Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، به مناسبت آغاز هفته دفاع‌مقدس و شروع اولین بخش شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، رمضانعلی حیدری‌خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی با حضور در دبیرخانه این رویداد سینمایی، از بخش‌های مختلف بازدید و با سید مهدی عظیمی میرآبادی دبیر جشنواره دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازدید، رمضانعلی حیدری‌خلیلی گفت: ریشه باور «ما می‌توانیم» در مفهوم مقاومت است که دوران انقلاب و دفاع‌مقدس بهترین تجلی آن است.

وی افزود: مفاهیمی مانند ایثار، شهادت و برادری در دوران دفاع‌مقدس مفهوم و عمق معنوی جدیدتری پیدا کردند. امنیت و حفظ کشور و فضای معنوی و معرفتی در سایه مفهوم مقاومت به دست آمدند.

حیدری‌خلیلی ادامه داد: بعد از گذشت سال‌ها می‌توان ادعا کرد هنوز دفاع‌مقدس زوایای پیدا و پنهان بسیاری دارد که همچنان ناب و بکر هستند. برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت می‌تواند به عنوان رویدادی هدفمند و ارزشمند به خوبی مفاهیم و ارزش‌های دفاع‌مقدس را منعکس کند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، اظهار کرد: این جشنواره محلی برای گردهمایی سینماگرانی است که همچنان به باورهایی مانند «ما می‌توانیم» اعتقاد دارند و این باورها را در سایه مفهوم مقاومت به منصه ظهور می‌رسانند تا جریان فکری، اعتقادی و معرفتی با محوریت مقاومت ایجاد کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی تأکید کرد: هنر خاصه سینما بهترین زبان برای بیان مفاهیم و ارزش‌های دفاع‌مقدس، انقلاب و مقاومت است و جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت چراغ این حوزه را روشن نگه می‌دارد. البته همه بخش‌ها و نهادهای ذی‌ربط باید به این جشنواره کمک و از برگزاری آن حمایت کنند.

همچنین در بازدید حیدری‌خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی از ستاد اطلاع‌رسانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، سید احد میکائیل‌زاده معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی این دوره از جشنواره، گزارشی از نحوه اطلاع‌رسانی اخبار و رویدادی‌های جشنواره در داخل و خارج از کشور و بازتاب رسانه‌ای اخبار جشنواره در رسانه‌های خارجی و به ویژه کشورهای منطقه ارائه کرد.

در این بازدید، علی تاجیک مدیرکل ارزیابی عملکرد سازمان سینمایی و مرتضی باقرنژاد مدیر کل امور اداری و پشتیبانی سازمان سینمایی، حیدری‌خلیلی را همراهی می‌کردند و علیرضا عاقل‌زاده مشاور دبیر و مدیر برنامه‌ریزی و نظارت جشنواره، ناصر باکیده مدیر بخش جشنواره جشنواره‌ها، محمدجواد کاسه ساز مدیر امور انتخاب و ارزشیابی جشنواره، کامران ملکی مدیر امور فوق برنامه و تشریفات، حسین طلابیگی مشاور دبیر در امور اجرایی جشنواره و مجید راستی مدیر امور اداری، مالی و پشتیبانی جشنواره حضور داشتند.

کد خبر 5033448 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره فیلم مقاومت شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت تئاتر ایران چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس برنامه تلویزیونی فیلم سینمایی شبکه پنج سیما موسیقی ایرانی فیلم کوتاه ویروس کرونا جشنواره فیلم مقاومت فیلم مستند شبکه یک سیما سینمای مستند جشنواره بین المللی فیلم مقاومت سازمان سینمایی اطلاع رسانی معاون توسعه حیدری خلیلی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۷۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی سازمان سینمایی، معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی با هدف ارتقای سینمای ایران، فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد؛ متن فراخوان به این شرح است: معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی، با هدف ارتقای سینمای ایران از طریق مساله‌یابی دقیق و شناخت چالش‌های اصلی آن، محورهای پژوهشی سازمان سینمایی را (که با نظرخواهی از سینماگران، پژوهشکده‌ها پژوهشگران، استادان دانشگاه، بخش‌های مختلف سازمان سینمایی، اصناف و انجمن‌های سینمایی گردآوری شده است) با رویکرد میان‌رشته‌ای و کاربردی، پس از پالایش توسط شورای پژوهشی معاونت، به شرح زیر اعلام می‌کند:

محورهای پژوهشی:

۱- سینمای ایران، گفتمان و آرمان‌های انقلاب اسلامی

۲- سینمای دفاع مقدس و مقاومت

۳- جهش تولید در سینمای ایران و چالش‌های پیش رو

۴- کارکرد های سینما در روایت پیشرفت ایران اسلامی و امید افزایی

۵- طراحی الگوی بهره‌گیری از ظرفیت زیست بوم علم و فناوری در توسعه زیرساخت‌های سینما درایران

۶- ظرفیت‌های سینما در کار آفرینی و اشتغال

۷- ظرفیت‌های روایی سینمای ایران درخارج از تهران (مستند، انیمیشن و داستانی)

۸-سینما، فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی (ظرفیت‌های هوش مصنوعی برای آینده سینمای ایران)

۹- موانع و راهکارهای تقویت فیلمنامه در سینمای ایران

۱۰- ظرفیت‌های ادبیات فارسی، فرهنگ عامه و موسیقی محلی در تولید آثار انیمیشن، مستند و داستانی

۱۱- خلاء‌ها و چالش‌های حقوقی سینمای ایران (حقوق مخاطب، مالکیت معنوی، نظام قراردادها و ...)

سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، از کلیه مراکز علمی و پژوهشی، اساتید و پژوهشگران برای همکاری دعوت به عمل می‌آورد؛ علاوه بر حمایت از طرح‌های پژوهشی در محورهای ده‌گانه یاد شده، چنانچه پایان نامه‌هایی به موضوعات مذکور بپردازند و یا به صورت خلاقانه به یکی از نیازهای کاربردی سینمای ایران پاسخ دهند، در مقطع کارشناسی ارشد تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال و درمقطع دکتری تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال، مورد حمایت قرارخواهند گرفت.

پژوهشگران محترم قبل از ارائه طرح‌نامه پژوهشی (پروپوزال)، ارایه فرم درخواست طرح اولیه پژوهشی (RFP ) و قطعی کردن عنوان پژوهش، ضروری است برای دریافت فرم مربوطه به آدرس سایت اینترنتی زیر مراجعه کنند.

جزئیات بیشتر را از اینجا بخوانید

کد خبر 6080811

دیگر خبرها

  • سردار حسن‌زاده: جشن بزرگ پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است.
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌در جشنواره آلمان
  • اولویت‌های پژوهشی سال ۱۴۰۳ سازمان سینمایی منتشر شد
  • فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌درجشنواره «sehsüchte» آلمان
  • انتشار فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی 
  • رقابت ۱۰ پرده‌خوان در اختتامیه جشنواره روستایی آسمان هشتم
  • از ماجرای «تمساح خونی» تا چند خبر دیگر