Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مسئول روزنامه شهر آرا گفت: تبیین فرهنگ و سنت حسنه نذر رضوی می تواند بسیاری از گره های اقتصادی مردم را باز کند و این مهم جز با حضور فعال رسانه میسر نیست.

به گزارش قدس آنلاین، هادی فیاضی  به اهمیت برگزاری جشنواره رسانه‌ای امام‌رضا (ع) و حوزه تاثیرگذاری آن از چند منظر پرداخت و افزود: شهر مشهد به دلیل وجود مضجع نورانی امام رضا(ع)  و به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی، همواره مورد توجه بوده است و حضور سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر در این شهر اهمیت و جایگاهی بی بدیل درعرصه‌های فرهنگی و اجتماعی دارد و بر این اساس می‌توان نمود سیره و فرهنگ رضوی را در رسانه‌های امروز پی گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رسانه به واسطه ارتباط مستقیم و بی واسطه با مردم می‌تواند نقشی مهم در ترویج فرهنگ و سیره رضوی در جامعه ایفا کند. به ویژه با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی کشورمان؛ آنچه اهمیت دارد بیان آموزه های فرهنگ رضوی در قالب مسائل روز و دغدغه‌های مردم است که بایستی به صورت رویکرد مطالبه محور از سوی رسانه‌هاست مطرح ‌شود.
مدیر مسئول روزنامه شهرآرا، حل مسائل و معضلات اجتماعی و نیز معضلات اقتصادی را نیاز به همگرایی و گفت‌وگو نخبگان و دست اندرکاران اجرایی کشور عنوان کرد و گفت: که بر اساس سیره امام رضا (ع) می توان با تکیه بر ترویج فرهنگ گفت و گو و تبیین آن در رسانه ها، بخش در خور توجهی از مشکلات و ضعف‌هایی که ناشی از شکل نگرفتن فرهنگ گفت و گو بوده است را بر طرف کرد.
وی اشاره داشت: همچنین با توجه به وضعیت بغرنج اقتصادی امروز و مشکلاتی که اقشار ضعیف در تامین مایحتاج ضروری زندگی خود دارند، تبیین فرهنگ و سنت حسنه نذر رضوی می تواند بسیاری از گره های اقتصادی مردم را باز کند و این مهم جز با حضور فعال اهالی رسانه و تولید محتوای رسانه‌ای به ثمر نمی‌نشیند.
منبع: آستان نیوز انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امام رضا ع جشنواره رسانه ای امام رضا ع امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۷۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سعیدی زاده مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام در نشست خبری تشریح برنامه‌های چله رضوی و بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: رویکرد‌های تحولی در دو سال اخیر مد نظر بوده است، جشنواره امام رضا بیست سال گذشته یک جشنواره عمومی بود، اما برای تخصصی شدن آن جلسات مختلفی برگزار شد و اتفاقی که امسال تجربه می‌کنیم این است که جشنواره حرفه ای‌تر و تخصصی‌تر شده است.

وی ادامه داد: همزمان با سالروز ولادت امام رضا (ع)، سامانه و اپلیکیشنی با نام منظومه رضوان رونمایی می‌شود که در آن در زمینه ابعاد مختلف سیره رضوی، سوژه‌ها و دیباچه‌های مختلفی در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد و هنرمندان برای تولید آثار فاخر رضوی دسترسی آسانتری به سوژه‌ها و نظرات کارشناسان صاحبنظر خواهند داشت.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام گفت: استفاده از هنرمندان شاخص و تراز در مدیریت جشنواره از دیگر رویکرد‌های این جشنواره است.

سعیدی زاده به راه اندازی پنجره درگاه تولیدات رضوی هم اشاره کرد و افزود: این درگاه برای بهره گیری عموم از تولیدات جشنواره پس از برگزاری جشنواره و کیفی سازی آنها طراحی شده است.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام از حمایت ۵ میلیارد تومانی از هنرمندان در جریان تولیدات جشنواره رضوی خبر داد و گفت: منابعی را برای تولید و ارتقای تولیدات به عنوان اعتبار حمایتی در فضا‌های مختلف رضوی در اختیار هنرمندان قرار می‌دهیم.

*برگزاری دوره‌های آموزشی برای هنرمندان
سعیدی زاده به ارتقای فنی هنرمندان اشاره و تصریح کرد: مداخله فرایندی ما برگزاری دوره‌های آموزشی، ارتباط با جامعه اساتید بوده است و تاکنون کارگاه‌های تخصصی برگزار کرده‌ایم.

*موسسات تخصصی مردم محور
وی گفت: انتخاب موسسات تخصصی با رویکرد مردم محور بنای بنیاد برای زیست بوم رضوی بوده است، ما به حلقه‌های میانی در فضای فرهنگ و هنر توجه داشتیم و از آنها حمایت می‌کنیم.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام در پایان گفت: امیدوارم جشنواره امام رضا (ع) تا ۴ سال آینده به عنوان یکی از حرفه ای‌ترین جشنواره‌های دینی کشور در حوزه فرهنگ و هنر تثبیت شود. دوره گذار جشنواره به پایان رسید و امسال نخستین سال شکل گیری جشنواره حرفه‌ای است.

دیگر خبرها

  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • دبیر بیست‌ودومین جشنواره ملی رسانه منصوب شد
  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند
  • تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی
  • برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی تشریح می‌شود
  • برگزاری محفل شعر ترکی رضوی در تبریز