Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-29@08:22:14 GMT

جزئیات گلایه جهانگیری از برخی مدایران

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۹۳۱۴

جزئیات گلایه جهانگیری از برخی مدایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری امروز پنجم مهر ماه در نشست مشترک وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی، بانک مرکزی، گمرک و سازمان بنادر و دریا نوردی که در اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان برگزار شد، با اشاره به گزارش رئیس کل گمرک مبنی بر باقی مانده ۸ میلیون تن کالا در بنادر کشور، بر ضرورت مشخص شدن دلایل اصلی ماندگاری این کالاها در انبار گمرکات تاکید کرد و اظهار کرد: گمرک محلی برای انبار و نگهداری کالا نیست و باید مقرراتی وضع شود تا هزینه انبارداری کالاهایی که بیش از مدت متعارف در گمرک باقی می مانند، برای صاحب کالا مقرون به صرفه نباشد و او را ملزم به تخلیه کالای خود از بنادر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رئیس جمهور افزود: البته برخی موارد مربوط به کالاهایی است که منشا ارز پرداختی آن هنوز برای بانک مرکزی مشخص نشده است که لازم است برای حل مشکل مربوط به این کالاها و به خصوص کالاهای ضروری و اساسی و مواد اولیه کارخانه ها تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت دو موضوع را بعنوان خط قرمز تلقی می کند، تصریح کرد: از یک سو نباید موضوعی را بر بانک مرکزی و نظام ارزی کشور تحمیل کنیم و از سوی دیگر باید کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و مواد اولیه کارخانه ها و واحدهای تولیدی در اختیار مردم قرار گیرد.

دکتر جهانگیری با تاکید بر اینکه هیچکس حق ندارد به بهانه اجرای مقررات مانع از ترخیص کالاهای اساسی مورد نیاز مردم شود، خاطرنشان کرد: البته این به معنای عدم رعایت مقررات نیست بلکه منظور سرعت بخشیدن به کارها و انجام تشریفات لازم در کوتاه ترین زمان ممکن است.

معاون اول رییس جمهور افزود: همه باید احساس کنیم که مسئولیت داریم مشکلات مردم را برطرف کنیم و اگر در شرایط عادی برخی فرآیندها ظرف یک ماه انجام می شد، امروز که در شرایط محدودیت ارزی و فشارهای متعدد هستیم، این کارها باید در مدت یک هفته به انجام برسد.

در این جلسه که وزرای راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، رییس کل بانک مرکزی، استاندار هرمزگان و رییس سازمان بنادی و دریانوردی نیز حضور داشتند، موضوع ماندگاری برخی کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانه ها و واحدهای تولیدی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات لازم برای حل این مشکل اتخاذ شد.

در این جلسه مقرر شد کالاهای اساسی در کوتاهترین زمان ممکن و با شیوه نامه ای که وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، گمرک و سازمان بنادر به زودی توافق و اعلام می کنند، از گمرکات ترخیص و در اختیار مردم قرار گیرد.

همچنین در خصوص مواد اولیه، تجهیزات و قطعات کارخانه ها که تا این لحظه در گمرکات کشور وجود دارد مقرر شد اگر وارد کننده و صاحب کالا خودش ارز مورد نیاز را تامین کند، در اسرع وقت امکان ترخیص کالا از گمرکات برای او فراهم شود.

گفتنی است معاون اول رئیس  جمهور در بدو ورود به اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، به یادمان شهدا ادای احترام و از نمایشگاه دفاع مقدس که در آن محل بر پا بود، بازدید کرد.

کد خبر 552414 برچسب‌ها دولت دوازدهم اسحاق جهانگیری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دولت دوازدهم اسحاق جهانگیری کالاهای اساسی مواد اولیه کارخانه ها بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۹۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع کالاهای اساسی به نرخ دولتی در شهر قزوین آغاز شد

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی استان قزوین از آغاز توزیع کالاهای اساسی به نرخ دولتی در شهر قزوین خبر داد.

مصطفی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از آغاز توزیع کالاهای اساسی به نرخ دولتی در شهر قزوین خبر داد و اظهار کرد: این اقدام در راستای اجرای سیاست‌های اتحادیه استان قزوین به منظور خدمات‌رسانی بهتر به مردم صورت گرفته است. وی افزود: ۵ غرفه توزیع کالاهای اساسی در مکان‌های میدان مادر، میدان حسن نصرالله، مینودر فلکه پارس، بلوار شهید قاسم سلیمانی و خیابان راه‌آهن جانمایی شده که در این غرفه‌ها شکر، خرما و میوه به نرخ دولتی در بین مردم توزیع خواهد شد. مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی استان ادامه داد: این کالاها به‌صورت مستقیم از تولیدکننده خریداری شده و به قیمت مناسب از طریق غرفه‌های یادشده در سطح شهر با نرخ تعاونی به مصرف کنندگان عرضه می‌شود در نتیجه از سوءاستفاده فرصت‌طلبان جلوگیری خواهد شد. کریمی هدف از توزیع کالاهای اساسی توسط اتحادیه استان را کمک به معیشت مردم در شرایط اقتصادی کنونی و فراهم کردن امکان دسترسی همه شهروندان به کالاها با قیمت مناسب عنوان کرد. کد خبر 739805

دیگر خبرها

  • از کشف کالاهای غیربهداشتی تا چوب تاغ در عملیات‌ پلیسی سمنان
  • مردم از گرانی‌ها و نوسانات بازار گلایه دارند
  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • توزیع کالاهای اساسی به نرخ دولتی در شهر قزوین آغاز شد
  • بارگیری محموله ۸۲ هزار تنی مواد معدنی در بندر امام خمینی
  • جابه جایی ۴۴۶ هزار تن کالای اساسی از مبدأ بنادر کشور از طریق جاده
  • بازدیداستاندار آذربایجان شرقی از انبار‌های اموال تملیکی استان
  • ارزش کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد به بیش از ۲۱ میلیون دلار رسید
  • رشد ۹۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار
  • افزایش ۹۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار