کره جنوبی را برده بود، در فینال وزن 97 کیلوگرم قهرمانی آسیا مقابل یوسوف ماتسی‌اف قزاق قرار گرفت که این کشتی را 9 بر صفر برد و مدال طلای آسیا را از آن خود کرد.

رده بندی نفرات برتر ده وزن کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۲۴

۵۵ کیلوگرم: ۱- یو چول رو (کره شمالی) ۲- پویا دادمرز (ایران) ۳- یولان موراتبک اولو (قرقیزستان) و سجاد علی البیدهان (عراق)

۶۰ کیلوگرم: ۱- ژولامان شارشنبیکوف (قرقیزسستان) ۲- کایتو اینابا (ژاپن) ۳- لیگیو کائو (چین) و امیررضا ده بزرگی (ایران)

۶۳ کیلوگرم: ۱- یرژت ژارلیکاسین (قزاقستان) ۲- آیاتا سوزوکی (ژاپن) ۳- ایمان محمدی (ایران) و چان کیم (کره شمالی)

۶۷ کیلوگرم: ۱- سعید اسماعیلی (ایران) ۲- رازاک بیشیکیف (قرقیزستان) ۳- لی لی (چین) و هانجائه چونگ (کره جنوبی)

۷۲ کیلوگرم: ۱- شینگو هارادا (ژاپن) ۲- محمدرضا رستمی (ایران) ۳- عبداله علی اف (ازبکستان) و جی لنگ (چین)

۷۷ کیلوگرم: ۱- نائو کوساکا (ژاپن) ۲- آکژول محموداف (قرقیزستان) ۳- ابراگیم ماگومادوف (قزاقستان) و دونیورخان ناکیبوف (ازبکستان) ۵- امیر عبدی (ایران)

۸۲ کیلوگرم: ۱- تایزو یوشیدا (ژاپن) ۲- رسول گرمسیری (ایران) ۳- موخامدکودیر رسول اف (ازبکستان) و بکزات اورانکول اولو (قرقیزستان)

۸۷ کیلوگرم: ۱- ناصر علیزاده (ایران) ۲- نورسلطان تورسینوف (قزاقستان) ۳- رحیم جان اوزوکوف (ازبکستان) و ماساتو سومی (ژاپن)

۹۷ کیلوگرم: ۱- محمدهادی ساروی (ایران) ۲- یوسوف ماتسی اف (قزاقستان) ۳- جئونگ یئول وونگ (کره جنوبی) و هوژی هائو (چین)

۱۳۰ کیلوگرم: ۱- امین میرزازاده (ایران) ۲- مین سئوک کیم (کره جنوبی) ۳- لینگژی منگ (چین) و ارلان مناتبیکوف (قرقیزستان)

رده بندی تیمی

۱- ایران ۲۰۰ امتیاز ۲- قرقیزستان ۱۴۴ امتیاز ۳- ژاپن ۱۴۲ امتیاز ۴- قزاقستان ۱۳۰ امتیاز ۵- کره جنوبی ۱۱۲ امتیاز ۶- ازبکستان ۱۰۶ امتیاز ۷- چین ۹۷ امتیاز ۸- کره شمالی ۵۴ امتیاز ۹- عراق ۳۱ امتیاز ۱۰- مغولستان ۲۸ امتیاز

 

دیگر خبرها

  • مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک| صعود مستقیم کانوی ۲نفره مردان به فینال
  • واکنش وزیر فرانسوی به جدایی کیلیان امباپه از پار‌ی‌سن‌ژرمن
  • کیفیت میزبانی همدان در تاریخ کاراته کشور بی‌سابقه است
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • کشتی فرنگی ایران هم آسیا را فتح کرد؛ دبل ۲۰۰ امتیازی با ۴طلا/ باخت‌های نگران‌کننده به ژاپن در ۲فینال/ ظهور رقیب برای گرایی در راه المپیک
  • کشتی فرنگی ایران هم آسیا را فتح کرد؛ دبل قهرمانی با ۴طلا/ باخت‌های نگران‌کننده به ژاپن در فینال/ ظهور رقیب برای گرایی در راه المپیک
  • اقدام جالب محافظان نخست وزیر ژاپن در خیابان
  • با مشعل المپیک پاریس روشن شد
  • درخشش یک ۳۸ ساله چشم موتا پائز را گرفت
  • تداوم یاوه گویی‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران