Web Analytics Made Easy - Statcounter

شریعتی با بیان اینکه خوزستان به دلیل گستردگی، وسعت و آب رودخانه‌های فراوان دارای پراکندگی جمعیت است گفت: این امر علاوه بر اینکه باعث تولید بیشتر و ایجاد ثروت می‌‌شود هزینه‌ها را نیز افزایش می‌دهد که می‌طلبد دولت منابه بیشتری به این استان اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» شامگاه (شنبه 5 مهر) در آئین بهره‌برداری از فاز دوم آبرسانی به روستاهای حاشیه رودخانه دز (روستاهای مسیر جنوبی) اظهار کرد: همانطور که برق، گاز، راه‌ها و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. زیرساخت توسعه است، آب هم علاوه بر توسعه، به عنوان زیرساخت حیات، وجود و هستی تلقی می‌شود و تامین آب شرب حق مردم و تکلیف دولت و حاکمیت است.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه تلاش ما در این مسیر بر این امر استوار است که این حرکت را مستمر و پایدار تا آخرین روستاها به انجام برسانیم افزود: خوزستان استانی دارای گستردگی، وسعت و آب فراوان است و بیش از 30 درصد آب‌های شیرین کشور را تامین می‌کند.

 

وی اضافه کرد: استان‌های مرکزی ما به علت اینکه بخش زیادی از آنها کویری و خشک است، خود به خود تجمیع در آن صورت گرفته و یا شهرهای آنها بزرگ هستند و یا روستاهای محدودی دارند اما خوزستان به علت آب و رودخانه‌های زیادی که دارد، دارای پراکندگی است به طوری که در این استان چهار هزار و 200 آبادی و روستا داریم.

 

شریعتی تصریح کرد: این امر از این بابت که از منابع آبی و زمین‌‌های استان استفاده خوبی شده و امنیت غذایی و کشت فراوان و تولید ثروت زیاد می‌شود و استقلال غذایی صورت می‌گیرد، ارزشمند است اما از جهتی نیز خدمات‌رسانی را سخت‌تر می‌کند و هزینه‌ها را افزایش می‌دهد و سرانه آب به ازای هر نفر بیشتر درمی‌آید.

 

وی ابراز کرد: این پراکندگی برای تولید بیشتر گندم، کلزا، برنج، حبوبات و ... بیشتر شده، اگر چه هزینه‌های خدماتی و زیرساختی را بالا برده ولی در عین حال در جهت افزایش تولید و ایجاد ثروت بیشتر برای کشور هم مؤثر است.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه این موارد می‌طلبد تلاش و اهتمام بیشتری صورت گیرد و در مرکز اقناع‌سازی شود که بتوانیم منابع بیشتری جهت جبران عقب‌ماندگی‌ها دریافت کنیم ادامه داد: اینکه 700 روستا در استان دچار تنش آبی است از یک سو نشان می‌دهد سه‌هزار و 500 روستا وضعیت آبی مناسبی دارند ولی از سوی دیگر نقطه نگران‌کننده و حساسی است که باید در این مسیر حرکت کنیم و این مشکلات را بهبود بخشیم.

 

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در مناطق محروم و روستاهای دوردست انجام شده ولی باعث شده که توجه ما به اهواز و روستاهای نزدیک به مرکز استان کمتر شود عنوان کرد: تلاش کردیم برای رفع این مشکل مساله محور و شهر به شهر پیش رویم و با رفع مشکلات آب روستاها و شهرها جشن آب را در شهرستان‌ها برگزار کنیم.

 

شریعتی خاطر نشان کرد: در کارون جشن آب انجام شده و امیدواریم بتوانیم به زودی با تامین آب روستاهایی مثل قلعه سحر و دب حردان جشن آب را در اهواز هم برگزار کنیم و به همین منوال مسیر را ادامه دهیم و شهر به شهر و مساله محور پیش رویم و این موضوع را به سرانجام برسانیم.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: اختصاص منابع دولتی غلامرضا شریعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۹۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان

 عبدالرضا سیداحمدی گندم را مهم‌ترین محصول کشاورزی کشور عنوان کرد و گفت: برداشت این محصول راهبردی از ۲۰ فروردین آغاز شده است و ۱۰۵ مرکز مسئولیت خرید این محصول از کشاورزان را بر عهده دارند.

او  با بیان اینکه تاکنون ۵۱ هزار تن گندم کشاورزان توسط مراکز خرید تعاون روستایی، غله و کارخانجات آرد و سایر مباشران در استان خریداری شده است، افزود: امیدواریم بتوانیم خرید خوبی داشته باشیم تا رضایت کشاورزان جلب شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص برداشت کلزا می‌گوید: برداشت این دانه روغنی از ۱۴ فروردین آغاز شده و تاکنون ۱۲ هزار تن محصول برداشت شده و در حال حمل به کارخانجات است.

آقای سیداحمدی با اشاره به پرداخت بخش عمده‌ای از مطالبه‌های کشاورزان توسط بخش خصوصی، اضافه کرد: اگر این روند ادامه یابد و کل محصولی که توسط بخش خصوصی خریداری می‌شود در اسرع وقت پرداخت و کشاورزان کشت بعدی تشویق شوند.

 او ادامه داد: امسال در مقایسه با مدت مشابه، ۱۰ هزار تن بیشتر از سال قبل کلزا خریداری شده و امیدواریم نسبت به سال گذشته بین ۴۰ تا ۵۰ درصد بیشتر محصول کلزا از کشاورزان خریداری شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص برداشت چغندرقند گفت: چغندرقند یکی دیگر از محصولات پاییزه راهبردی است که بیشترین سطح چغندرپاییزه با ۲۲هزار هکتار در استان خوزستان کشت می‌شود.

آقای سیداحمدی افزود: برداشت چغندرقند از ۲۷ فروردین شروع شده و تمام پیگیری‌ها برای این است که محصول برداشت شده با هماهنگی استانداری، پایانه‌ها، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و دیگر ارگان‌ها به کارخانجات داخل و خارج استان منتقل شود.

او ادامه داد: انتظار می‌رود امسال نسبت به سال گذشته ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن چغندرقند بیشتر در خوزستان تولید و به خوداتکایی کشور در تولید این محصول استراتژیک کمک شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • پورموسوی: با جذب بازیکنان خارجی در نیم‌فصل دوم جبران کردیم
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • ثبت جهانی پالنگان نیازمند همت جمعی است
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • آذربایجان غربی برای میزبانی از رویداد‌های ملی ورزش دانش آموزی آمادگی دارد
  • ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان هزینه شد
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • جذب و توزیع هدفمند اعتبارات، مبنای عمل سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان باشد
  • بیش از ۸۰ درصد مددجویان روستاهای استان گلستان مالک مسکن هستند
  • آبرسانی به روستاهای دور دست نهاوند