Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاهش نرخ بیکاری استان کرمانشاه مهمترین موضوع مطرح شده در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز , هدایت حاتمی اظهار داشت: تیم مدیریتی حوزه اقتصادی استان بسیار باانگیزه و علاقه مند هستند تا مشکل بیکاری را به عنوان یک مشکل اساسی که نیازمند عزم جدی است،به طور مستمر پیگیری کرده و برنامه ای مدون برای آن‌ تدوین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه افزود: در سال ۹۶ در اوج بیکاری بودیم و نرخ ۲۲ درصد را رقم زدیم که واقعا نرخ کمر شکنی است. 

این مسئول با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از ناهنجاری ها، بحران ها و تنش ها بیکاری است، تصریح کرد: برای بخش های مختلف اقتصادی طرح ضربتی و البته بلند مدت داشتیم. 

وی عنوان کرد: با اجرای این طرح ها و براساس اعلام آمار رسمی مرکز آمار کشور ۶.۱ کاهش نرخ بیکاری داشتیم که نشان دهنده همت، تلاش و کار مضاعف در این زمینه است. 

حاتمی بیان داشت: هر چه در زمینه کاهش روند بیکاری پیش رویم کار سختر می شود و بر این اساس باید موضوع جذب سرمایه گذار را در دستور کار قرار دهیم. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه ادامه داد: سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی در استان برای امسال هدف گذاری شده است که یک حرکت بسیار جهشی است‌. 

وی خاطر نشان کرد: تدوین سند اشتغال در استان گامی مهم در راستای کاهش بیکاری است چرا که وظیفه هر دستگاه برای اشتغالزایی مشخص شده است و بنا داریم امسال بر این اساس ۳ درصد و سال آینده نیز ۳ درصد نرخ بیکاری را کاهش دهیم هر چند در سند ۲.۵ درصد لحاظ شده است. 

این مسئول گفت: استان کرمانشاه ظرفیت بالایی در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، آی تی و ... دارد و نیازمند شکوفا شدن استعدادها در این زمینه هستیم. 

حاتمی افزود: حفظ واحدهای تولیدی موجود در اولویت کاری قرار دارد و استان کرمانشاه در سال ۹۸ توانست در زمینه احیای واحدهای راکد رتبه اول را به دست آورد. 

وی با اشاره به اینکه توسعه واحدهای تولیدی نیز جزو رسالت ها است، تصریح کرد: باید جبهه جدیدی برای جذب سرمایه گذار در استان داشته باشیم. 

معاون استاندار کرمانشاه ادامه داد: کلنگ زنی های جدید با توجه به شرایط ویژه کشور سخت است و باید در این زمینه با درایت پیش رفت. 

این مسئول با اشاره به وجود نظام یکپارچه مجوزها در استان ادامه داد: تقریبا طی ۶ ماهه اول امسال ۱۵۰۰ درخواست سرمایه گذاری ثبت شده است که در این راستا ۶۸۰ مجوز نیز صادر شده است. 

 

نرخ بیکاری در استان کرمانشاه ۱۵.۷ درصد است

حاتمی با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها باید براساس ظرفیتی که دارند در حوزه اشتغال گام بردارند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر نرخ بیکاری در استان ۱۵.۷ است. 

وی همچنین با تاکید بر لزوم افق دید گسترده و هدف گذاری بالا به منظور رفع مشکل بیکاری در استان افزود: در سال گذشته طی ۳ فصل رتبه سوم و چهارم بیکاری در کشور را داشتیم و در فصل زمستان به دلیل ساختاری که وجود داشت رتبه اول را داشتیم. 

این مسئول ادامه داد: امیدواریم با اقدامات و تلاش هایی که صورت می گیرد بتوانیم مهر ماه امسال رتبه یک بیکاری را از پیشانی استان برداریم چرا که زیبنده استان، تیم مدیریتی و مردم نیست و خود این امر برای استان دافعه ایجاد می کند. 

حاتمی گفت: این کارگروه بازوی توانمند برای ارائه مطالب کارشناسی در زمینه اشتغال است. 

وی اظهار داشت: در جذب تسهیلات روستایی کشور ۹۰ درصد و استان کرمانشاه ۱۰ درصد تسهیلات را جذب کرده است.

 

کریدور اصلی ایران به سوریه از کرمانشاه تعریف شده است

شهریار حیدری در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه، این کارگروه را ظرفیتی مناسب برای تعامل دانست و اظهار داشت: اشتغال دغدغه تمام نمایندگان استان است و ایجاد این مهم بدون سرمایه گذار امکان پذیر نیست.

نماینده مردم سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: استان کرمانشاه با ظرفیت هایی که در بخش های مختلف دارد بهشت سرمایه گذاری است.

وی با انتقاد از رتبه اول بیکاری در استان بیان داشت: سند اشتغال می تواند تا حدودی از دردهای بیکاری استان را کاهش دهد.  

این مسئول وجود مرزهای مختلف در استان را یک ظرفیت بزرگ دانست و عنوان کرد: در آینده ای نزدیک مرز تیله کوه نیز بازگشایی خواهد شد.  

حیدری از توافقات با دولت عراق در حوزه های کردی و عربی با تاکید بر حوزه کردی در زمینه صنایع دستی مرزنشینان خبر داد و گفت:  مرزنشینان همواره وارد کننده هستند.

وی تصریح کرد: براساس قانون استانی که دارای رتبه اول نرخ بیکاری است همانند مناطق آزاد دارای امتیازاتی است که در آینده نزدیک توسط نمایندگان پیگیری خواهد شد.  

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه ادامه داد: بدون هدفگذاری، شناخت، وحدت، اتحاد، همدلی، همراهی مشکل بیکاری حل نخواهد شد.  

این مسئول افزود: سند بیکاری  استان تنظیم شده که بسیار کاربردی و راهبردی است اما بدون توجه و اجرا به اهداف دست نخواهیم یافت و در اجرای دقیق این سند دستگاه های اجرایی و فرمانداری ها توجه جدی و نظارت داشته باشند و پیگیری هم بر عهده اداره کل تعاون و کار است.

حیدری با اشاره به جذب تسهیلات توسط دستگاه های اجرایی تصریح کرد: دستگاه ها مصوبات کارگروه را با جدیت و دقت اجرایی کنند.

این نماینده مجلس گفت:  استانی که رتبه اول بیکاری را دارد در تضامین و وثایق مشکل دارد و از مدیران عامل بانکها انتظار داریم نهایت همکاری را در این زمینه با کارگروه اشتغال استان و اجرای مصوبات داشته باشند.  

وی تصریح کرد: اگر موانع و مشکلاتی در زمینه اشتغال و سرمایه گذاری در استان وجود دارد که نیازمند اصلاحاتی در زمینه قانونی هستند این آمادگی را داریم تا به سهم خومان در این زمینه نقش آفرین باشیم.

وی عنوان کرد: به نیابت از سایر نمایندگان عرض می کنم اگر موانع و مشکلاتی در زمینه اشتغال و سرمایه گذاری در استان وجود دارد که نیاز به پیگیری در سطح ملی است، این آمادگی را داریم  که در این زمینه گام برداریم.  

حیدری از برگزاری همایش سرمایه گذاری در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این همایش با همت نمایندگان، مجموعه مدیریتی استان، اداره صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه ها برگزار خواهد شد که فراخوان آن در حوزه ملی، فراملی و بخش خارجی ارائه می شود تا از ظرفیت های استان برای برون رفت از مشکلات استفاده شود.

حیدری بیان داشت: بدون سرمایه گذاری بخش خصوصی امکان ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در استان وجود ندارد و دولت منابع زیادی در اختیار ندارد.

وی با اشاره به تحریم های شدید کشور گفت: کشور در مقابل این تحریم های ظالمانه در بدترین شرایط اقتصادی قرار دارد.  

این مسئول با اشاره به اینکه دشمنان حلقه محاصره اقتصادی را تنگتر و افزایش فشار اقتصادی را به شدت دنبال می کنند، افزود: اعتقاد دارم به دلیل جغرافیای بسیار خوب هیچ گاه در تنگنای جغرافیایی و اقتصادی قرار نمی گیریم.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: کرمانشاه همسایه کشوری است که از نظر پیوستگی جغرافیایی، فرهنگی و سیاسی با کشور ما همکاری خوبی دارد و مهمتر اینکه کریدور اصلی ایران به سوریه از کرمانشاه تعریف شده است و امیدواریم بتوانیم از این مسیر در جهت اشتغال و ارتباط بهره بگیریم.

 

کاهش ۲.۵ درصدی نرخ بیکاری استان کرمانشاه با ایجاد ۴۷ هزار فرصت شغلی

حسن عزیزی  با اشاره به اینکه تا کنون ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات در زمینه کرونا پرداخت شده است، اظهار داشت: در این زمینه رتبه ششم در کشور را دارا هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود: براساس سند اشتغال امسال باید ۴۷ هزار و ۳۰۸ فرصت شغلی ایجاد شود تا ۲.۵ درصد از نرخ بیکاری استان کاهش یابد.  

این مسئول تصریح کرد: سهم تعهد اشتغالزایی ما از ابتدای سال تا کنون ایجاد ۲۴ هزار و ۷۵۵ فرصت شغلی است که تا کنون ۳۱ هزار و ۸۸۶ فرصت معادل ۶۸ درصد ایجاد شده است که از تعهدات پیش بینی شده جلوتر هستیم.

عزیزی ادامه داد: آنچه در سامانه اشتغال به ثبت رسیده بیش از ۲۴ هزار فرصت شغلی و آنچه ما حصل فعالیت های عمرانی، بنیاد برکت، بسبج سازندگی و ... است ۵ هزار و ۷۵۹ فرصت شغلی است.

این مسئول گفت: در میان شهرستان ها سرپل ذهاب متعهد به ایجاد ۲ هزار و ۶۲۲ فرصت شغلی بوده که تا کنون ۲۳۹۰ فرصت معادل ۸۷ درصد محقق شده است.

وی گفت: همچنین تحقق ایجاد فرصت های شغلی در شهرستان های سنقر ۸۲ درصد، صحنه ۷۷ درصد، ثلاث باباجانی ۷۵ درصد، اسلام آباد ۷۵ درصد، روانسر ۷۲ درصد، کنگاور ۷۲ درصد، قصرشیرین ۷۲ درصد، گیلانغرب ۶۹ درصد، جوانرود ۶۷ درصد، هرسین ۶۵، پاوه ۵۹ و کرمانشاه ۶۰ درصد بوده است.

 

ایجاد اشتغال در روستاها در اولویت قرار دارد


 محسن رخصی  با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در دستور کار کمیته امداد است، اظهار داشت: توانمندسازی مددجویان امداد همواره مورد توجه بوده و در زمینه اشتغالزایی عملکرد خوب و قابل توجهی برای خانواده های نیازمند و محروم داشتیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: در سال گذشته بیش از ۵ هزار و ۵۹۰ طرح اشتغالزایی برای خانواده های تحت حمایت کمیته امداد با اعتبار ۶۸۳ میلیارد تومان اجرایی شده است.

این مسئول بیان داشت: ایجاد اشتغال برای خانواده های محروم و نیازمند همواره یک کار سخت، طاقت فرسا و پرریسک است اما با برنامه ریزی منسجم کرمانشاه طی سال گذشته در زمینه اشتغالزایی خوب درخشید و در این زمینه رتبه اول را در کشور به دست آوردیم.

این مسئول بیان داشت: براساس برنامه تدوین شده ایجاد ۶ هزار شغل برای خانواده های تحت پوشش در استان طی امسال پیش بینی شده است.

رخصی گفت: با توجه به اینکه جمعیت زیادی از خانواده های تحت حمایت در روستاها هستند ایجاد اشتغال در روستاها در اولویت قرار دارد.  

این مسئول سقف تسهیلات اشتغالزایی برای امسال را ۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و بیان داشت: این مبلغ با توجه به شرایط کنونی برای راه اندازی بسیاری از کسب و کارها کم است ولی با همه محدودیت ها این کار انجام خواهد شد.  

وی با اشاره به اینکه در حوزه پرداخت برای اشتغالزایی در روستاها بیشترین عملکرد را داشتیم، ادامه داد: افزایش درآمد روستاییان و جلوگیری از مهاجرت به شهرها هموارد مورد توجه قرار دارد چرا که این مهاجرت موجب افزایش حاشیه نشینی در شهرها و ایجاد معضلاتی می شود.

رخصی از اجرای رویداد صنایع روستاها در استان و کشور خبر داد و گفت: باید با تلاش و انجام اقدامات نوآورانه در روستاها زمینه اشتغال را فراهم کرد.

این مسئول با بیان اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای امسال ۱۷۴ میلیارد تومان است، بیان داشت: تا کنون ۲۴ درصد اعتبارات تخصیص داده شده و اگر با این روند پیش رود نسبت به انجام ۱۰۰ درصد تعهدات خوشبین نیستیم.

وی با تاکید بر اینکه تسهیلات حمایتی در ۶ ماهه دوم در دستور کار پرداخت بانک ها قرار گیرد، افزود: همه ۶ هزار پرونده در حوزه اشتغال آماده ارسال به بانکها هستند.  

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه بیان داشت: در صورت تامین منابع می توانیم تعداد پرونده های اشتغالزایی در استان را به ۱۰ هزار پرونده افزایش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: جوانان تحت پوشش برای دریافت آموزش های مهارتی و فنی و خرفه ای به مراکز خصوصی و دولتی معرفی می شوند که در این راستا تا کنون ۲ هزار نفر آموزش مهارتی دیده اند و در صورت تامین اعتبار می توانیم این آمار را به ۴ تا ۵ هزار نفر برسانیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اشتغال و سرمایه گذاری برای خانواده نرخ بیکاری استان بیکاری در استان زمینه اشتغال استان کرمانشاه نرخ بیکاری میلیارد تومان ایجاد اشتغال کمیته امداد فرصت شغلی دستگاه ها رتبه اول خواهد شد ۲ ۵ درصد تا کنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۹۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵۳ درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان

 معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سال گذشته با صدور ۱۳ فقره پروانه بهره برداری برای معادن جدید زمینه اشتغال مستقیم برای ۳۰۱ نفر با رشد ۶۶ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۱ ایجاد شده است.

مهدی سیفی باغی خانی افزود: جهت بهره برداری از این معادن بیش از ۶ هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال با ۶۶۹ درصد رشد نسبت به سال ۱۴.۱ سرمایه گذاری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۶۲ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت اسمی ۲۳ میلیون تن در استان وجود دارد،  بیان کرد:  برای بهره برداری از این معادن بیش از ۲۹ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۳۴۰ نفر در این معادن فراهم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • وزیر تعاون: بخش قابل‌ توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • وزیر کار: بخش قابل‌توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • رشد ۵۳ درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان
  • سرمایه گذاری ۸۰میلیون یورویی آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند
  • تحقق اشتغال ۱۷۸ درصدی استان مرکزی در سال ۱۴۰۲