Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حسینی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند در نشست خبری گرامیداشت روز آتش‌نشان گفت: هفتم مهر یادآور تجلی ایثار و ایمان سربازان عرصه کار و تلاش است و آتش‌نشانان نیز برحسب وظیفه ذاتی همواره جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و برای نجات هموطنان از هیچ اقدامی فروگذار نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه حوزه عملیات سازمان آتش‌نشانی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین فعالیت‌های سازمان است، افزود: از هفتم مهر پارسال تاکنون یک هزار و ۳۳۱ مأموریت عملیات امداد و نجات، اطفای حریق و حادثه انجام شده که به علت اقدامات آموزشی و پیشگیری نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است.

۶۷۸ نفر از حوادث آتش‌سوزی نجات یافتند

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند با اشاره به ۸۸۲ تعداد حادثه حریق از مهرماه ۹۸ تاکنون تصریح کرد: در این حوادث تعداد ۶۷۸ نفر نجات یافته‌اند، ۱۵۳ نفر مصدوم و چهار مورد جان خود را از دست داده‌اند.

حسینی افزود: تعداد هزار ۱۵۶ مأموریت داخل شهری و ۱۷۵ مأموریت خارج از شهر طی یک سال گذشته توسط آتش‌نشانان شهرداری بیرجند انجام شده است.

۳:۳۹ میانگین زمان امداد رسانی آتش‌نشانی

او با بیان اینکه میانگین زمان رسیدن خودرو‌های آتش‌نشانی به محل حادثه در کشور ۳ دقیقه و ۴۴ ثانیه است، گفت: این رقم در بیرجند به ۳ دقیقه و ۳۹ ثانیه رسیده است که اقدامی ارزشمند در راستای کاهش زمان و نجات جان مصدومان می‌باشد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند با اشاره به فراوانی حوادث طی یک سال گذشته گفت: ۴۷ مورد اتصالی برق، ۳۴ مورد آتش‌سوزی فضای سبز، ۴۹ مورد آتش‌سوزی انبار ضایعات، ۲۱۹ مورد حبس در خانه، ۱۴۵ مورد حبس در آسانسور و ۱۴۸ مورد در ارتباط با مارگزیدگی و حمله حیوانات صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید

 ۳۹ آتش سوزی در ۳ ماهه اول سال شهر طبس

حسینی افزود: از مهرماه ۹۸ تاکنون ۱۸ مورد خودکشی در شهر بیرجند اتفاق افتاده که این رقم در زمان مشابه هشت مورد بوده است؛ لذا دستگاه‌های مرتبط با حوزه اجتماعی باید نسبت به برنامه‌های فرهنگی و فعالیت‌های پیشگیرانه اقدامات لازم را انجام دهند.

او از بازسازی، بهسازی و تجهیز هفت خودرو جهت استفاده در عملیات امداد و نجات، پشتیبانی و اطفاء حریق با بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود خبر داد و افزود: چنانچه برای خرید خودروی و تجهیزات امداد و نجات می‌خواستیم اقدام کنیم قریب‌بر ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشتیم که با حمایت واحد موتوری شهرداری و تلاش آتش‌نشان صرفه‌جویی شد.

بیش از ۸۰ درصد از تماس‌ها با آتش نشانی مزاحمت تلفنی است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند با اشاره به ۳۹ هزار و ۹۹۷ مورد تماس شهروندان به سامانه ۱۲۵ گفت: از این تعداد شش هزار و ۶۵۵ مورد واقعی و ۳۳ هزار و ۲۵۲ مورد مزاحمت تلفنی به سازمان آتش‌نشانی بوده که بر اساس اطلاعات دریافتی می‌توان به استفاده زیاد دانش‌آموزان از موبایل به بهانه بهره‌گیری از نرم‌افزار شاد اشاره کرد.

حسینی افزود: به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز آتش‌نشانی ستاد فرماندهی مهرشهر بیرجند تجهیز و راه‌اندازی و سایت خبری این سازمان نیز فعال می‌شود.

او با بیان اینکه آموزش‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند در حوزه‌های درون و برون‌سازمانی می‌باشد، افزود: این دوره‌ها در ادارات و کارخانجات ۱۰ هزار ۱۷۳ نفر ساعت، مدارس ۱۶ هزار و ۵۵۸ نفر ساعت، داوطلبین آتش‌نشانی ۴۹۰ نفر و آموزش‌های درون‌سازمانی ۱۵ هزار و ۸۴۰ نفر ساعت طی یک سال گذشته برگزار شده است.

تاکسیران‌ها همیار آتش‌نشان می‌شوند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند با اشاره به طرح تاکسیران همیار آتش‌نشان ویژه رانندگان تاکسی گفت: تعداد ۱۰۰ نفر از راننده‌های تاکسیرانی بیرجند در دوره‌های عملیاتی ویژه شرکت کردند که ۶۰ نفر گواهی قبولی گرفته‌اند.

حسینی در ارتباط با فعالیت‌های حوزه پیشگیری آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند به‌رغم کمبود‌های تعداد نیرو‌های پرسنلی خاطرنشان کرد: در مدت یک سال گذشته ۹۰۵ مورد بررسی نقشه‌های ساختمانی، ۳۷ مورد علت‌یابی، سه هزار ۵۶۷ مورد بازدید ایمنی جهت صدور پروانه پایان کار، ۱۱ مورد بازدید از مهدکودک‌ها و مراکز بهزیستی و ۹ مورد بازدید از سفره‌خانه‌ها و مراکز بومگردی انجام شده است.

او  با اشاره به خلأ قانونی در حوزه عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تأکید کرد: طی یک سال گذشته تعداد ۱۰۵ اخطاریه و پیگیری قضایی از طریق دادستان شهرستان بیرجند صادر و ۳۰ مورد منجر به تشکیل پرونده شده است.

ادارات ناایمن بلای جان بیرجندی‌ها

مدیریت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند با بیان اینکه وضعیت ایمنی ۷۰ درصد ادارات بیرجند خوب نیست.

حسینی افزود: ادارات و مکان‌های پرخطر از جمله انبار شرکت نفت باید از نظر ایمنی به گونه‌ای باشد که اگر حریقی صورت گرفت حداقل تا زمان رسیدن نیرو‌ها به محل حادثه، آتش به سایر مکان‌ها سرایت نکند

او با تأکید بر اینکه به ساختمان‌های فاقد ایمنی نسبی پروانه پایان کار داده نمی‌شود، گفت: متأسفانه مجتمع‌های زیادی دارای سیستم اطفای حریق هستند، اما بسیاری از این مجتمع‌ها آگاهی استفاده از این سیستم‌ها را ندارند و یا اینکه آسانسور‌های واحد‌ها استاندارد نیز نیستند و دچار مشکل و حبس افراد می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات امینی شهرداری بیرجند گفت: بافت کاملاً سنتی و قدیمی بازار بیرجند و وجود انبار‌های کالا‌های مصرفی و پرخطر در هنگام بروز حادثه به دلیل عدم امکان ورود وسایل اطفاء حریق خسارت‌های بسیاری را به بار می‌آورد.

حسینی بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه ایمنی تأکید کرد و گفت: در برخی نقاط برای ایمن‌سازی نیاز به سرمایه‌های هنگفت نیست و می‌توان با یک سیستم اطفای حریق از بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری کرد.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان آتش نشانی اطفای حریق طی یک سال گذشته آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۸۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت ۴ آتش‌نشان در حادثه آتش‌سوزی ساختمان درالقرآن تالش

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش از آتش‌سوزی گسترده ساختمان دارالقرآن شهر خبر داد و گفت: در جریان اطفای حریق این مجتمع قرآنی چهار آتش‌نشان مصدوم شدند.

محمدرضا خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، اظهار کرد: آتش سوزی مجتمع دارالقرآن متعلق به اداره آموزش و پرورش شهرستان تالش، ساعت ۹:۳۳ صبح امروز_سه شنبه بیست و هشتم_ فروردین به واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله ۱۰ آتش نشانان با شش دستگاه خودرو آتش نشانی محل حادثه در میدان امام (علی) اعزام شدند و با توجه گستردگی حریق، سه دستگاه خودرو آب‌رسان نیز از شهرهای اسالم و لیسار و روستای جوکندان به کمک آتش نشانان تالش آمدند.

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش خاطرنشان کرد: آتش نشانان در محل حادثه با آتش سوزی وسیع طبقه سوم ساختمان دارالقرآن مواجه شدند و به سرعت نسبت مهار و جلوگیری از گسترش حریق اقدام کردند.

خورشیدی با بیان اینکه با تلاش نفس‌گیر آتش نشانان حریق در ساعت ۱۱:۱۵ به طور کامل مهار شد، تصریح کرد: به دلیل وجود پشم شیشه و چوب نراد در سقف و شدت آتش سوزی، سقف ساختمان به طور کامل در آتش سوخت و دچار دودگرفتگی و خسارت شد.

وی گفت: در این حادثه چهار نفر از آتش نشانان در جریان اطفای حریق دچار سوختگی سطحی و مصدومیت شدند، که بعد از اعزام به بیمارستان دو نفر به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان مرخص شدند و دو آتش نشان نیز هم اکنون تحت درمان هستند.

رئیس واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش افزود: علت آتش‌سوزی توسط کارشناسان در دست بررسی است.

کد خبر 745178

دیگر خبرها

  • آتش سوزی سوله ۲ هزار متری در شیراز مهار شد
  • مصدومیت ۴ آتش‌نشان در حادثه آتش‌سوزی ساختمان درالقرآن تالش
  • شرق تهران هم به آتش‌نشانی بانوان مجهز شد | بازرسی از ساختمان‌ های ناایمن ادامه دارد
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در تهران
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در شرق تهران
  • بیشترین ساختمان‌های ناایمن در منطقه ۱۱/ کلنگ ایستگاه جدید آتس‌نشانی به زمین زده شد
  • محبوس شدن ۴ نفر در اثر ریزش ساختمان مسکونی
  • منطقه ۱۱ تهران بیشترین ساختمان ناایمن را دارد
  • تهران در بین ۱۰ کلان‌شهر بیشترین تعداد ایستگاه آتش‌نشانی را دارد
  • ریزش ساختمان مسکونی و نجات ۴ نفر از ساکنین در تپه فتحعلی خان