Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق امروز شنبه ۵ مهر  با یکدیگر دیدار و در خصوص موضوعات مختلف مرتبط با روابط دو کشور، مسائل منطقه و همچنین تحولات صحنه بین المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند سیاسی و حاکمیت عراق، امنیت این کشور را برای جمهوری اسلامی ایران با اهمیت خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف با اشاره به حملات انجام شده به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و ضرورت تضمین عزت و امنیت دیپلمات‌های ایرانی در عراق، هرگونه حمله به اماکن دیپلماتیک را محکوم و غیرقابل قبول دانست و توقف اینگونه اقدامات را مورد تاکید قرار داد.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به اقدام تروریستی رژیم آمریکا در ترور سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در خاک عراق، ایفای مسئولیت دولت عراق در این زمینه را خواستار شد.

فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق نیز در این ملاقات با تأکید بر اهمیت راهبردی مناسبات ایران و عراق گفت روابط تهران و بغداد از تاریخ کهن و جغرافیای مشترک بهره مند است و تنها به منافع اقتصادی و مصالح سیاسی خلاصه نمی گردد. وی افزود عراق اجازه نمی دهد تهدیدی از خاک این کشور متوجه همسایگان شود.

بر اساس توافق انجام شده در این دیدار مقرر شد یک هیئت فنی عراقی برای اجرایی کردن توافقات دوجانبه از جمله در موضوع لایروبی اروند رود، طی دو هفته آینده به جمهوری اسلامی ایران سفر نماید.

کد خبر 552432 برچسب‌ها دولت دوازدهم سیاست‌ خارجی محمدجواد ظریف عراق

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دولت دوازدهم سیاست خارجی محمدجواد ظریف عراق جمهوری اسلامی ایران وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۹۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این دیدار احمدیان و قاسم الاعرجی ضمن مرور میزان اجرای توافق امنیتی، مقرر کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هرچه‌ زودتر تشکیل جلسه دهند.

الاعرجی در این دیدار با راهبردی دانستن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق در اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق در این ملاقات همچنین از نقش جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات منطقه تقدیر کرد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران