Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط‌عمومی بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع)؛ به گفته دبیر اولین کارگاه مجازی نمایشنامه‌نویسی رضوی، از میان 80 نمایشنامه رسیده به دبیرخانه، 12 طرح در دو بخش اقتباسی و آزاد توسط هیئت انتخاب معرفی شدند.

سید جواد اشکذری در ادامه خاطرنشان کرد: این آثار در سه گروه با حضور و راهنمایی قطب‌الدین صادقی، نصرالله قادری و نادر برهانی‌مرند از اساتید مطرح تئاتر کشور، به نمایشنامه تبدیل خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در گروه اول، طرح‌های نمایشنامه «عصر زرد، قصر سرد» به‌نویسندگی محمدرضا رسولی از زنجان(اقتباس از کتاب یک قمقمه از کوثر)، «حمام خون» به‌نویسندگی احمد ملک‌نژاد از مشهد (اقتباس از کتاب یک قمقمه از کوثر)، «مارینا ترنج» به‌نویسندگی بهمن بارانی از خوسف بیرجند و «جای پای رضا» به‌نویسندگی عقیل جماعتی از جزیره خارک زیر نظر دکتر قطب‌الدین صادقی به نمایشنامه تبدیل خواهند شد.

این هنرمند تئاتر ادامه داد: چهار طرح نمایشی منتخب دیگر چون «پر» به نویسندگی مجید کاظم‌زاده مژده‌ای از رشت، «...و اینک ما سه نفر» به‌نویسندگی منا صبور جنتی از مشهد، «دل، آینه دل» به‌نویسندگی ام‌البنین ماهر از مشهد (اقتباس از رمان هرایی) و «زمهر تا مهر» به‌نویسندگی مرتضی ترقی از قم (اقتباس از کتاب مژده گل) در گروه دوم با استاد نصرالله قادری فعالیت خواهند کرد.

اشکذری در خصوص 4 نمایشنامه گروه استاد نادر برهانی‌مرند عنوان کرد: طرح‌های نمایشنامه «بال‌های اهورا» به نویسندگی پریسا کیومرثی از خرم‌آباد(اقتباس از کتاب یک قمقمه از کوثر)، «برگشته» به‌نویسندگی محمود مرادی جهان از قم و «سوئیت شماره هشت» به‌نویسندگی مهدی فتحی از اهواز و «یاغی» به‌نویسندگی موسی هدایتی از قروه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

دبیر اولین کارگاه مجازی نمایشنامه‌نویسی رضوی با بیان اینکه این جشنواره ملی فعالیت کارگاهی خود را به پایان خواهند رساند، افزود: آثار توسط این سه استاد به همراه دو نمایشنامه‌نویس مطرح دیگر داوری خواهند شد و طی مراسمی از سوی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع)، برگزیدگان را در دی ماه سال جاری اعلام خواهند گردید. همچنین نمایش‌نامه‌های برتر کارگاه مجازی نمایشنامه‌نویسی رضوی در قالب یک کتاب منتشر می‌شوند.

جشنواره ملی و کارگاه مجازی نمایشنامه‌نویسی رضوی با همت بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) و با دبیری سید جواد اشکذری  در نیمه دوم سال99 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 70068

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد نمایشنامه امام رضا نمایشنامه نویسی رضوی کارگاه مجازی نمایشنامه نویسی رضوی اقتباس از کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۹۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود

کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی حضرت علی اصغر(ع) در حرم مطهر؛ صحن جامع رضوی، ایوان شرقی باب الهادی علیه السلام افتتاح می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان نیوز، این کارگاه با مشارکت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی و به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) با هدف آماده‌سازی لباس برای شیرخوارگان شرکت کننده در مراسم شیرخوارگان حسینی که در اولین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود، برپا خواهد شد.

در این کارگاه، بانوان نیکوکار و عاشق اهل بیت (ع) با دستان پرمهر خود به دوخت لباس برای شیرخوارگان حسینی اقدام می‌کنند.

مردم متدین و شهیدپرور مشهد مقدس و نیز زائران آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) می‌توانند برای شرکت در این کارگاه و کمک به تهیه لباس برای شیرخوارگان حسینی به مکان یاد شده در تاریخ و زمان مقرر مراجعه کنند.

امید است با همت و تلاش این بانوان نیکوکار، لباس های شیرخوارگان حسینی با عشق و ارادت به اهل بیت (ع) تهیه و در اختیار خانواده‌های علاقمند قرار گیرد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود.
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • اقتباس بهترین راه ارتباط کودکان با سینما