Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا اورانی روز شنبه در مراسم ورود کشمش سبز قلمی خلیل‌آباد به بورس کالای ایران افزود: بیش از ۳۳ هزار هکتار باغ انگور در استان خراسان رضوی داریم که از این میزان ۲۵ هزار و ۹۹۷ هکتار کشت آبی و ۷ هزار و ۳۱۲ هکتار کشت دیم است.

وی ادامه داد: میزان تولید محصول انگور در این استان حدود ۳۴۶ هزار تن است که از این میزان حدود ۳۳۵ هزار تن در باغات آبی و ۱۰ هزار و ۷۲۲ تن در باغات دیم تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این استان همچنین از نظر سطح زیرکشت انگور ۹ درصد تاکستان‌های کشور را دارد و رتبه سوم کشور در این زمینه مربوط به این استان است.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت انگور در شهرستان خلیل‌آباد ۵۶۷۷ هکتار است افزود: حدود ۲۸ درصد از باغات انگور این استان در شهرستان خلیل‌آباد است.

اورانی ادامه داد: ۱۱۹ هزار و ۳۹۴ تن انگور در شهرستان خلیل‌آباد تولید می‌شود که حدود ۳۶ درصد تولید استان را به خود اختصاص داده است و راندمان عملکرد در شهرستان خلیل‌آباد ۲۲ تن در هکتار و متوسط عملکرد در استان ۱۷ تن و متوسط آن در کشور ۱۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار است.

وی سطح کشت باغات انگور شهرستان‌های خلیل‌آباد، کاشمر و بردسکن را ۹ هزار و ۸۷ هکتار اعلام کرد و گفت: حدود ۴۸ درصد باغات انگور آبی استان مربوط به این سه شهرستان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: بالغ ‌بر ۱۹۹ هزار تن انگور و حدود ۵۹ درصد انگور استان در این سه شهرستان تولید می‌شود، همچنین از مجموع ۳۴۶ هزار و ۴۵۵ تن انگور استان حدود ۸۷ هزار تن معادل ۲۵ درصد به ‌صورت تازه خوری و ۷۵ درصد به ‌صورت کشمش مصرف می‎شود.

وی با بیان اینکه حدود ۵۸ درصد کشمش استان در منطقه ترشیز شامل سه شهرستان کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن تولید می‌شود ادامه داد: ۲۴ واحد بسته‌بندی و فراوری کشمش در استان فعالیت دارد که سه واحد با ظرفیت ۶ هزار و ۶۰۰ تن در سال در بردسکن، هشت واحد بسته‌بندی و فراوری کشمش با ظرفیت ۷ هزار و ۹۵۰ تن در کاشمر و پنج واحد بسته‌بندی و فراوری با ظرفیت ۵۳۰۰ تن در خلیل ‎آباد ایجاد شده است.

اورانی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان شهرستان خلیل‌آباد باید بر توسعه واحدهای موجود و احداث واحدهای جدید فراوری و بسته‌بندی تلاش کنند گفت: گرچه ۵۸ درصد کشمش استان در سه شهرستان کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن تولید می‌شود اما آزمایشگاه مرجع کشمش در مشهد قرارداد در حالی ‌که خلیل‌آباد متخصصین و دانش‌آموخته بسیار در این زمینه دارد.

وی افزود: باید به سوی استاندارد و مناسب‌سازی بسته‌بندی‌ها حرکت کنیم و در بازاریابی‌ها تجدیدنظر نماییم.

شهرستان خلیل آباد با ۱۲ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در ۲۴۲ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی خلیل آباد کاشمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی خلیل آباد کاشمر وزارت جهاد کشاورزی خلیل آباد کاشمر اخبار کنکور شهرستان خلیل آباد تولید می شود خراسان رضوی سه شهرستان بسته بندی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۷۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: تاکنون ۴۴ هزار و ۳۸۳ کنتور برق در این استان هوشمند شده که برنامه امسال شرکت نصب ۱۳ هزار کنتور هوشمند دیگر است.

 

علیرضا خدابنده در نشست هماهنگی مدیران برای مدیریت بار سال ۱۴۰۲ در خراسان رضوی افزود: پارسال ۳۷ هزار و ۵۲۸ مورد انشعاب برق در خراسان رضوی واگذار شد که افزایش ۴.۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشت.

 

وی با اشاره به تغییر رویکرد توانیر در حوزه اختصاص اعتبارات به شرکتهای توزیع گفت: امسال وصول مطالبات از مشترکان برق مهمترین و اثرگذارترین مولفه در استقلال مالی شرکت در نظر گرفته شده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در سالی که به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، گذر از پیک بار در تابستان امسال و بحث ناترازی تولید و مصرف برق، نیازمند ایجاد زیرساختهایی در حوزه بهره‌ برداری است.

 

خدابنده افزود: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اولویت کار این شرکت در سال جاری رفع ناترازی برق با جلب مشارکت حداکثری مردم است.

 

وی اظهار کرد: موتور محرک بخش تولید، برق است و مهمترین مسئله در این بخش تأمین برق مطمئن و مستمر به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: از سوی دیگر تولید موجب اشتغالزایی، ارزش افزوده، کاهش بیکاری و کاهش معضلات اجتماعی می شود، بنابراین باید تسهیل گری برای متقاضیان بخش تولید به منظور تامین برق‌ و همچنین ترویج فرهنگ درست مصرف را در اولویت قرار دهیم.

خدابنده اظهار کرد: در این راستا امسال تلاش خواهیم کرد همایش مدیریت بار و مصرف را در گام نخست برای کارکنان شرکت توزیع برق خراسان رضوی و خانواده هایشان برگزار کنیم.

 

وی در خصوص یکی از مهمترین طرح های شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با عنوان تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار گفت: پارسال ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر از شبکه سیمی در استان به کابل خودنگهدار تبدیل شد و امسال ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر هدفگذاری شده است.

 

شرکت توزیع برق خراسان رضوی یک میلیون و ۴۴۳ هزار مشترک در شهرستانهای استان به جز مشهد و طرقبه شاندیز دارد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۲ میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند
  • برگزاری مسابقه ادبی تاسیمرغ در کشور
  • بازگشت ۷ واحد راکد در تربت حیدریه به چرخه تولید
  • جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات فطریه در خلیل‌آباد
  • هوشمندسازی بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور ۷ درصد است
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام
  • ۷۷ درصد حجم سدهای این استان خالی است
  • کارخانه فرآوری صد‌ها تن انجیر، خرما، انگور و آووکادو را ببینید
  • ۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است + فیلم