Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@17:32:20 GMT

تاب و توان کارشناسان بهداشت و درمان کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۸۱۹۵

تاب و توان کارشناسان بهداشت و درمان کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد جمالیان روز شنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: در هفته‌های اخیر بیشترین آمار مبتلایان به کرونا مربوط به افراد خانه دار بوده است به طوری که در اداره‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خوبی قابل مشاهده است و می‌توان گفت بهداشت در جامعه بهتر از خانه رعایت می‌شود که در این راستا دانشگاه علوم پزشکی برنامه‌های آموزشی برای افراد در منازل در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیشترین افراد درگیر این بیماری دارای سنین زیر ۱۸ سال هستند. در این هفته ۱۶ محصل و دانشجو درگیر این بیماری شدند و از طرفی درگیری کادر بهداشت و درمان در شهرستان‌ها را شاهد بودیم که تبعات بسیاری را به دنبال دارد.

جمالیان عنوان کرد: بیشترین درگیری کادر بهداشت و درمان با ویروس کرونا را در شهرستان کمیجان شاهد بودیم به طوری که در یک هفته ۹ نفر از پرستاران اتاق عمل و بخش‌ها به این بیماری مبتلا شدند.

وی تصریح کرد: کار کردن درباره رعایت بهداشت در خانواده مهم و بحث آموزش خانواده‌ها بیشتر مطرح بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: افزایش مصرف اکسیژن برای بیماران کرونایی در بیمارستان امیرالمومنین را شاهد هستیم یعنی میزان اکسیژن ساز از ۶۰۰ لیتر به ۱۷۰۰ لیتر رساندیم که با توجه به مصارف بالای بیماران سه برابر شدن ظرفیت جوابگو نبود و لازم است که اکسیژن مایع در بیمارستان تأمین شود و فولاد مبارکه اصفهان باید در این حوزه با دانشگاه همکاری لازم را به عمل آورد و هماهنگی لازم در این بخش توسط مسئولین مربوطه صورت پذیرد.

جمالیان گفت: پیک موج سوم کرونا به دلیل افزایش سفرها در شهریور ماه بود چرا که استان بیشترین میزان ورودی و خروجی را داشته است و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هر جمعیتی شیوع ویروس را به دنبال دارد.

به گفته وی با توجه به گزارش کارشناسان مرکز بهداشت مراسم تعزیه خوانی در روستاها همچنان برگزار می‌شود و باید توجه داشت تأکیدات مقام معظم رهبری تبعیت از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است بنابراین فرمانداران و بخشداران باید نسبت به این موضوع برخوردهای لازم را انجام دهند تا از برگزاری هرگونه اجتماع خود داری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کارشناسان بهداشت و درمان تاب و توان اول را ندارند و باید همگان در حوزه پیشگیری از کرونا مشارکت کنند.

کد خبر 5033468

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی اراک ویروس کرونا ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا شهرکرد کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل دانشگاه علوم پزشکی بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۸۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶ درصدی ماموریتهای اورژانس کشور در ایلام نوروز

وزیر بهداشت با اشاره به کاهش شش درصدی ماموریت اورژانس در ایام نوروز نسبت به سال قبل گفت: ۲۶ هزار نفر در اورژانس کشور بصورت ۲۴ ساعته در حال خدمت هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، بهرام عین الهی امروز _چهارشنبه هشتم فرودین_ در سفر به کاشان ضمن بازدید از اورژانس و با حضور در بیمارستان شهید بهشتی کاشان و عیادت از بیماران و قدردانی از پرسنل بهداشت و درمان، اظهار کرد: با وجود کاهش شش درصدی مأموریت اورژانس در ایام نوروز، ۲۶ هزار نفر در اورژانس کشور به صورت ۲۴ ساعته در حال خدمت هستند.

وی با بیان اینکه از ۲۵ اسفند ماه تاکنون در سطح کشور ۱۸۲ هزار مأموریت اورژانس انجام گرفته است افزود: ۶۰۷ هزار تماس با اورژانس کشور گرفته شده و ۵۸ هزار بیمار توسط اورژانس در محل درمان شده که ۷۷ هزار نفر با آمبولانس به اورژانس منتقل شدند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار در این ایام به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آنها سرپایی درمان شدند ۸۵۰ بیمار بدحال احیای قلبی شدند.

عین الهی با اشاره به اینکه ۴۷۰ هزار نفر در کشور بستری شدند و ۱۱۶ هزار عمل جراحی در کشور انجام شده است که از این میزان ۳۵ هزار جراحی اورژانسی بوده است گفت: در حوزه بازرسی‌ها ۸۷۰ هزار بازرسی بهداشتی انجام شده است که از این میزان ۲ هزار و ۷۰۰ مرکز به دلیل عدم رعایت بهداشت توسط عوامل قضائی پلمپ شده است.

وی گفت: در این باره بیش از ۹۰ هزار اختراع کتبی داده شده و ۸۵۵ هزار کیلوگرم مواد فاسد معلوم شده است.

عین اللهی با بیان اینکه ۳ هزار و ۳۴۵ پایگاه اورژانس، ۵ هزار و ۷۰۰ آمبولانس و ۶۴ اتوبوس آمبولانس در حال خدمت رسانی به مردم هستند گفت: دو هواپیمای اورژانس، ۵۲ بالگرد اورژانس، ۲۷۰ موتور اورژانس و ۵ شناور دریایی نیز در حال حاضر مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

وی افزود: بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ بیمار در این ایام به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که سه هزار و ۸۰۰ نفر بستری شدند.

عین اللهی گفت: در ۵ هزار و ۵۰۰ بازرسی و کنترل اماکن و مواد غذایی معاونت بهداشت که از اماکن مختلف انجام شده که هفت تن مواد غذایی فاسد معدوم شده است.

وی در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه بهداشت، درمان کاشان، بر ارائه خدمات مطلوب تاکید کرد.

کد خبر 739749

دیگر خبرها

  • آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی در شب‌های قدر
  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • توقف مرگ مادران باردار طی ۳ سال اخیر در رفسنجان
  • وزیر بهداشت خبر داد: کاهش ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال
  • کاهش ۶ درصدی ماموریت‌های اورژانس کشور در ایام نوروز
  • بهورزان جنوب کرمان با موتور سیکلت به روستا‌ها می‌روند
  • کاهش ۶ درصدی ماموریتهای اورژانس کشور در ایلام نوروز
  • اجتماع کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی