Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@12:34:39 GMT

استقلال پنجه در پنجه شیرها

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۸۰۱۰

استقلال پنجه در پنجه شیرها

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال استقلال تهران امشب از ساعت ۲۱:۱۵ دقیقه در ورزشگاه الجنوب باید در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به مصاف پاختاکور ازبکستان برود. این دیدار در حالی برگزار می‌شود که تنها نماینده ازبکستان در دور گروهی موفق شد بعد از کنار رفتن الهلال به عنوان صدرنشین گروه دوم، راهی این مرحله شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها در گروه خود به جز یک باخت برابر الهلال در الباقی بازی‌ها شکستی نداشتند و به ۲ برد برابر شهرخودرو، یک پیروزی در مقابل شباب الاهلی و ۲ تساوی دست پیدا کردند.

هدایت پاختاکور بر عهده شوتا آرولادزه هست. سرمربی گرجستانی و ۴۷ ساله که یکی از بزرگترین فوتبالیست‌های تاریخ گرجستان بود. او در ۶۱ بازی ملی، ۲۶ گل زد تا بهترین گلزن در سطح ملی باشد. شوتا برای باشگاه‌های بزرگی چون ترابوزان‌اسپور ترکیه، آژاکس آمستردام، گلاسکو رنجرز، آلکمار هلند و لوانته اسپانیا بازی کرد. او در همه این تیم‌ها درخشید و به ۱۸ جام قهرمانی دست پیدا کرد. آرولادزه سه بار بازیکن سال گرجستان و یک بار بازیکن سال ترکیه شد.

این مرد ۴۷ ساله که از سال ۲۰۱۷ سرمربی پاختاکور شد و توانست در پروسه‌ای ۲ ساله آنها را دوباره بعد از چهار سال بر بام ازبکستان بنشاند و در سال ۲۰۱۹ یک دبل شیرین را به ارمغان بیاورد؛ پیش از این در تیم‌های آلکمار(کمک مربی)، کایسری اسپور ترکیه، قاسم پاشا ترکیه، ترابوزان اسپور ترکیه، مکابی رژیم اشغالگر قدس حضور داشته است. آرولادزه احتمالا به خاطر ابتلایش به ویروس کرونا کنار زمین حضور نداشته باشد و دستیاران گرجستانی‌اش یا مغز متفکر هلندی(پیتر هیوسترا) که او را کمک می‌کند، در کنار زمین همه‌کاره تیم باشند.

شیرهای ازبکستان ترکیبی پرستاره دارند. ۱۳ بازیکن از این تیم در یک سال اخیر به تیم ملی ازبکستان دعوت شده‌اند و احتمالا شاهد حضور چند نفر از بازیکنان امشب در بازی ۱۷ مهر در برابر تیم ملی ایران خواهیم بود. اکرم‌جون کومیلوف، انزور اسماعیلوف، جلال الدین ماشاریپوف، ایگور سرگیف، ایگور کریمتس، دوستونبک خامداموف، اودیل‌جون هامدوبکوف، فرخ صیفی‌اف، جووهیر سیدیکوف مهمترین بازیکنان بومی پاختاکور به حساب می‌آیند و در بین این نفرات باید خیلی مراقب جلال‌الدین ماشاریپوف بود. این وینگر ۲۷ ساله که قرار بود ۲ سال پیش به استقلال بیاید از سال ۲۰۱۳ در پاختاکور بوده و تنها مدتی کوتاه به صورت قرضی راهی لوکوموتیو شد. در نبود وریا غفوری باید حسابی مراقب این بازیکن بود و شاید محمد دانشگر بتواند در این پست کارایی خوبی داشته باشد.

پاختاکور تنها ۲ بازیکن خارجی در ترکیب خود دارد. ۲ مهاجم ۱۹۰ و ۱۹۱ سانتی متری که هر دو، ۳۲ ساله هستند. دراگان چران از سال ۲۰۱۸ به خدمت گرفته شده و در ۵۳ بازی موفق به زدن ۳۷ گل شده است. او پیش از پاختاکور برای نسف هم بازی کرده بود و قبل از آن در کشورهای صربستان، بلژیک، رژیم اشغالگر قدس، آذربایجان، عربستان و مقدونیه بازی کرد و به قهرمانی‌هایی دست پیدا کرد. چران در سال ۲۰۱۹ آقای گل ازبکستان شد و چهار سال قبل در آذربایجان هم به این موفقیت دست پیدا کرد.

ستاره اصلی و سرشناس شماره یکِ، شیرهای ازبک ارن دردیوک است. مهاجم سوئیسی که بعد از اولد بویز سوئیس، بازل سوئیس، لورکوزن آلمان، هوفنهایم آلمان، قاسم پاشای ترکیه، گالاتاسرای ترکیه و گوزتپه ترکیه به ازبکستان آمده تا چالش جدیدی را تجربه کند. دردیوک در تمام رده‌های سنی سوئیس از جمله بزگسالان حضور داشته است. او در یورو ۲۰۰۸ جوانترین عضو تیم بود. در جام جهانی ۲۰۱۰ هم حضور داشت اما در جام جهانی برزیل به دستور اوتمار هیتسفیلد دعوت نشد. با این حال دردیوک یکی از مسافران یورو بود. باید دید بازیکن جوان سوئیس در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷ مقابل استقلال چه کار خواهد کرد.

پاختاکور در ۶ بازی دور گروهی ۶ گل زد و ۲ گل خورد. آنها تنها در یک بازی و در برابر الهلال ۲ گل دریافت کردند و در بقیه بازی‌ها دروازه خود را بسته نگه داشتند. البته که در چهار بازی بعد از کرونا، پاختاکور فقط ۲ گل به ثمر رساند و این نشان می‌دهد که این تیم با وجود داشتن ستاره های بلند بالا در خط حمله کم‌زهر بوده است. گفتنی است پاختاکور در فصل ۲۰۲۰ ازبکستان هم فعلا از ۱۶ بازی با هشت امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم صدرنشین است و به نظر می‌رسد تا کسب سیزدهمین قهرمانی فاصله چندانی نداشته باشد.

 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: دست پیدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۸۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق روزبه را خوردند/ بازیکنان باتجربه تا ابد در تیم ملی نمی‌مانند!

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال گفت: روزبه چشمی این فصل بهترین بازیکن استقلال بود و شک نکنید که حق او را در تیم ملی خوردند!

به گزارش مشرق، محمد نوری عصر دوشنبه در گفت‌وگویی در خصوص برد پنج بر صفر تیم ملی ایران در دیدار رفت مقابل ترکمنستان در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار داشت: ترکمنستان حریف سختی برای تیم ایران نبود و همه شاهد بودند یک شوت هم نتوانستند به سمت دروازه ایران بزنند. اما خوشبختانه در روز دوم عید بازیکنان تیم ملی مردم کشورمان را خوشحال کردند.

وی درباره نیمکت‌نشینی سیدحسین حسینی، دروازه‌بان اول استقلال در تیم ملی افزود: به نظر من در این بازی‌ها کادرفنی باید از حسینی استفاده کند. جای تعجب دارد که حسینی بازی نمی‌کند همه می‌دانند که او امسال بهترین عملکرد خود را داشته است. البته خوشبختانه حداقل صالح حردانی بازی کرد و توانست پاس گل بدهد و امیدوارم در بازی برگشت هم در ترکیب اصلی باشد.

وی در مورد نقاط قوت تیم ملی در این بازی گفت: ترکمنستان نتوانست به دفاع‌ ما فشار بیاورد اما نقاط قوت ما بیشتر در خط میانی و حمله بود و خوشبختانه بازیکنان فوق‌العاده‌ای در این پست‌ها داریم.

بازیکن اسبق تیم ملی درباره دعوت نشدن روزبه چشمی، مدافع استفلال به اردوی تیم ملی نیز یادآور شد: وقتی فهرست تیم ملی را دیدم که اسم چشمی در آن نبود، تعجب کردم! روزبه سنی هم ندارد که بگوییم به خاطر جوان‌گرایی بود. او این فصل گل‌های زیبایی به ثمر رسانده است و شک نکنید حق روزبه را خوردند و جای او در تیم ملی حس می‌شود.

پیشکسوت استقلال درباره مصدومیت سردار آزمون در بازی با ترکمنستان، اضافه کرد: سردار بازیکنی خوب و از لحاظ فنی هم فوق‌العاده‌ است. امیدوارم هر چه زودتر بتواند به زمین برگردد چون در کنار مهدی طارمی زوج خطرناکی هستند. این مصدوم شدن بدترین خبر برای تیم ملی بود.

نوری در خصوص روند جوان‌گرایی در تیم ملی نیز گفت: وقتی لیست تیم ملی آمد خوشحال بودیم چون بازیکنان جدیدی به تیم اضافه شده‌اند. اما سوالی که دارم این است که چرا از بازیکنان جدید در بازی‌ استفاده نشد چون صرفا دعوت شدن آنها هیچ کمکی نمی‌تواند بکند. همه انتظار داشتند در ابتدا از بازیکن‌های جدید استفاده شود که متاسفانه باز هم از بازیکنان باتجربه استفاده شد. این بازیکنان باتجربه تا ابد در تیم ملی نخواهند ماند!

وی ادامه داد:‌ کاش این جوان‌گرایی قبل از جام ملت‌ها اتفاق می‌افتاد چون این جوان‌ها می‌توانستند به ما خیلی کمک کنند. اما تا جام جهانی هم چهار سال وقت داریم و قطعا هم این بازیکنان می‌توانند تجربه کافی به دست آورند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • یک ستاره استقلال بدون بازی کردن پول می‌گیرد
  • این بازیکن استقلال بدون بازی پول می‌گیرد
  • روایت شیرین: از اینجا تا ابدیت با یک پاس گل
  • درخشش ستاره خارجی استقلال در تیم ملی؛ ماشاریپوف و هنر گلسازی!
  • عکس| درخشش ستارگان استقلال و پرسپولیس در تیم ملی ازبکستان
  • توقف عربستان در دوشنبه/ صعود ازبکستان با درخشش ستاره‌های پرسپولیس و استقلال
  • برتری ازبکستان با گل و پاس گل بازیکنان پرسپولیس و استقلال
  • ماشاریپوف سکوت خود درباره مشکلاتش در استقلال را شکست
  • ماشاریپوف: با استقلال حالم خوب است و مشکلی نیست
  • حق روزبه را خوردند/ بازیکنان باتجربه تا ابد در تیم ملی نمی‌مانند!