Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی طی سفر به داراب در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور جمعی از مدیران، فرماندار ویژه و نماینده داراب و زرین‌دشت تشکیل شد، اظهار داشت: نظام اداری موجود اختیارات مدیران محیطی را کم کرده و اجازه نمی‌دهد آنها در حیطه وظائفی که قانون برای آنها تعیین کرده، عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از اینکه نظام اداری ما اختیار را از مدیران محیطی و میانی گرفته و این یک نقطه ضعف است که باید در مجلس مورد بررسی قرار گیرد، افزود: بیشترین اختیار باید در دست یک بخشدار باشد و بیشترین میزان امکان اقدام را یک فرماندار داشته باشد که این چنین نیست و مدیران میانی هیچ کاری را با اختیار تام نمی‌توانند انجام دهند.

قاضی زاده با بیان اینکه ما در مجلس وظائف معینی داریم و دولتمردان نیز وظائف تعریف شده‌ای دارند، تصریح کرد: عادت ناشایستی که باب شده این است که برخی از مسئولان وقتی در جلسه‌ای به سخنرانی می‌پردازند به جای اینکه پاسخگو باشند، از جایگاه مردم به سئوال و پرسش می‌پردازند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: چارچوب کار نمایندگان در محدوده قانونگذاری و نظارت مشخص است اما گاه مشاهده شده که آنها راجع به وظائف دولت قول می‌دهند از سوی دیگر مسئولان دولتی به جای اینکه نگران مسائل داخلی نظام اجرایی باشند، وقایع مجلس را رصد و ارزیابی می‌کنند که این فرهنگ صحیحی نیست.

 وی با تاکید بر صراحت بیان در ارائه قول و وعده‌های مسئولان، اظهار کرد: شایسته است مسئولان در قبال مشکلات و مسائل موجود با قاطعیت برخورد کرده و به وعده‌های واهی بسنده نکنند بلکه وجوب اجرایی و شرایط موجود را در مرحله اجرا در نظر بگیرند.

 قاضی زاده بیان کرد: تعدادی از مسائلی که نماینده داراب مطرح کرد، مزمن هستند و حداقل یک دهه از تعهد اجرای آنها می‌گذرد بنابراین یا از اساس نظام اجرایی که این تصمیمات را اتخاذ کرده دچار اشتباه شده یا اگر وعده قطعی با امکان‌سنجی همراه بوده، سیستم اجرایی باید نسبت به آن مصوبات متعهد باشد.

 نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استاندار، فرماندار یا بخشدار مطابق قانون، اختیارات و وظائفی دارد که باید مطابق آن عمل کند، گفت: مصوبات دولت مانند قوانین مجلس لزوم اجرایی دارد و مجلس و دولت باید در این زمینه تعامل مناسبی داشته باشند.

 وی با اشاره به رشادت رزمندگان دارابی در دفاع مقدس اظهار داشت: شهرستان داراب ۵۵۰ شهید به انقلاب تقدیم کرده و از این خطه ، چهره‌های برجسته‌ای در انقلاب و نهضت حضور موثر داشتند بنابراین مردم این شهرستان لایق خدمات بهتر و ارزشمندتری هستند.

به گزارش فارس؛ همایش تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس، حضور در گلزار شهدا، بازدید از فرودگاه، پتروشیمی و... از دیگر برنامه‌های سفر نائب رئیس مجلس به شهرستان داراب بود.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس قاضی زاده هاشمی رئیس مجلس نائب رئیس مجلس مسئولان دولت اختیارات مدیران محیطی قانون فارس داراب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۷۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم برای کارمندان؛ زمان اجرای افزایش حقوق اعلام شد

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز گفت: درباره بار مالی بودجه و خلق نقدینگی و اختلاف بین مجلس و دولت، ما در مرحله رسیدگی بودجه در مجلس اختلاف نظر‌هایی داشتیم، ولی نهایتاً آنچه ابلاغ شد متن مورد توافق دولت و مجلس است و آنچه که هم‌اکنون به صورت قانون بودجه ۱۴۰۳ ابلاغ شد نظرات دولت را به شکل حداکثری تامین کرده است.

به گزارش اطلاعات آنلاین، امروز آیین نامه مهم بودجه ۱۴۰۳ یعنی حقوق و دستمزد در هیئت دولت تصویب شد.

بودجه‌ای که دولت ارائه کرده فاقد کسری بودجه و قابل اجرا است و کسری بودجه پنهان عملا در قانون بودجه ۱۴۰۳ وجود ندارد و مطمئن هستیم که این قانون امسال بسیار راحت‌تر از سال‌های گذشته اجرایی خواهد شد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت پس از جلسه هیات دولت: رئیس جمهور با توجه به شعار سال که مقام معظم رهبری اعلام کردند همه وزارتخانه‌ها را مکلف کردند که برنامه‌ها خود را برای تحقق شعار سال ارائه کنند.

با توجه به ابلاغ قانون بودجه ۱۴۰۳ در روز‌های پایانی سال در این جلسه هیئت دولت ضوابط حقوق و دستمزد امروز مورد رسیدگی فوری قرار گرفت و به تصویب رسید و ابلاغ خواهد شد.

ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد را از همین فروردین ماه اجرایی می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • نفر سوم از آخر در انتخابات مجلس در تهران: ناراحت شدم | رای من ۳۸ تا شد | می‌خواستم مشارکت را بالا ببرم!
  • نظام به دنبال انتخاب سفارشی رییس مجلس نیست
  • ۳۸ رأی در انتخابات مجلس بدست آوردم؛ ناراحت شدم
  • برگزاری جشن سالروز ولادت کریم اهل بیت در داراب
  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد / مصوبه دولت اصلاح شود
  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود
  • ضرورت انتشار آماری از میزان تحقق شعار سال
  • زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان اعلام شد
  • خبر مهم برای کارمندان؛ زمان اجرای افزایش حقوق اعلام شد
  • شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین در قم اجرایی شد