Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-03-29@14:24:46 GMT

ترانزیت خروجی گمرک دوغارون افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۷۷۴۴

ترانزیت خروجی گمرک دوغارون افزایش یافت

تین نیوز

مدیرکل گمرک دوغارون گفت: در نیمه نخست امسال ۴۵۷ هزار تن انواع کالا از این گمرک مرزی به افغانستان ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد کوه‌گرد افزود: در این مدت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن انواع کالا به ارزش دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار نیز از گمرک دوغارون به بازارهای هدف در داخل افغانستان صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال سه هزار و ۵۰ تن انواع کالا به ارزش ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار از طریق گمرک دوغارون وارد ایران شده که از نظر وزن ۳۵ درصد کمتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

مدیرکل گمرک دوغارون گفت: مهمترین اقلام صادراتی از این گمرک به افغانستان را انواع مصالح ساختمانی و فرآورده های نفتی تشکیل می‌دهد و در حال حاضر روزانه ۵۵۰ دستگاه کامیون از طریق این گمرک صادرات و ترانزیت انواع کالا به افغانستان را انجام می‌دهند و همین تعداد کامیون نیز از افغانستان وارد گمرک دوغارون می‌شوند.

وی افزود: ۹۰ درصد کالاهای صادراتی از گمرک دوغارون به مقصد شهر هرات دومین بازار اقتصادی افغانستان منتقل می‌شود و در مجموع یک سوم کالاهای مورد نیاز بازارهای کشور همسایه از طریق گمرک مرزی دوغارون تامین می‌گردد.

کوه‌گرد با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰۰ شرکت حمل و نقل و تجاری در مرز دوغارون فعالیت دارند ادامه داد: هم اکنون ۱۰۰ درصد فعالیت گمرکی در مرز دوغارون از طریق سامانه جامع امور گمرکی انجام می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد کالاهای صادراتی استان خراسان رضوی از این گمرک به افغانستان صادر می‌شود.

مدیرکل گمرک دوغارون افزود: به منظور رصد دقیق کالاهای وارداتی از افغانستان ۱۰۰ درصد اقلام وارد شده به مقصد ایران از طریق گمرک دوغارون با دستگاه ایکس ری کنترل می‌شوند.

گمرک دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان با قدمت ۱۰۰ ساله در زمره پنج گمرک برتر کشور و فعالترین گمرک خراسان رضوی پس از گمرک مشهد و تنها گمرک مستقل در این استان محسوب می‌شود که تمام ترانزیت کالا به افغانستان از طریق آن صورت می‌گیرد.

بیشترین حجم کار این گمرک، ترانزیت کالا از طریق بندرعباس است و کالاهای تجار افغانستانی، پاکستانی و گاه هندی و دیگر ملل همسایه افغانستان از طریق کشورهای حوزه خلیج فارس به گمرک‌های بندرعباس، بندر لنگه و دیگر گمرکات مرزی آن کشورها منتقل و از آنجا به گذرگاه رسمی دوغارون ترانزیت می‌شوند.

تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: گمرک دوغارون انواع کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۷۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا در بنادر هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان و بندر لنگه از تخلیه و بارگیری بیش از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی با رشد ۵ درصدی در بنادر غرب استان هرمزگان طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مرتضی سالاری ضمن اشاره به عملکرد بنادر غرب استان هرمزگان طی دوازده ماهه سال " مهار تورم، رشد تولید" اظهار داشت: در سال 1402، در مجموع 12 میلیون و 535 هزار و 574 تن انواع کالا در بنادر غرب استان هرمزگان تخلیه و بارگیری شده است که نشان از رشد 5 درصدی نسبت به سال گذشته می باشد.

 مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان و بندر لنگه افزود: از مجموع عملیات تخلیه و بارگیری انجام شده، 5 میلیون و 782 هزار و 72 تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد و همچنین 6 میلیون و 753 هزار و 502 تن کالا‌های غیر نفتی از جمله میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است که رشدی 10 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک بنادر غرب استان هرمزگان در زمینه تخلیه و بارگیری، صادرات و واردات کالا خاطر نشان کرد: با توجه به ایجاد شرایط مناسب برای تخلیه و بارگیری انواع کالا و برخورداری بنادر غرب استان هرمزگان از تجهیزات و زیرساخت های مناسب و برخورداری از مزیت های گمرکی و بندری و تسهیل و تسریع  در ترخیص و تخلیه کالاها شاهد استقبال صاحبان کالا و صادرکنندگان مواد معدنی و کالاهای غیر نفتی در سال 1402 بوده ایم که این امر زمینه ساز افزایش تبادلات تجاری با کشورهای حاشیه خلیج فارس و باعث ارتقاء عملکرد تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی در غرب استان هرمزگان شده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تخلیه ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا در بنادر هرمزگان
  • از کشف کالاهای غیربهداشتی تا چوب تاغ در عملیات‌ پلیسی سمنان
  • بازگشایی گمرک مرزی افغانستان و ایران در استان نیمروز
  • افزایش ۳۱ درصدی ارزش صادرات محصولات تولیدی آذربایجان غربی
  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • تردد ۲۷ هزار مسافر در مرز دوغارون
  • جابه جایی ۴۴۶ هزار تن کالای اساسی از مبدأ بنادر کشور از طریق جاده
  • بازدیداستاندار آذربایجان شرقی از انبار‌های اموال تملیکی استان
  • ارزش کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد به بیش از ۲۱ میلیون دلار رسید
  • افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی