Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@15:41:26 GMT

اختصاص ارز4200تومانی‌به‌کالاهای‌اساسی

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۸۷۰۸

نوبخت از اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی در بودجه سال آینده از محل منابع حاصل از صادرات نفت خبر داد. ناطقان: نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در حاشیه جلسه ستاد بودجه گفت: سال آینده آنچه که قرار است از نفت عرضه شود به دو بخش تقسیم کرده ایم. یک بخش این است که آنچه را که می توانیم با استفاده از تجربیات قبلی و در سطح سختی که امسال نفت صادر کردیم، سال آینده هم نفت صادر کنیم و درآمدهای ارزی حاصل از آن را با ارز ۴۲۰۰ تومانی به صورت ریالی در بودجه بیاوریم و ارز آن را هم به کالاهای اساسی و مورد نیاز جامعه  اختصاص دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: بخش دیگری از منابع ارزی حاصل از نفت نه از صادرات بلکه از طریق پیش فروش آن است که چارچوب های آن اکنون در شورای عالی هماهنگی اقتصادی تقریبا نهایی شده است و هربخشی که امسال بتوانیم، انجام می دهیم و مابقی را سال آینده پیش می بریم.
نوبخت ، توسعه صادرات غیر نفتی به ویژه در حوزه شرکت‌های دانش بنیان را از رویکرد‌های اصلی بودجه سال آینده برشمرد.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: افزایش ارزش افزوده از طریق طرح‌های تولیدی یکی دیگر از برنامه‌های ما در بودجه سال ۱۴۰۰ است.
 
این مقام مسئول گفت: درآمد بخشی از جامعه و حقوق بگیران را مطابق با تورم در بودجه پیش بینی می‌کنیم.
 
او بیان کرد: با کمک مجلس، در بوجه سال آینده از ظرفیت‌های مالیاتی نیز بدون افزایش تعرفه استفاده خواهیم کرد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: ارز ، کالاهای اساسی ، نوبخت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ارز کالاهای اساسی نوبخت کالاهای اساسی سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۸۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی آغاز می‌شود

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: پرداخت ارز امسال به واردکنندگان کالاهای اساسی از یک تا دو روز آینده آغاز می‌شود و نگرانی بابت تامین ارز کالاهای اساسی نداریم. - اخبار اقتصادی -

علیرضا پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: پرداخت ارز امسال به وارد کنندگان کالاهای اساسی از یک تا دو روز آینده آغاز می‌شود و نگرانی بابت تامین ارز کالاهای اساسی نداریم و تمام منابع ارزی در دسترس است.

وی افزود: سال 1402 از بابت تامین ارز مورد نیاز کالاهای سال بسیار خوبی بود و به شکل مرتب و مناسبی انجام می شد اما همواره تاخیری در پرداخت ارز کالاهای اساسی وارداتی وجود دارد.

کمبودی در بازار روغن نباتی وجود ندارد

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: در برخی از کالاها در حال حرکت به این سمت هستم که ارز آنها به موقع تامین شود و در برخی از کالاها تامین ارز با فاصله انجام می‌شود.

وی اظهار داشت:در سال جاری نیز روند تامین ارز به طور مستمر و با هماهنگی بانک مرکزی در حال جریان است  و تامین می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • بهادری‌جهرمی: کاهش مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو
  • ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی پرداخت می‌شود
  • مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت
  • پرداخت ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی آغاز می‌شود
  • تخصیص ۱۱ میلیارد دلار ارز با نرخ نیما برای واردات کالاهای اساسی