Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر نخستین کارگاه مجازی نمایشنامه‌نویسی رضوی در جمع خبرنگاران گفت: از ۸۰ نمایشنامه رسیده به دبیرخانه این کارگاه، ۱۲ طرح در دو بخش اقتباسی و آزاد توسط هیات داوران معرفی شدند.

سید جواد اشکذری افزود: این آثار در سه گروه تقسیم بندی شده و با راهنمایی دکتر قطب‌الدین صادقی، نصرالله قادری و نادر برهانی‌مرند از اساتید مطرح تئاتر کشور به نمایشنامه تبدیل خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در گروه اول، طرح‌های نمایشنامه "عصر زرد، قصر سرد" به ‌نویسندگی محمدرضا رسولی از زنجان (اقتباس از کتاب یک قمقمه از کوثر)، "حمام خون" به ‌نویسندگی احمد ملک‌نژاد از مشهد (اقتباس از کتاب یک قمقمه از کوثر)، "مارینا ترنج" به ‌نویسندگی بهمن بارانی از خوسف خراسان جنوبی و "جای پای رضا" به ‌نویسندگی عقیل جماعتی از جزیره خارک زیر نظر دکتر قطب‌الدین صادقی به نمایشنامه تبدیل می‌شوند.

این هنرمند تئاتر گفت: چهار طرح نمایشی منتخب دیگر از قبیل "پر" به نویسندگی مجید کاظم‌زاده مژده‌ای از رشت، "و اینک ما سه نفر" به‌ نویسندگی منا صبور جنتی از مشهد، "دل، آینه دل" به ‌نویسندگی ام‌البنین ماهر از مشهد (اقتباس از رمان هرایی) و "زمهر تا مهر" به ‌نویسندگی مرتضی ترقی از قم (اقتباس از کتاب مژده گل) در گروه دوم با استاد نصرالله قادری فعالیت خواهند کرد.

وی در خصوص چهار نمایشنامه گروه استاد نادر برهانی‌مرند نیز افزود: طرح‌های نمایشنامه "بال‌های اهورا" به نویسندگی پریسا کیومرثی از خرم‌آباد (اقتباس از کتاب یک قمقمه از کوثر)، "برگشته" به ‌نویسندگی محمود مرادی جهان از قم، "سوئیت شماره هشت" به ‌نویسندگی مهدی فتحی از اهواز و "یاغی" به ‌نویسندگی موسی هدایتی از قروه در این گروه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

اشکذری ادامه داد: آثار برگزیده پس از داوری طی مراسمی از سوی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) در دی ماه امسال معرفی و در قالب یک کتاب منتشر خواهند ‌شد.

جشنواره ملی و کارگاه مجازی نمایشنامه‌نویسی رضوی با همت بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) در نیمه دوم امسال برگزار می‌شود.

برچسب‌ها هنرمند تئاتر بنیاد بین المللی امام رضا (ع) نمایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنرمند تئاتر بنیاد بین المللی امام رضا ع نمایش هنرمند تئاتر بنیاد بین المللی امام رضا ع نمایش اخبار کنکور اقتباس از کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۹۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود

کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی حضرت علی اصغر(ع) در حرم مطهر؛ صحن جامع رضوی، ایوان شرقی باب الهادی علیه السلام افتتاح می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان نیوز، این کارگاه با مشارکت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی و به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) با هدف آماده‌سازی لباس برای شیرخوارگان شرکت کننده در مراسم شیرخوارگان حسینی که در اولین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود، برپا خواهد شد.

در این کارگاه، بانوان نیکوکار و عاشق اهل بیت (ع) با دستان پرمهر خود به دوخت لباس برای شیرخوارگان حسینی اقدام می‌کنند.

مردم متدین و شهیدپرور مشهد مقدس و نیز زائران آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) می‌توانند برای شرکت در این کارگاه و کمک به تهیه لباس برای شیرخوارگان حسینی به مکان یاد شده در تاریخ و زمان مقرر مراجعه کنند.

امید است با همت و تلاش این بانوان نیکوکار، لباس های شیرخوارگان حسینی با عشق و ارادت به اهل بیت (ع) تهیه و در اختیار خانواده‌های علاقمند قرار گیرد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود.
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • فردا، افتتاح کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • اقتباس بهترین راه ارتباط کودکان با سینما