Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر و نماینده دائم کشورمان در ژنو، انگ زدن به دیگران را ادامه ذهنیت استعماری و توهم خود برتربینی برخی کشور‌های غربی عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، اسماعیل بقایی هامانه، سفیر ایران و نماینده دائم کشورمان در ژنو، در واکنش به بیانیه مشترک گروهی از کشور‌های غربی در انتقاد از وضعیت حقوق‌بشر در ایران، تاکید کرد: مایه تاسف است که برخی کشورها، دیگران را برای رعایت حقوق بشر موعظه می‌کنند، در حالی که جنایات گذشته و حال خود را فراموش کرده و بر این واقعیت که بخش زیادی از مصیبت‌های دیگران نتیجه سیاست‌های استعماری گذشته و ذهنیت برتری طلبانه خود آنهاست، سرپوش می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بقایی هامانه با انتقاد از این رویکرد کشور‌های غربی در قبال مسائل حقوق بشری، چنین سیاستی را تنها باعث تفرقه و تقابل بین کشور‌ها و تنزل حقوق بشر به ابزاری برای اهداف سیاسی ارزیابی دانست و تاکید کرد که برخی کشور‌های اروپایی شورای حقوق بشر را تبدیل به عرصه‌ای برای مداخله گری علیه کشور‌های در حال توسعه نموده‌اند.

نماینده کشورمان با اشاره به اینکه حاکمیت قانون لازمه حفظ و حرمت حقوق بشر می‌باشد، اعمال فشار بر دولت‌های دیگر تحت لوای حقوق بشر برای تغییر نظام حقوقی داخلی و یا دخالت در پرونده‌های قضایی را غیرقابل قبول دانست.

بقایی هامانه که در چهل و پنجمین نشست شورای حقوق بشر سخن می‌گفت، بهترین راه برای تحقق اهداف شورا را گفتگو و همکاری بر اساس اصل بی طرفی و پرهیز از انگ‌زدن و کلیشه گرایی دانست.

سفیر کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به تداوم نقض گسترده و سیستماتیک حقوق بشر فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی هشدار داد و از شورای حقوق بشر خواست مانع از عادی شدن سبعیت و نقض فاحش حقوق بشر توسط رژیمی شود که موجودیتش بر اساس تروریسم و تجاوز بنا گذاشته شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بورس قیمت دلار سهام عدالت اروپا سازمان ملل حقوق بشر حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۷۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه امنیتی امروز در پاریس

به گزارش خبرآنلاین محمد امین‌نژاد، سفیر کشورمان در فرانسه اظهار داشت: یکی از هموطنان ایرانی ما که ظاهرا دچار اختلالات روانی بود، وارد محیط کنسولگری کشورمان برای دریافت خدمات شده بود اما پس از حضور در این محل با نشان دادن مواد به ظاهر منفجره تهدید کرد که می‌خواهد اقدام انتحاری یا انفجاری انجام دهد.

به نقل از ایسنا این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین بیان کرد: همین مساله باعث شد که اختلالی در روند خدمت رسانی به وجود بیاید. نهایتا پس از صحبت مسئولان سفارتخانه و متقاعد شدن این مکان را ترک کرد.

سفیر ایران در فرانسه افزود: همچنین خدمات کنسولگری که برای مدتی متوقف شده بود پس از برطرف شدن تهدید از سر گرفته شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897235

دیگر خبرها

  • واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
  • توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه امنیتی در پاریس
  • ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد
  • واکنش ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا
  • ایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه امنیتی امروز در پاریس
  • توضیحات سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه امنیتی امروز در پاریس
  • اعلام جزئیات حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس
  • واکنش سفیر ایران به تحریم‌های جدید علیه کشورمان
  • واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان | از هراس کشورهای اروپایی تا محکومیت توسط عمان