Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان از آغاز اجرای طرح مقابله با کوخه‌نشینان همزمان با فصل بازگیری خبر داد.

رحیم مجدمی با اشاره به آغاز اجرای طرح مقابله با کوخه‌نشینان همزمان با فصل بازگیری در شادگان، اظهار کرد: این طرح که از اوایل شهریورماه آغاز شده است، تا اولین باران پاییزی در حوالی آذرماه ادامه می‌‏یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره‌کل محیط زیست خوزستان، وی افزود: کوخه‌نشینی نوعی روش برای صید پرندگان شکاری است. در این روش، جلوی کوخه سه رشته تور پهن می‌شود و شخص کوخه‌نشین با قرار گرفتن در این گودال و طعمه قرار دادن پرندگانی نظیر کبوتر و قمری، اقدام به جلب پرندگان شکاری مانند بالابان و بحری کرده و پرنده گرفتار در تور را صید می‌کنند.

مجدمی بیان کرد: شاهین، بحری و بالابان عمده گونه‎های هدف کوخه‎‏نشینان است و در صورت مشاهده متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی گفت: زنده‌گیری پرندگان شکاری به طور عمده با هدف قاچاق به کشورهای خلیج فارس انجام می‌شود که با اقدام‎های حفاظتی، این کار در چند سال گذشته به حداقل رسیده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان افزود: همه ساله در این فصل، با برنامه‌ریزی مدون و دقیق برای مقابله با کوخه‌نشینی در شادگان، محیط‌بانان به صورت شبانه‌روزی به حفاظت از تنوع زیستی می‌پردازند و همه تلاش این یگان در طول این دوره از سال، بر مقابله با کوخه‌نشینان متمرکز  است.

وی بیان کرد: اولویت اجرای طرح در مناطق تحت حفاظت این  شهرستان است که پایش این مناطق انجام خواهد شد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۹۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، این برنامه به صورت نمادین و مشترک با شبکه بهداشت و درمان شهرستان سربیشه و در راستای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست سالم و پاک در محدوده ورودی شهرستان سربیشه برگزار شد.

شافعی، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست سربیشه با تاکید بر اهمیت و نقش آموزش عمومی در مراقبت از محیط زیست و پرهیز از رهاکردن زباله‌ها در طبیعت گفت: بسیاری از زباله‌ها و مواد دور ریختنی به خصوص کیسه‌های پلاستیکی بلای جان طبیعت و غذای بعضی از حیوانات شده و از این رو آسیب‌های جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت گرامیداشت برنامه‌های مناسبتی برابر تقویم ملی و جهانی محیط زیست و اجرای برنامه‌های نمادین برای جلب مشارکت عمومی، افزود: امروز و همزمان با روز جهانی پاکسازی زمین نمایندگی حفاظت محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان شهرستان در برنامه‌ای محدوده وسیعی از ورودی شهر سربیشه را با حضور جمعی از مسئولین ادارات شهرستان، نیرو‌های نظامی و انتظامی و دوستدارن طبیعت و جمعی از دانش آموزان دبیرستان دکتر علی شریعتی شهر سربیشه از زباله پاکسازی کردند.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‌های بروجرد
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • مراسم روز جهانی زمین پاک در چالدران
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران
  • روز زمین پاک، نمادی برای حفاظت از محیط زیست
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • مقابله با فجایع طبیعی زیست محیطی مستلزم همکاری‌های مشترک است
  • زنده‌گیری یک رأس بره میش وحشی در پردیس