Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@17:23:39 GMT

هوا در برخی استان‌ها پاییزی می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۸۰۱۴

هوا در برخی استان‌ها پاییزی می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی های و هشدارهای سریع سازمان هواشناسی از کاهش ۸ تا ۱۰ درجه ای دما در برخی استان‌های کشور و احتمال بارش رگباری باران و ورود خسارات به محصولات کشاورزی خبر داد.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی های و هشدارهای سریع سازمان هواشناسی به ورود یک سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد و گفت: با ورود این سامانه از فردا باید، انتظار کاهش دمای محسوسی را طی هفته جاری در برخی استان‌ها داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: هشدار هواشناسی؛ کاهش ۴ تا ۷ درجه‌ای دما در برخی استان‌ها

وی با بیان اینکه با ورود این سامانه اولین نشانه‌های پاییزی در کشور ظاهر خواهد شد، یادآور شد: ممکن است این سامانه خسارت‌هایی به محصولات کشاورزی وارد کند.

ضیاییان از کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما در استان‌های خراسان شمالی، گلستان، مازندران، گیلان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سمنان خبر داد و در ادامه اعلام کرد: در این مدت همچنین شاهد کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما در استان‌های قزوین، اردبیل، البرز، تهران، همدان، مرکزی، نیمه شرقی استان اصفهان، یزد، قم، شمال سیستان و بلوچستان و کردستان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: کدام مناطق کشور طی چند روز آینده بارانی است؟

وی گفت: انتظار می‌رود روند کاهش دما از روز یکشنبه تا روز چهارشنبه ادامه داشته باشد و بیشترین کاهش دما مربوط به روزهای سه‌شنبه تا روز چهارشنبه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی های سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد: یکشنبه و دوشنبه استان‌های گیلان، ارتفاعات تهران و سمنان همچنین استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شاهد بارش خواهند بود.

وی افزود: در استان‌هایی مثل مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ممکن است شاهد رگبار باران باشیم که این رگبار به محصولات کشاورزی خسارت وارد خواهد کرد.

ضیائیان گفت: از روز یکشنبه و به صورت ویژه در روز دوشنبه ممکن است با توجه به کاهش دما در ارتفاعات خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی شاهد بارش برف باشیم.
به گفته وی در شرق استان تهران و ارتفاعات استان تهران نیز احتمالاً روز دوشنبه برف ببارد.
ضیائیان خاطرنشان کرد برای شهر تهران نیست برخی از مدل‌های هواشناسی روز دوشنبه پیش بینی بارش داشته اند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین اخبار حوادث هواشناسی سازمان هواشناسی بارش باران باران درجه ای دما برخی استان خراسان رضوی پیش بینی کاهش دما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۸۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی خراسان رضوی درباره بارش‌های رگباری و افزایش شدت وزش باد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه آورده است: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی به تدریج از عصر امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت، بر شدت وزش باد در استان به ویژه غرب استان افزوده می‌شود که به تناوب باعث خیزش گردو خاک، کاهش کیفیت هوا و میدان دید خواهد شد.

در روزهای چهار شنبه و پنج شنبه هفته جاری بارش های رگباری پیش بینی می شود، این شرایط تا پایان هفته در نوار شرقی استان ماندگار می باشد.

هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه تاکید کرده است: افزایش گرادیان هوا موجب افزایش شدت وزش باد و بروز خسارت در استان خواهد شد.

توصیه شده است:

مردم از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی خودداری و از استحکام سازه‌های موقت با توجه به وزش باد شدید اطمینان حاصل کنند.

فعالیت‌های طولانی مدت خارج از منزل به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های خاص هم با توجه به کاهش کیفیت هوا منع شده است.

از توقف و تردد در حاشیه رودخانه و مسیل ها خودداری شود.
 

دیگر خبرها

  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها طی ۲ روز آینده
  • فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند
  • کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده
  • هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • هشدار هواشناسی خراسان رضوی درباره بارش‌های رگباری و افزایش شدت وزش باد
  • رگبار باران و وزش باد در مازندران
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان