Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: جهادانشگاهی به عنوان قطب تحقیقات کاربردی در کشور، با فعالیت‌های خود توانسته در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی، آموزشی و فرهنگی موثر واقع شود.

 صدیف بدری 5 مهرماه در حاشیه بازدید از جهاددانشگاهی اظهار کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، جهاددانشگاهی خدمات خوبی در حوزه فناوری به کشور ارائه و نیازهای آن را برطرف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر حمایت و بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و تجربی جهاددانشگاهی در جهت پیشرفت کشور تاکید و اظهار کرد: این نهاد در حوزه سلامت  استان بسیار موثر عمل کرده و با راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری به عنوان اولین و مجهزترین مرکز در استان توانسته است با ارتقا زیرساخت‌های لازم، خدمات خوبی را به مراجعه کنندگان ارائه کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد:  با تسهیلات جهاددانشگاهی به زوجین نابارور در مرکز درمان ناباروری قفقاز فرصت مناسبی برای اقشار کم درآمد ایجاد شده است تا بتوانند با حل مشکلات مادی خود صاحب فرزند شوند.

بدری با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی استان اردبیل در حوزه اشتغال ورود خوبی کرده است، افزود: با توجه به تولید سالانه 7۵۰ هزار تن محصول سیب زمینی در استان لازم است برای رفع دغدغه کشاورزان صنایع تبدیلی این محصول در اردبیل گسترش یابد.

وی ادامه داد: راه اندازی پایلوت نیمه صنعتی نشاسته پلیمری توسط جهادانشگاهی می‌تواند به ایجاد درآمد پایدار، توسعه اشتغال و  تولید استان و کشور کمک کند.

این نماینده تصریح کرد: جهاددانشگاهی اقدامات و گام‌های خوبی برای اجرای طرح‌ ملی توسعه مشاغل خانگی در استان برداشته است که در صورت تحقق اهداف این طرح برای 2 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد و بسیاری از دغدغه‌های اشتغال و اقتصاد استان برطرف خواهد شد.

بدری با بیان اینکه با خوشه سازی مشاغل خانگی بسیاری از فعالیت های تولیدی در استان رونق می یابد، یادآور شد: بهره مندی از ظرفیت مشاغل خانگی در کنار هدایت صنایع، کشور را به سمت و سوی توسعه حرکت می‌دهد و بسیاری از مسائل واحدهای تولیدی را برطرف می‌کند.

وی ضمن قدردانی از اقدامات موثر انجام یافته در طی سه سال اخیر در این نهاد انقلابی، گفت: توسعه خدمات جهاددانشگاهی به حمایت و مساعدت مسؤولان و نمایندگان استان دارد به همین دلیل تمام تلاش خود را برای پیشبرد اهداف تعیین شده این نهاد در راستای رفع نیازهای استان به کار خواهم بست.

به گزارش ایسنا، در این بازدید رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل ضمن تقدیر از حمایت و پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی از فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان، اظهار کرد: این نهاد تلاش دارد با بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود در جهاددانشگاهی گامی اساسی در رشد و توسعه استان بردارد که راه‌اندازی مراکز علمی، درمانی و آموزشی در این راستا قرار دارد.

مهران اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی با ایجاد مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اظهار کرد: تاکنون درمان بیش از یک هزار و 600 زوج نابارور مراجعه کننده به این مرکز با موفقیت همراه بوده است.

وی افزود: در این مرکز تمام تجهیزات لازم و روش‌های درمانی مدرن برای ارائه خدمات درمان نازایی و ناباروری فراهم شده است.

وی از ارتقاء کادر درمانی (جذب فلوشیپ نازائی و ناباروری) و تجهیزات مرکز درمان ناباروری خبر داد و افزود: علاوه بر خدمات آزمایشگاه‌های جنین شناسی، و تشخیص طبی و سیتوژنتیک، آزمایشگاه سلولی و ملکولی در جهاددانشگاهی راه اندازی شده است تا با بهره گیری از آن نقص‌های ژنتیکی و تعیین جنسیت با استفاده از آن انجام گیرد.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل یادآور شد: با هدف فراهم کردن زمینه توانمندسازی، خوداشتغالی و اتصال به بازار، طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» به کارفرمایی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان توسط این نهاد در اردبیل در حال اجرا است که این امر به یقین در توسعه اشتغالزایی موثر خواهد بود.

اوچی اردبیلی با اشاره به استقرار 16 واحد فناور با 34 طرح فناورانه در مرکز رشد فناوری فرآورده های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل اشاره و تصریح کرد: حمایت های لازم از این واحدها برای تبدیل ایده به طرح و تجاری سازی محصولات دانش بنیان انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته پلیمری به عنوان طرح کلان ملی استانی از اولویت‌های جهاددانشگاهی استان اردبیل است، خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از حمایت های علمی و فنی پژوهشکده صنایع شیمیایی ایران، ساخت این واحد نیمه صنعتی در قالب طرح فناورانه با حمایت دفتر مرکزی جهاددانشگاهی و استانداری اردبیل و با همکاری این پژوهشکده اجرا خواهد شد.

گفتنی است، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از مراکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی، درمان ناباروری قفقاز، آزمایشگاه‌های ژنتیک، کشت بافت و سلولی ملکولی و دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، جهاددانشگاهی استان اردبیل بازدید و در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی جهاد دانشگاهی فناوري مشاغل خانگی پژوهش جهاددانشگاهی استان اردبیل مرکز درمان ناباروری مشاغل خانگی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۸۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن

به گزارش خبرگزاری صدا وسیماَ، مرکز تحقیقات و فناوری دو شرکت فعال در حوزه تولید واکسن‌های پلی ساکاریدی و ایمپلنت‌های ارتوپدی(کاشتینه) با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس و جمعی از مدیران و فناوران پارک، ساختمان دو شرکت جدید در پارک فناوری پردیس افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، یکی از این شرکت‌ها که سال ۱۳۹۸ با هدف تولید محصولات زیست فناورانه و واکسن‌های پلی ساکاریدی شامل هیب، پنوموکوک و مننژیت فعالیت خود را آغاز کرد.

فاز اول ساختمان این شرکت در پارک فناوری پردیس حدود ۱۵۰۰ متر مربع شامل آزمایشگاه، واحد تولیدی و اداری  است.

در مرکز تحقیقات این شرکت که سه شنبه بهره برداری شد، دو واکسن در مرحله مطالعات انسانی بوده و انتظار می‌رود که پس از انجام مطالعات لازم، در نیمه دوم سال، این دو واکسن پس از اخذ محوز‌های لازم وارد بازار شود.

افتتاح نخستین مرکز شتابدهی و هم آفرینی حوزه سلامت با مجوز معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از دیگر برنامه‌های این بازدید بود. این مرکز در حمایت از شرکت های نوپا حوزه سلامت فعالیت خواهد داشت.

دیگر شرکت دانش‌بنیانی که افتتاح شد در حوزه تولید ایمپلنت‌های ارتوپدی مانند پیچ، پلک و نیل‌های اینترلاک به عنوان تثبیت کننده داخلی در درمان شکستگی‌ها فعالیت می‌کند.

محصولات این شرکت علاوه بر توزیع در بیش از ۱۵۰ مرکز پزشکی در داخل کشور به کشور‌های آلمان، سوئد، مالزی و... نیز صادر شده است.

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح ها و برنامه های جهاد دانشگاهی
  • تخمین سطح زیرکشت ۱۳ محصول راهبردی کشاورزی کشور با استفاده از هوش مصنوعی
  • استقرار مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از خدمات هنری بهزیستی
  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • افتتاح بخش آی.سی.یو و سی.آرم بیمارستان طالقانی تبریز
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • مرکز واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی در پارک پردیس افتتاح شد
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن