Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در منطقه از برگزاری رزمایش مشترک دریایی و هوایی در خلیج فارس با ادعای تلاش برای برقراری تردد دریایی آزاد در منطقه خبر داد.

به گزارش  فارس، ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در منطقه از انجام رزمایش مشترک دریایی و هوایی در خلیج فارس خبر داد.

ناوگان پنجم دریایی آمریکا در منطقه روز شنبه در توییتی با اعلام برگزاری رزمایش مشترک  با نیروی هوایی آمریکا در خلیج فارس مدعی شده این اقدام برای اطمینان از آزادی ترد دریایی در خلیج فارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این چهارمین رزمایش مشترک بین نیروی هوایی و دریایی آمریکا در منطقه در سال جاری میلادی است.

دریا سالار«ساموئل پاپارو» فرمانده جدید نیروی دریایی آمریکا مستقر در منطقه در این باره گفت، این رزمایش‌ها با هدف افزایش قابلیت‌ها نیروهای ما و ادغام سریع نیروها در دریاست. در این رزمایش علاوه بر ناو گروه «نیمیتز»، شماری از جنگنده‌های «اف-15»، «اف-18 ای و اف»، بالگردهای «سیهاوک» و «سیهاوک نایت» و ناوشکن «یواس‌اس وینستون چرچیل» و قایق‌های گارد ساحلی شرکت داشتند.

سپاه ایران طی روزهای گذشته تصاویر رهگیری و شناسایی ناوگروه نیمیتز آمریکا که توسط پهپادهای سپاه  گرفته شده بود را منتشر ساخت.این ناوگروه شامل ناو هواپیمابر نیمیتز به همراه ناوهای اسکورت کننده شامل دو فروند ناوشکن ۱۱۴ و ۱۰۴، رزم ناوهای ۵۸ و ۵۹، دو ناوچه گشتی ۹ و ۱۲ و یک فروند شناور گارد ساحلی ۱۳۳۳ ارتش تروریستی امریکا است که قبل از ورود به تنگه هرمز و خلیج فارس توسط پهپادهای نیروی دریایی سپاه شناسایی شدند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: دریایی آمریکا رزمایش مشترک خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۹۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس با همکاری دانشگاه پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور هرمزگان گفت: جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس در جزیره ابوموسی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منصور فرهادی، رئیس دانشگاه پیام نور هرمزگان با اشاره به برگزاری جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس در ابوموسی، ابراز داشت: این جشنواره مهم ملی با همکاری دانشگاه پیام نور و اتاق بازرگانی بندرعباس و بنیاد علمی تحقیقاتی هرمزی در روز ملی خلیج فارس برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نفر اول این جشنواره ۵۰۰ میلیون ریال، نفر دوم ۳۰۰ و نفر سوم نیز ۲۰۰ میلیون ریال جایزه دریافت خواهند کرد.

رییس دانشگاه پیام نور هرمزگان با دعوت از افراد صاحب اختراع ثبت شده برای شرکت در این جشنواره، گفت: ۱۰ نفر برگزیده دیگر نیز جوایز ۱۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

فرهادی تصریح کرد: تمام مخترعانی که گواهینامه ثبت اختراع خود را از اداره ثبت اختراعات ایران دریافت کرده‌اند می‌توانند با ورود به سایت جشنواره به آدرس Www.innovation-festival.ir در این رویداد شرکت کنند.

لازم به ذکر است دهم اردیبهشت ماه در تقویم رسمی کشورمان به نام روز ملی خلیج فارس نام گذاری شده و این روز یادآور از خودگذشتگی ملت سرافراز ایران و فرار اشغالگران متجاوز پرتغالی بعد از ۱۱۷ سال سلطه جابرانه بر سواحل جنوبی کشور است. خلیج فارس از گذشته‌های دور به این نام معروف بوده است و مورخان و محققان خارجی دنیای قدیم از آن جمله هرودت، نئارخوس، استرابون، کورسیوس رومی و نیز محققان اسلامی نظیر اصطخری، مسعودی، بیرونی، ابن حوقل، مقدسی، مستوفی، ناصر خسرو در آثار و نوشته‌های خود از آن به نام خلیج فارس با دریای پارس یاد کرده اند.

 

دیگر خبرها

  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد
  • تولید و انتشار ۱۰ چارت جدید از آب‌های خلیج فارس توسط ایران
  • تحرکات دشمنان در خلیج‌فارس رصد می‌شود
  • نیروی دریایی سپاه تمام تحرکات در خلیج‌ فارس را رصد می‌کند
  • برگزاری جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس با همکاری دانشگاه پیام نور
  • تصاویر رزمایش آذربایجان در منطقه نخجوان