Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی  عصر شنبه در پایان سفر یکروزه به شهرستان ارزوئیه با اشاره به اینکه دو مساله معادن و کشاورزی در این شهرستان حائز اهمیت است، افزود: معادن بسیار خوبی در شهرستان ارزوئیه داریم که بخشی از آنها اکتشاف شده و در حال بهره‌برداری هستند.

وی با تاکید بر اینکه اکتشاف در پهنه‌های معدنی باید سرعت یابد، از برنامه‌ریزی و فراهم‌آوری زمینه برای ورود متقاضیان و شرکت‌های بزرگ معدنی علاقه‌مند به فعالیت‌های معدنی در شهرستان ارزوئیه خبر داد و گفت: توسعه فعالیت‌های اکتشافی، اشتغالزایی خوبی در منطقه ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار کرمان ادامه داد: شهرستان ارزوئیه منطقه کشاورزی است و تغییر سیستم آبیاری در این شهرستان بسیار اهمیت دارد، ۱۳ هزار هکتار از ۴۵ هزار هکتار مزارع شهرستان ارزوئیه تحت آبیاری مکانیزه قرار دارند، اما با توجه به صرفه‌جویی آب و افزایش راندمان تولید، همچنان باید ادامه یابد.
فدائی، تجمیع خرده مالکیت های کشاورزی را جهت استفاده از تسهیلات آبیاری تحت فشار را مورد تاکید قرار داد و گفت: در صورتی که خرده‌مالکان به شکلی که خودشان راضی هستند، تجمیع شوند، دولت تسهیلات ۱۰۰ درصدی هزینه اجرا را در اختیارشان قرار می‌دهد.
وی با بیان اینکه زمینه اشتغال خوبی در شهرستان ارزوئیه در حوزه معادن وجود دارد، افزود: کارخانه‌های فرآوری مربوط به این معادن نیز در این شهرستان باید راه‌اندازی شود که در حال پیگیری آن هستیم.
استاندار کرمان در سفر یک روزه به شهرستان ارزوئیه از ایستگاه بوجاری بذر گندم اتحادیه تعاون روستایی، معادن شرکت اسفندقه و محل احداث ناحیه صنعتی بازدید و طرح آبیاری تحت فشار ۷۲ هکتار این شهرستان را افتتاح کرد.

برچسب‌ها روز صنعت و معدن ارزوئیه استانداری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز صنعت و معدن ارزوئیه استانداری کرمان روز صنعت و معدن ارزوئیه استانداری کرمان اخبار کنکور شهرستان ارزوئیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۹۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران گفت: با توجه به افزایش سطح بارش های زمستانه در حوزه شهرستان چالدران و با مشارکت و همراهی جوامع محلی حجم آب تالاب های چالدران نسبت به سال آبی پارسال ۳۰ درصد افزایش یافته است.

حجت آذریار در گفت و گو با ایسنا افزود: در حال حاضر میزان سطح آب تالاب های این شهرستان به بیش از ۲۵۰ هزار مترمکعب رسیده است و این امر نتیجه مشارکت مردم در حفظ و احیاء این میراث های طبیعی است. 

وی بیان کرد: بر اساس تعاملات بعمل آمده با کشاورزان حاشیه تالاب های چالدران علاوه بر حق‌آبه تالاب ها، آب مازاد بخش کشاورزی نیز به این تالاب هدایت می‌شود و انتقال این آبها در فصل خارج از کشت، با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست چالدران و همکاری و تعامل جوامع محلی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت
  • درختان زیتون در جبالبارز جایگزین درختان جنگلی می شوند
  • رشد ۱۸ درصدی میزان وصول حقوق دولتی معادن در کردستان
  • در حادثه معدن لیبریا ۷ نفر کشته شدند
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • زمینه اشغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • اقدامات ایمیدرو در سالی که گذشت
  • ۷ نفر در حادثه معدن در لیبریا کشته شدند
  • بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی در کشور
  • راه اندازی ۵ واحد فرآوری معدنی جدید