Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی گفت: در جلسه هیئت امنای ارضی کشور با تخصیص تسهیلات صندوق توسعه ملی به پروژه ریلی استان (بیرجند-قاینات-گناباد) موافقت شد.

او به پیگیری‌های مهرماه سال گذشته و اخذ مصوبه‌ای از سوی دولت اشاره کرد و افزود: مدل مالی جدیدی برای اولین بار در کشور به تصویب رسیده که می‌توانیم بر اساس آن منابع مالی ابرپروژه ریلی استان را تامین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معتمدیان اظهار کرد: براساس این مدل مالی جدید، کنسرسیومی از ۶ شرکت بزرگ راهسازی تشکیل می‌شود تا عملیات اجرایی ابرپروژه‌هایی همچون پروژه ریلی استان خراسان جنوبی با سرعت بیشتری انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: تا دو، سه ماه آینده مراحل انعقاد قرارداد این کنسرسیوم با وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد و در شش جبهه، همزمان ۶ شرکت که تشکیل دهنده این کنسرسیوم هستند باید حداکثر طی ۴ سال این پروژه را به اتمام برسانند.

بیشتر بخوانید

اتصال ایران به افغانستان از طریق راه آهن شرق

او گفت: خوشبختانه همه مراحل اقدامات زیربنایی دو روبنایی، ریل گذاری‌ها و ایجاد ایستگاه‌های مسیر راه آهن در شهرستان‌های بیرجند و قاین انجام خواهد شد.

معتمدیان تصریح کرد: از ۲۷۱ کیلومتر این قطعه، آورده دولت در قالب ۹۰ کیلومتر است که در دو پروژه شامل یک قطعه در بیرجند و یک قطعه در گناباد، ایستگاه یونسی به سمت خضری دشت بیاض در حال انجام است.

راه آهن خراسان جنوبی فاصله ریلی بندر بین‌المللی چابهار با کشور‌های آسیای میانه را کاهش می‌دهد. کلنگ احداث پروژه راه آهن خراسان جنوبی سال گذشته در بیرجند به زمین زده شد.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پروژه راه آهن راه و شهرسازی خراسان جنوبی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۹۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش محسوس دما هوا در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، منطقه اثر این مخاطره شهرستان‌های سربیشه، قائنات، درمیان، بیرجند، ارتفاعات شهرستان‌های سرایان، فردوس، خوسف، حاجی آباد، زیرکوه و نهبندان است.

تنظیم دماورطوبت و تهیه سوخت کافی بای سالن‌های پرورشی نظیر گلخانه ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها، مراقبت از کندو‌های زنبور عسل در برابر موج سرما، استفاده از بخاری‌های باغی برای کاهش خسارت احتمالی سرمازدگی، خودداری از انجام هرس درختان، روشن کردن آتش و ایجاد مه دود در باغات، عدم‌مبارزه شیمیایی در مناطقی با دمای زیر صفر، تداوم افزایش رطوبت در مزارع با هدف تعدیل دمای محیط از طریق انجام آبیاری خارج از نوبت، ایجاد پوشش بر روی نهال‌های جوان و درختان آسیب پذیر از حمله توصیه‌ها است.

دیگر خبرها

  • طنین الغوث الغوث در ۳۲ بقعه خراسان جنوبی
  • کاهش محسوس دما هوا در خراسان جنوبی
  • شوتی‌ها باز هم حادثه آفریدند/ جان باختن یک نفر در سانحه رانندگی
  • برگزاری جشن آیه‌های بندگی در بیرجند
  • ۵ مصدوم در حادثه رانندگی در جاده سربیشه - بیرجند
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه به تولید در ۱۴۰۳
  • معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی به پویش بهرفت پیوست
  • شورای جهادگران کشور سوم خردادماه برگزار می‌شود
  • توزیع۵۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفه آب لوله بیرجند بین نیازمندان