Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@15:02:57 GMT

بیش از ۱۲ میلیون تن فولاد صادر شد

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۹۴۱۴

بیش از ۱۲ میلیون تن فولاد صادر شد

به گزارش اقتصادآنلاین، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در جمع خبرنگاران در بندرعباس خاطر نشان کرد: بندرعباس از رشد قابل توجهی در بخش صنعت برخوردار بوده و طرح های متعدد و مهمی در استان هرمزگان در دست اقدام است و جاسک به عنوان یکی از کانون های مهم اقتصادی کشور در حوزه نفت، پتروشیمی و صنایع دیگر تبدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانگیری، بندر شهید رجایی را از مهمترین بنادر کشور در حوزه تجارت خارجی و واردات و صادرات برشمرد و گفت: بازدید از این بندر و رسیدگی به مسائل تجارت خارجی از جمله اهداف این سفر است چرا که کشور در مقطع فعلی نیاز مبرمی به واردات کالاهای مورد نیاز از طریق بنادر دارد.

اتخاذ تصمیمات لازم برای سرعت بخشی به روند ترخیص کالا و تخلیه در بنادر

وی افزود: البته مرکز اصلی واردات کالاهای اساسی بندر امام خمینی(ره) و مرکز واردات کالاهای صنعتی بندر شهید رجایی است و براساس گزارش های دریافت شده حجم قابل توجهی از کالاهای صنعتی و بعضاً کالاهای اساسی در بنادر مانده است که امروز در جلسه ای که در بندر شهید رجایی برگزار خواهد شد تصمیمات لازم برای سرعت بخشی به روند ترخیص کالا و تخلیه بنادر اتخاذ خواهد شد.

جهانگیری همچنین افتتاح فاز دوم فولاد سازی فولاد کاوه جنوب کیش را از دیگر برنامه های سفر خود عنوان کرد و گفت: این پروژه با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان راه اندازی شده است که امروز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

رتبه دهم فولاد ایران در دنیا

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه کشور در بخش صنعت فولاد از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است، تصریح کرد: ایران در سالهای اخیر کشور فرانسه و ایتالیا را در زمینه فولاد پشت سر گذاشته و امروز ایران به رتبه دهم در صنعت فولاد رسیده است.

رشد بیش از 6.5 درصدی فولاد کشور در سال گذشته

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته که رشد صنعت فولاد در دنیا ۳.۵ درصد بوده، رشد این صنعت در ایران بیش از ۶.۵ درصد بوده و علی رغم تحریم های ظالمانه، ایران در سال ۹۸ بیش از ۱۲ میلیون تن فولاد به کشورهای دیگر صادر کرده است.

معاون اول رییس جمهور افزود: در ادامه برنامه های این سفر، جلسه اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان نیز برگزار خواهد شد و در این جلسه به مسائل و مشکلات پیش رو و طرح های در دست توسعه استان پرداخته خواهد شد.

پربیننده ترین مجلس پیگیر عرضه کامل فولاد کشور در بورس کالا روند تولید و عرضه لاستیک و سیمان زیر ذره بین اختصاص ۲۷ هزار میلیارد ریال به بنگاه‌های تولیدی کوچک و طرح‌های نیمه‌تمام نوسان ارزی بازارآهن بومی سازی تولید سوزن ریل در ذوب آهن به زودی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری صنعت فولاد کالاهای اساسی صادرات صادرات فولاد قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۹۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد مالکیت ۵ تالاب استان خوزستان صادر شد

 داود میرشکار مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در مراسمی با حضور معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اسناد مالکیت ۵ تالاب شادگان، هورالعظیم، شیمبار، میانگران و بندون به مساحت ۳۸۶ هزار هکتار صادر شد.

او می‌گوید: صدور اسناد برای این تالاب‌ها از تجاوز به عرصه‌های ملی و انفال از حریم این منابع ملی و همچنین تغییر در اکوسیستم تالاب‌ها، با حد نگاری جلوگیری خواهد شد.

میرشکار ادامه داد: در راستای حفاظت و صیانت از عرصه‌های ملی و انفال الهی و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال، سند مالکیت این تالاب‌ها به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: با تلاش و همکاری مجموعه دادگستری خوزستان، تعیین حد و مرز اراضی ملی و منابع طبیعی و صدور سند مالکیت در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان خوزستان به جدیت دنبال و با تلاش شبانه روزی اداره‌کل ثبت اسناد و مالکیت استان تاکنون برای تالاب‌های شادگان، هورالعظیم، بندون، میانگران و شیمبار حد نگاری شده و سند تفکیکی آنان صادر شده است.

 اسناد مالکیت حدنگاری پنج تالاب استان خوزستان از جمله تالاب بین المللی «شادگان» و تالاب «هور العظیم»، رودخانه‌های «کرخه» و «شاوور» و بزرگترین موقوفه کشور با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در استان خوزستان تحویل داده شد.

اسناد مالکیت حدنگاری تالاب بین المللی «شادگان»، «هورالعظیم»، «بندون»، «میانگران» و «شیمبار»، رودخانه‌های «کرخه» و «شاوور»، ۲۷۹ سند مربوط به شهرک‌های صنعتی، ۲۹۵ سند مالکیت کوی مدرس اهواز بعد از ۷۰ سال و سند بزرگترین موقوفه کشور، دوشنبه شب (۳ اردیبهشت‌ماه) در مراسمی با حضور دکتر بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اهواز، به دستگاه‌های متولی تحویل داده شد.

اسناد مالکیت در این مراسم سند مالکیت حدنگاری تالاب بین المللی «شادگان» به عنوان بزرگترین تالاب کشور مشتمل بر ۶۲ پلاک ثبتی در و تالاب «هورالعظیم» به عنوان بزرگترین تالاب مرزی کشور در راستای حفظ و عدم تغییر کاربری در فرآیندی پیچیده و با حمایت رئیس کل دادگستری، شورای حفظ حقوق بیت المال و پیگیری جهادی و تلاش اداره کل ثبت استان خوزستان به صورت یکپارچه صادر شده و همچنین اسناد تالاب‌های «بندون»، «میانگران» و «شیمبار» که مجموع مساحت ۵ تالاب بالغ بر۳۸۶ هزار هکتار را شامل شده و از زیستگاه‌های مهم حیات وحش ایران با گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری هستند، تحویل داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!
  • اسناد مالکیت ۵ تالاب استان خوزستان صادر شد
  • پلیس درباره طرح حجاب و عفاف باز هم اطلاعیه صادر کرد
  • ۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد
  • رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم
  • تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بوشهر ۹۲.۵ درصد افزایش یافت
  • دعوت ۵ فولادی به اردوی تیم فوتبال جوانان کشور