Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران، در حساب توییتری خود نوشت: « یکی از تحریفاتی که در تاریخ معاصر ما صورت گرفته، مقدس کردن جنگ و ننگ آمیز نمایاندن صلح به اسم اسلام است تخریب صلح جویان و تقدیس جنگ طلبان، ظلم به امام، انقلاب و تحریف تاریخ است، موضوعی که در سخنان اخیر رهبری به آن تذکر داده شد و ایشان پذیرش قطعنامه وصلح را مدبرانه توصیف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اسلام، جنگ زشت ترین پدیده هاست که حتی الامکان باید از آن اجتناب کرد. خشونت و ریختن خون انسانها، حتی اگر درجبهه دشمن باشد، مطلوب نیست و سیره پیامبر و امیرمومنان نشان می دهد که بیشترین تلاش را در اجتناب از جنگ و خونریزی بکار برده و حتی پیروزی که با ریختن خون دشمن بدست می آمد، برایشان تلخ بود.

علی(ع) پس از پیروزی در جنگ جمل بجای شادمانی گریست و پس از پیروزی در جنگ نهروان، بجای تبریک، حسرت و اندوه خود را بر زبان آورد.

صلح، زیباترین و مقدس ترین پدیده انسانی است و قرآن نیز از صلح با عنوان خیر، بصورت مطلق نام می برد.

در این نگاه، دفاع را نیز نباید جنگ ارادی دانست، دفاع تلاشی است برای دستیابی به صلح پایدار است که حقوق همه ذینفعان و صاحبان حق در آن تامین شود و طبیعی است، برای این صلح باید متجاوز به جایگاه اولیه خویش بازگردد.

 براساس این منطق انسانی و اسلامی، دفاع ملت ایران در جنگ تحمیلی، خواستی صلح جویانه و نه رفتاری جنگ طلبانه بود که به نتیجه و موفقیت نیز رسید و صلحی پایدار را که هم اکنون نیز پس از ۳۰ سال از آن بهره مند هستیم را به ارمغان آورد.»

اخبار مرتبط نگاهی به نقش چند بعدی آیت الله هاشمی در دفاع مقدس کتابهایی درباره دفاع مقدس نوشته شده که دروغ اندر دروغ است/ کمتر از ۵ درصد اسناد جنگ فعلاً غیرقابل انتشار است انتقاد ابطحی از حذف آیت الله هاشمی و حسن روحانی از تبلیغات چهلمین سالگرد شروع دفاع مقدس محسن هاشمی: مگر می شود از جنگ تحمیلی و دفاع مقدس سخن گفت و نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی را نادیده گرفت؟ عارف: با استفاده از تجربیات دولت دفاع مقدس و تنوع افکار در اداره کشور و بهانه ندادن به دشمن می توان در برابر قلدری آمریکا ایستادگی کرد وزیر ارشاد: دفاع مقدس بدون ‎آیت الله هاشمی روایت‌کردنی نیست روحانی: دفاع مقدس باید برای دانش‌آموزان و دانشجویان به خوبی تبیین شود "روایت حبیب"؛ سطرهای ناخوانده زمانه حاج قاسم در دفاع مقدس از امشب روی آنتن شبکه سه روحانی: هفته دفاع مقدس یادآور پایمردی، آزادگی و جانفشانی ملتی است که توانستند پیروزی پرشکوه‏شان را در صفحه تاریخ ماندگار نمایند جهانگیری: دفاع مقدس نقشی ماندگار از هنرمندی ملت ایران است سرلشکرباقری: تاریخ دفاع مقدس را از تحریف و انحراف مصون می‌داریم

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی جنگ تحمیلی محسن هاشمی سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آیت الله هاشمی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۹۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم_ تجلیل از مقام فرمانده دلاور در تیپ قمربنی هاشم(ع)

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آیین تجلیل از مقام فرمانده دلاور و جانباز سرافراز حاج محمد کیانی، در پادگان امام خمینی(رحمت الله علیه) تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام باحضور رزمندگان، ایثارگران، خانواده معظم شهداء، پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس برگزار شد. 

در این مراسم پیکر این جانباز سرافراز با انجام تشریفات نظامی وارد حسینیه امام خمینی(رحمت الله علیه) تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام شد و ضمن مداحی ذاکران اهلبیت، دو تن از پیشکسوتان دفاع مقدس، به بیان خاطراتی از رشادت های حاج محمد کیانی پرداختند و عروج ملکوتی این فرمانده دلاور را گرامی داشتند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام هم در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره این جانباز سرافراز به تبیین گوشه هایی از خدمات ارزنده حاج محمد کیانی درراستای تأسیس سپاه استان چهارمحال و بختیاری و تشکیل تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام و همچنین رشادت های این فرمانده دلاور در عملیات های مختلف پرداخت.

سردار علی محمد اکبری، تصریح کرد: کلمه شهید برازنده این برادر عزیز و بزرگوار است، چرا که تمام عمرش را در راه مکتب نورانی امام راحل(رحمت الله علیه) بود.

وی، نقش حاج محمد کیانی در عرصه های تأمین امنیت پایدار، سازندگی، دفاع از حرم اهلبیت ، جهاد تبیین و روایت گری را برشمرد و افزود: حاج محمد کیانی خود و زندگی خود را فدای ارزش های انقلاب، شهدای گرانقدر و دفاع مقدس و ولایتمداری کرد.

گفتنی است؛ پیکر حاج محمد کیانی با حضور خیل کثیری از اقشار مختلف مردم، مسئولین، فرماندهان نظامی و انتظامی، پیشکسوتان دفاع مقدس و ... از میدان 12 محرم شهرکرد تا آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها تشییع و نماز میت به امامت حجت الاسلام والمسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد اقامه شد و سپس پیکرش برای تشییع عازم زادگاهش روستای هرچگان شد و در گلزار شهدای این روستا و جوار همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • فرمانده سپاه تهران: پیروزی بزرگ نزدیک است / دوکوهه درگاه ورود به عرش الهی است
  • «تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»
  • به زودی پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی را جشن می‌گیریم
  • چرا امام برخلاف آستان قدس مخالف بازسازی بقیع و مناره پیامبر بود؟
  • فیلم_ تجلیل از مقام فرمانده دلاور در تیپ قمربنی هاشم(ع)
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام است
  • تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی
  • کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت عبدالله حاجی صادقی منتشر شد
  • علما در طول تاریخ با تبیین حق و حقیقت هدایتگر مردم بوده‌اند