Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمود ترابی روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی گنبدکاووس اظهار داشت: شرایط امروز شیوع کرونا باعث افزایش استفاده از ظرفیت فضای مجازی در امور مختلف شده که در این شرایط مسوولان باید برای استقلال و ساماندهی ظرفیت فضای مجازی در مسیر تولید محتوای ایرانی اسلامی تلاش کنند.

وی افزود: در گنبدکاووس ۸۸ هزار دانش آموز و معلم معادل یک چهارم جمعیت شهرستان به شبکه شاد دسترسی دارند که می‌توان ساماندهی و تولید محتوا برای ارتقای سلامت روانی در شرایط کرونا را از این جامعه آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه گنبدکاووس با انتقاد از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان از مسوولان خواست از طریق مدارس، بخشداران و دهیاران مردم را نسبت به عواقب استفاده نکردن از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی آگاه کنند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، اولویت اصلی جامعه کرونایی امروز را تقویت سلامت روان دانست و گفت: توجه نداشتن به سلامت روان باعث توقف چرخه تولید، افزایش آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی و کاهش بهداشت عمومی در جامعه می‌شود.

امانقلیچ شادمهر افزود: توجه نداشتن به سلامت روان در دهه‌های قبل، باعث شکل گیری بیماری کرونا به عنوان وحشتناک‌ترین موضوع بهداشتی دنیا شده که می‌توان از ظرفیت بسیج و مردم برای کمک به کاهش آسیب‌های ناشی از این بیماری در جامعه استفاده کرد.

فرماندار گنبدکاووس نیز در این جلسه اظهار داشت: مردم شهرستان همانند سایر نقاط کشور و دنیا در فضای کرونایی امروز به شدت از لحاظ سلامت روانی در معرض آسیب و تهدید قرار دارند و در نیمه دوم سالجاری با تداخل بیماری آنفلوآنزا با کرونا بر این تهدید افزوده می‌شود که باید از تجربه اهل فن و اساتید حوزه‌های مرتبط برای افزایش سلامت روانی جامعه بهره گرفت.

عبدالقدیر کریمی همچنین بر اختصاص قطعه‌ای از آرامستان گنبدکاووس برای خاکسپاری نامداران و بزرگان این شهرستان و نصب المان و نامگذاری خیابان‌ها و میادین شهر به نام شهدا، بزرگان و مشاهیر شهرستان تاکید کرد و از شورای شهر خواست قبل از نهایی کردن مصوبات خود در این رابطه با شورای فرهنگ عمومی شهرستان هماهنگی داشته باشند.

منصور طعنه گنبدی شهردار گنبدکاووس هم گفت: در گنبد ۶۳ هزار متر مربع عرصه برای دفن اموات وجود دارد که ۱۳ هزار متر مربع آن باقی مانده و مشکلی برای تعیین جایگاه ویژه خاکسپاری مشاهیر و بزرگان شهرستان وجود ندارد.

همچنین مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز در این نشست بیان کرد: هم اینک ۶۱ نفر در بیمارستان‌های شهرستان بستری هستند که ۲۲ نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

فرهاد بدیعی افزود: روزانه هشت تا ۱۵ نفر در بیمارستان‌های گنبدکاووس بستری شده و به همان نسبت هم ترخیص می‌شوند که این آمار در مقایسه با پیک دوم کرونا روند کاهشی داشته اما سفید شدن وضعیت شهرستان نیازمند تداوم رعایت سه اصل استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی مداوم دست‌ها است.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی گنبدکاووس گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی گنبدکاووس گلستان شورای فرهنگ عمومی گنبدکاووس گلستان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۹۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۱۹ میلیون خدمت بهداشتی به البرزنشینان در سال ۱۴۰۲

‌به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام صیادی با اشاره به اینکه هفته سلامت با شعار مردمی سازی سلامت از یکم اردیبهشت آغاز می‌شود و تا هفتم اردیبهشت ماه ادامه دارد، مطرح کرد: سلامت حق همه آحاد جامعه و مشارکت در تأمین و ارتقای سلامت خود و جامعه یک مسؤولیت اجتماعی و همگانی است.

وی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در راستای ارتقای سلامت و تاکید بر اصلاح روش‌های زندگی برای تأمین سلامت مردم به ویژه با موضوع شعار سال و نیز جلب مشارکت مردم و دستگاه‌ها و همکاری عمومی در راستای توجه به نقش سلامت و جلب حمایت سیاست گذاران و مدیران ارشد در پشتیبانی از برنامه‌های سلامت را اهداف مهم این هفته برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با تاکید بر اهمیت پیشگیری و آموزش در دستیابی به جامعه سالم خاطرنشان کرد: ۳۳۸ واحد بهداشتی شامل مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه سلامت و خانه بهداشت خدمات سطح یک سلامت را به البرزنشینان ارائه می‌دهند.

صیادی اعلام کرد: در سال گذشته بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به واحدهای بهداشتی استان البرز مراجعه کرده‌اند و بیش از ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار خدمت بهداشتی توسط مراکز بهداشتی به آنها ارائه شده است.

وی با بیان اینکه بسته‌های خدمتی سلامت برای تمام افراد خانواده، پیش از تولد تا سالمندی در تمامی مراکز بهداشتی استان ارائه می‌شود، از البرزنشینان خواست با هدف مردمی سازی سلامت به نزدیکترین واحد بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کنند و از این خدمات رایگان بهره مند شوند.

کد خبر 6082998

دیگر خبرها

  • همایش فعالان فضای مجازی شهرستان ملایر
  • حضور مردم در مناسبت‌ها و جامعه قدرت نرم جمهوری اسلامی است
  • ارائه بیش از ۱۹ میلیون خدمت بهداشتی به البرزنشینان در سال ۱۴۰۲
  • واکاوی فقهی - حقوقی مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی
  • دستگیری "عامل توهین به مقدسات دینی اهل‌سنت" در گنبدکاووس
  • دبیر شورای مجازی استان کرمانشاه معرفی شد
  • اختصاص فضای بیشتر به نمایشگاه کتاب با توسعه مصلی
  • جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوی
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • تصویب کلیات سند ملی محتوا در شورای ملی فضای مجازی کشور