Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم پور با بیان اینکه باید بورس را به سمتی ببریم که نقش اساسی در افزایش درآمد بهره برداران کشاورزی داشته باشد، گفت: با کمک بورس باید این شرایط فراهم شود که نقاط ضعف بورس زعفران از بین برود و این نقاط ضعف در کشمش نباشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل آباد ظهر امروز در آیین راه اندازی معاملات گواهی سپرده کشمش سبز قلمی در بورس کالای ایران، کالاهای زیادی نقش ارزآوری برای کشور دارد ولی کشمش با ورود به بازار بورس می تواند نقش خوبی در این زمینه ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: ورود کشمش برای اولین بار به بازار بورس با کمک مردم، کشاورزان و بهره برداران و سازمان بورس به توفیقاتی برای گره گشایی از حوزه کشاورزی دست خواهد یافت.

فرماندار خلیل آباد با تاکید بر اینکه خلیل آباد قطب تولید انگور در شرق کشور است، تصریح کرد: خلیل آباد با بیش از ۱۲ هزار بهره بردار در 5 هزار هکتار باغات انگور و تولید بیش از ۲۰ هزار تن کشمش و 100 هزار تن انگور رتبه اول استان را دارد.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین دغدغه های جامعه کشاورزی، بخش فروش تولیدات محصولات کشاورزی خود بوده است، اذعان کرد: کشاورز هنوز نتوانسته سود حاصل از فروش کشمش در سبد اقتصادی خانوار بهره برداری خلیل آباد مشاهده کند.

قاسم پور با تاکید بر اینکه بورس در کنار بخش خصوصی، معین های اقتصادی، و سرمایه گداران، می تواند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کند، عنوان کرد: حال که قرار است که کشمش سبز قلمی خلیل آباد از امروز وارد بورس شود کشاورزان باید کمک کنند تا این بخش بتواند رونق بیشتری داشته باشد و تولیدات به استانداردها نزدیکتر باشد.

وی با اشاره به اینکه باید بورس را به این سمت ببریم که نقش اساسی در افزایش درآمد بهره برداران کشاورزی داشته باشد، تشریح کرد: شفاف سازی لازم باید در این زمینه انجام شود و شرایط را ایجاد کند تا کشاورز دغدغه ای به جز تولید محصول سالم نداشته باشد و باعث رونق اقتصادی شکل گیرد.

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه با کمک بورس باید این شرایط فراهم شود که نقاط ضعف بورس زعفران از بین برود و این نقاط ضعف در کشمش نباشد، تاکید کرد: اگر اعتماد سازی لازم در بورس کشمش سبز قلمی خلیل آباد رخ دهد می توان پسته و انار شهرستان را هم وارد بورس کرد.

وی همچنین بیان کرد: موفقیت کشمش در بورس کالا، رقابت پذیری اقتصادی را ایجاد می کند و شرایط را برای استفاده از ظرفیت نخبگان اقتصادی ایجاد خواهد کرد و باعث بازگشت سرمایه به شهرستان می شود.

ورود نام کشمش خلیل آباد به تابلو بورس کالای ایران حاصل یکسال تلاش است

محمود شبان، مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد در این مراسم با بیان اینکه قریب به یکسال است که پیگیر ورود کشمش سبز قلمی خلیل آباد به بورس کالا بودیم، اظهار داشت: خوشبختانه خروجی آن، ورود نام کشمش خلیل آباد  در تابلو بورس کالای ایران است و امید داریم.

وی با تاکید بر اینکه با ورود کشمش سبز خلیل آباد به بورس کالای ایران آرزوی دیرینه کشاورزان خلیل آباد مبنی بر ارائه کشمش با نام خلیل آباد برآورده شد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بهترین کشمش سبز قلمی در روستای مزده تولید می شود انبار بورس در این روستا راه اندازی شده است.

ورود کشمش سبز خلیل آباد به بورس می تواند حرکتی به سمت کیفی سازی باشد

حجت الاسلام جواد نیک بین، نماینده مردم خلیل آباد، کاشمر و بردسکن با بیان اینکه جهاد کشاورزی باید نحوه ورود کشاورزان به بورس کالا را آموزش دهد، اظهار داشت: اگر مردم از ارائه کشمش سبز قلمی خلیل آباد به بازار بورس مطلع باشند و نحوه فروش آن را بدانند مطمئناً دیگر محصول را مفت نمی فروشند.

وی با بیان اینکه یک کیلو کشمش برای کشاورز 20 هزار تومان هزینه دارد و به 22 هزار تومان توسط کشاورز فروخته می شود، خاطرنشان کرد: کشاورزانی که محصول مرغوب تولید کرده باشند مزه فروش خوب را خواهند چشید.

نماینده مردم خلیل آباد با تاکید بر اینکه درست عرضه کردن محصول و کیفی سازی محصول می تواند قیمت محصول را ارتقاء دهد، تصریح کرد: نوع عرضه محصولات بسیار حائز اهمیت است در صورتی که کشمش مرغوب شهرستان با بسته بندی های نا مرغوب در بازار عرضه می شود ولی در خارج از کشور محصول ناب ایرانی را با قیمتی به مراتب بالاتر به فروش می رود.

وی با اشاره به اینکه ورود کشمش سبز قلمی خلیل آباد به بورس می تواند محصول را به سمت کیفی سازی ببرد، اذعان کرد: کشاورزان زحمات زیادی را برای تولید محصول می کشند و باید بدانند که اتحاد کشاورزان می تواند اتفاقات قشنگی را رقم بزند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بورس کالای ایران خلیل آباد نقاط ضعف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۸۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره گفت: برداشت گل محمدی از ۴ هزار و ۵۰۰ بوته گل محمدی در مساحت پنج هکتار از بوستان‌های گل محمدی در مزرعه آموزشی و تحقیقاتی شهید امید اکبری نیسیانی و محوطه و فضای سبز این مرکز آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود حدود ۳ تُن گل محمدی ارگانیک برداشت و برای تولید گلاب به کارگاه منتقل شود.
محمدرضا معصومی افزود: استفاده از نظام کشاورزی ارگانیک یعنی مصرف کود‌های آلی و استفاده از روش‌های به‌زراعی به‌جای مصرف کود‌های شیمیایی موجب افزایش کیفیت محصول گل محمدی مرکز در مقایسه با مکان‌های دیگر شده است.
وی پیش بینی درآمد این مرکز را بیش از ۲۰۰ میلیون تومان بیان کرد و افزود: به‌واسطه شرایط اقلیمی برداشت گل از نیمه فروردین آغاز شده و تا نیمه اردیبهشت ادامه خواهد داشت و به دلیل باردهی سریع، نگهداری آسان و درگیری کمتر با آفات می‌تواند درآمد بیشتری را برای مرکز به همراه داشته باشد، همچنین به صورت خشک شده نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد یا از آن گلاب و اسانس استحصال شود.
معصومی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره با چالش فرآوری مواجه بوده که امسال به همت کارکنان با خریداری تجهیزات و راه‌اندازی کارگاه گلاب‌گیری، زنجیره ارزش گل محمدی تکمیل شد.
وی، هدف از کشت این محصول را ایجاد اشتغال، کسب درآمد غیرشهریه ای، مصرف کم آب، توسعه و ترویج کشت گیاهان دارویی در منطقه و درنهایت زیباسازی فضای سبز و محوطه دانشگاه عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره
  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • توسعه مزارع نوآور بهره‌ور راهکاری برای ایجاد تحول در کشاورزی
  • ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی
  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»