Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم،دولت آمریکا بزرگترین شرکت سازنده تراشه‌های الکترونیکی اس ام آی سی (SMIC) چین را تحریم و صادرات به این شرکت را محدود کرد.

روزنامه فایننشال تایمز شنبه نوشت، وزارت بازرگانی آمریکا در نامه‌ای به شرکت‌ها اعلام کرد که صادرات به شرکت بین المللی تولیدات نیمه هادی اس ام آی سی (SMIC)، خطری برای استفاده نهایی در بخش‌های نظامی ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدام وزارت بازرگانی آمریکا تهدیدی برای قطع دسترسی بزرگترین شرکت سازنده تراشه‌های الکترونیکی چین به نرم افزارهای مهم و تجهیزات تراشه‌سازی ایالات متحده به حساب می‌آید.

شرکت‌های آمریکایی هم اکنون برای صادارت به شرکت چینی اس ام آی سی نیازمند مجوز دولت هستند.

شرکت اسم ام آی سی چین روز شنبه اعلام کرد که در حال ادامه همکاری با وزارت بازرگانی آمریکا است.

این شرکت مجدداً تأکید کرد که هیچ ارتباطی با ارتش چین ندارد و برای هیچ یک از مصرف و کاربری‌های نظامی تولید نمی‌کند.

شرکت چینی افزود که هیچ اطلاع رسانی در مورد تحریم‌ها دریافت نکرده است.

به گزارش ایرنا، دولت ترامپ در ماه‌های اخیر به بهانه حفظ امنیت سایبری داخلی طیف وسیعی از شرکت‌های فناوری چین را مورد تحریم قرار داده و به تازگی نیز تهدید به قطع دسترسی مردم آمریکا به شبکه اجتماعی تیک تاک و ویچت کرده است.

ترامپ مالک تیک تاک را تحت فشار قرار داده بود تا عملیات این شبکه در ایالات متحده را به یک شرکت آمریکایی بفروشد.

تیک تاک نسبت به اقدام آمریکا ابراز «تأسف» کرده و اعلام کرد که به مقابله با «حکم اجرایی ناعادلانه» ترامپ ادامه خواهد داد. تیک تاک پیش‌تر از اقدام آمریکا شکایت کرده بود.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: فایننشال تایمز چین تراشه تحریم شرکت آمریکا ام آی سی تیک تاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۹۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار در بزرگترین شرکت جنگ افزار سازی انگلیس

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، رسانه‌های انگلیسی نوشتند این انفجار ساعاتی پیش در کارخانه مهمات سازی"بی‌ای سیستمز" روی داد و نیرو‌های امدادی، پلیس و آمبولانس‌ها به محل انفجار فرا خوانده شده اند. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان جنگ افزار در اروپاست. 
انفجار در کارخانه پر کردن گلوله‌های توپ و تانک با مواد منفجره روی داده که در منطقه گلسکود (Glascoed) واقع است و حدود ۵۰۰ نفر در آن کار می‌کنند. 
سان نوشت به گفته مدیران "بی‌ای سیستمز"، کارخانه‌ای که این انفجار در آن روی داد، دور از مناطق مسکونی منطقه است. این مدیران افزوده اند در این انفجار، هیچ یک از کارکنان، آسیب ندیده اند و بررسی علت انفجار در این باره آغاز شده است. 
حامیان فلسطین و مخالفان رژیم صیهونیستی بار‌ها با برپایی تظاهرات برابر کارخانه‌ها و دفاتر شرکت جنگ افزار سازی بی‌ای ئی سیتمز انگلیس توقف صدور بمب و سلاح به اسرائیل را خواستار شدند که در حال نسل کشی فلسطینیان است. هنوز جزئیات بیشتری درباره این انفجار منتشر نشده است.

 

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران | کدام شرکت هدف قرار گرفت؟
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط با عملیات«وعده صادق» تحریم کرد
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط عملیات «وعده صادق» تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم های جدید علیه تهران
  • انفجار در بزرگترین شرکت جنگ افزار سازی انگلیس
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم‌های جدید علیه تهران
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • تراشه‌ای که گوشت حلال را تشخیص می‌دهد
  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است