Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-سنگ‌نوردان ارومیه‌ای پس از شیوع بیماری کرونا، از حضور در سالن و آموزش و تمرین در معتبرترین دیوار سنگ‌نوردی شهرشان محروم شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، در شهر ارومیه سه دیواره سنگی وجود دارد که معتبرترین دیواره در سالن مجموعه ورزشی شهید باکری در مرکز استان قرار داشته که از 20 سال گذشته احداث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از 10 سال گذشته هیات تیراندازی با حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان، در این سالن مستقر شده تا از آن استفاده کند و این در حالی است که ارزش ریالی دیوار سنگ‌نوردی ارومیه بیش از دو میلیارد تومان بوده و برای استفاده از سنگ‌نوردان احداث شده است.

متاسفانه در ارومیه به عنوان مرکز استان، دیوار بلند وجود ندارد و به همین سبب این سالن محل تمرینی برای تمرین صعودهای بلند و آموزش امداد و نجات کوهستان به شمار می‌رود.

در گذشته نامه تخلیه هیات تیراندازی توسط هیات سنگ‌نوردی اخذ شده بود اما سپس این دو هیات به ت طرح منطقه ویژه اقتصادی مهاباد به تصویب نهایی می‌رسدوافق رسیدند که در روزهای فرد هیات تیراندازی و روزهای زوج هیات کوهنوردی در این سالن به تمرین بپردازند.

اما با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی چند ماهه سالن‌های ورزشی و سپس آغاز به کار این سالن‌ها، از چندی پیش هیات تیراندازی اجازه تمرین به سنگ‌نوردان را نمی‌دهد.

« نیما قربانی» از سنگ‌نوردان ارومیه‌ای در رابطه با فعالیت‌های ورزشی خود گفت: متاسفانه با توجه به اینکه هیات تیراندازی توسط اداره کل ورزش و جوانان پشتیبانی و حمایت می‌شود، اجازه حضور در این سالن برای تمرین داده نمی‌شود.

‌میزان قصور مقصران حادثه مسابقه سنگ‌نوردی مشخص شد؛ ارسال گزارش به وزارت ورزش‌جریمه مسببان حادثه سنگ‌نوردی اصفهان اعلام شد/ از محرومیت‌های قطعی تا جریمه نقدی

«سعید کاظمی» نیز از سنگ‌نوردان ارومیه‌ای تصریح کرد: متاسفانه در جلوی دیواره سنگ نوردی، میزهایی نصب شده و امکان تمرینی برای ما وجود ندارد و متاسفانه با وجود اینکه علاقه‌مندان و ورزشکاران بسیاری در این رشته ورزشی وجود دارد اما از امکانات شهر محروم مانده‌ایم.

وی افزود: متاسفانه با وجود اینکه در تیراندازی، استقبال ورزشکاران کمتر از سنگ‌نوردی است اما سالن در اختیار این هیات بوده و تمرینات در اختیار آنها است.

«رضا عبدالله‌زاده» دیگر سنگ‌نورد ارومیه‌ای بیان کرد: من علاقه‌ بسیاری به تمرین و آموزش رشته سنگ‌نوردی دارم اما با مراجعه به سالن کوهنوردی، با سالن بسته مواجه شده و متاسفانه به علل ناشناخته‌ای، حق ورزشکارانی مثل ما که از گذشته در این سالن تمرین می‌کردیم ضایع شده است.

« امین موسوی» از دیگر ورزشکاران این رشته ورزشی نیز گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا به سالن ورزشگاه باکری مراجعه کرده و به تمرین ورزش مهیج سنگ‌نوردی می‌پرداختم اما متاسفانه مثل سابق نمی‌توانم در روزهای زوج به این سالن مراجعه کرده تا تمرین کنم چون عملا در اختیار هیات تیراندازی قرار گرفته است.

«کریم رحیمی» دیگر ورزشکار سنگ‌نورد ارومیه‌ای اظهار داشت: متاسفانه وجود میزهایی در سالن سنگ‌نوردی باعث صدمه و آسیب در حین تمرین شده و باید این میزها از سالن برداشته شود.

انتهای پیام/7548/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هیات تیراندازی سنگ نوردان ارومیه ای سنگ نوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۹۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توفان در زاهدان جان یک نفر را گرفت

فرزانه کوشا   اظهار کرد: وزش باد شدید امروز در زاهدان موجب شد یک دیوار بر روی تعداد هفت نفر از همشهریان زاهدانی سقوط کند.

وی ادامه داد: این افراد توسط خانواده به بیمارستان منتقل شدند که پس از معاینات و اقدامات درمانی یک نفر فوت، یک نفر ترخیص و پنج نفر در اورژانس بستری شدند.

رئیس بیمارستان خاتم الانبیا زاهدان گفت: به دنبال فروریختن دیوار به دلیل وزش باد، مریم براهویی ۱۳ ساله بدون علائم حیاتی به بیمارستان منتقل و با وجود cpr متاسفانه فوت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • استقبال ازنخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوه‌نوردی ممنوع!
  • فیلم| چرا ورزشکاران از فیلم «پرویزخان» گلایه داشتند؟/ نظر دختر سرمربی معروف در مورد «پرویزخان»
  • دیوار و شیپور بی مسکن می‌شوند؟
  • توفان در زاهدان جان یک نفر را گرفت
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • متاسفانه موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • متاسفانه با یک آپارتاید علمی از سوی کشورهای غربی مواجهیم
  • الحاق ۱۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر هشترود
  • الحاق ۱۵۰ هکتار به محدوده شهر هشترود