Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، براساس گزارش المیادین، توافق میان طرف‌های یمنی موجب آزادی یکهزار و ۸۰ زندانی و اسیر می‌شود.

این گزارش می‌افزاید که ۱۹ نظامی عربستانی نیز شامل این مبادله اسیران خواهد شد.

همچنین قرار است که "مارتین گریفیث" فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن فردا ظهر در کنفرانس مطبوعاتی نتایج کامل و جزییات بیشتر این مذاکرات را اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیاتی از انصارالله یمن ۲۶ شهریورماه وارد سوئیس شده بود تا درباره اسیران و بازداشت شدگان با هیاتی از دولت "عبدربه منصور هادی" رییس جمهوری مستعفی و فراری مذاکره کند.

براساس برخی گزارش‌ها، این مذاکرات در تفرجگاه کوهستانی در سوئیس و به دور از رسانه‌ها برگزار شده است.

"عبدالقادر مرتضی " رییس کمیته امور اسرا در دولت نجات ملی یمن نیز ۱۱ شهریورماه از آزادی ۲۶ اسیر از ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور طی عملیات مبادله با نیروهای وابسته به دولت مستعفی و فراری یمن خبر داده بود.

اول شهریور امسال نیز هشت اسیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در یک توافق محلی با چهار تن از نیروهای وابسته به دولت مستعفی و فراری یمن مبادله شده بودند. 

پیشتر، انصارالله یمن در ژانویه سال ۲۰۲۰ فاش کرد که در راستای اجرای توافق نامه مبادله اسرا بین دو طرف ۶ زندانی سعودی را به کمیته بین المللی صلیب سرخ تحویل داده است.  

دولت نجات ملی یمن ۱۱ فروردین ماه سال جاری نیز اعلام کرد که پس از نشست یک هفته‌ای این گروه و دولت فراری و مستعفی یمن، توافق شد که یکهزار و ۴۰۰ اسیر از دو طرف آزاد شوند. 

دور گذشته مذاکرات میان دولت مستعفی و فراری یمن و انصارالله ۲۳ ماه مارس (۴ فروردین ماه) در امان اردن برگزار شد. 

پیش از ان نیز سازمان ملل متحد و کمیته صلیب سرخ جهانی ۱۶ فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی (۲۷ بهمن 98 ) در پایان سومین نشست کمیته تبادل اسیران میان انصار الله و دولت مستعفی یمن اعلام کرد که دو طرف برای یک برنامه مفصل در خصوص مبادله اسیران به توافق رسیدند. 

مبادله اسیران یکی از موضوعات اساسی در گفت و گوهای یمنی - یمنی است که تلاش‌ها در گذشته معمولا در این زمینه همواره ناکام بوده و تنها در برخی موارد با میانجیگری‌های محلی، مبادله شماری از اسیران انجام شده بود. 

کمیته ملی امور اسیران یمن پرونده اسیران را یک پرونده انسانی می‌دانند و در تلاش برای حل آن است، در حالی که ائتلاف سعودی با وجود تفاهم‌های به عمل آمده در اغلب موضوعات مربوط به تبادل اسرا در توافقنامه سوئد، در مسیر حل این پرونده سنگ‌اندازی می‌کند. 

برچسب‌ها یمن جنبش انصارالله سوئیس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن جنبش انصارالله سوئیس یمن جنبش انصارالله سوئیس اخبار کنکور مستعفی و فراری دولت مستعفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۹۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس درگذشت عالم برجسته یمنی را تسلیت گفت

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، در این بیانیه آمده است که ما درگذشت این عالم بزرگ، بنیانگذار دانشگاه الایمان در یمن و هیئت جهانی اعجاز علمی در قرآن و سنت در مکه مکرمه را تسلیت می‌گوییم.

حماس تاکید کرد که این عالم بزرگ علاوه بر خدمات ارزشمندی که در راه اسلام و دعوت به آن انجام داد، همواره از حامیان قضایای امت اسلامی و در رأس آن قضیه فلسطین، قدس و مسجد الاقصی بود.

این جنبش ضمن تسلیت درگذشت این عالم بزرگ و حامی مقاومت فلسطین به خانواده وی و ملت یمن، از خداوند منان مسئلت نمود که او را با پیامبران، صادقان، شهدا و صالحان محشور فرماید.

گفتنی است؛ «شیخ عبدالمجید الزندانی» عالم برجسته یمنی و عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان دیروز (دوشنبه ) در سن 82 سالگی در یکی از بیمارستان‌های ترکیه درگذشت.

دیگر خبرها

  • افشاگری صهیونیست ها از کارشکنی نتانیاهو در مسیر تبادل اسرا
  • حماس: ۳۰ افسر اسرائیلی را در اختیار داریم
  • آخرین جمع‌بندی کمیسیون اجتماعی برای توافق یک تعطیلی پربحث
  • آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • حماس درگذشت عالم برجسته یمنی را تسلیت گفت
  • توافق مبادله اسرا؛ تنها راه توقف حمله به رفح
  • مقام مستعفی ارتش اسرائیل: ۷ اکتبر روز سیاهی برای من است
  • هیچ کشوری مثل قطر نمی‌تواند واسطه رسیدن به توافق مبادله اسرا باشد
  • ۲ استاندار جدید دولت رئیسی /وزیر مستعفی سمت گرفت