Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شنبه ایرنا از خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: حاکمیت، امنیت، استقلال و یکپارچگی عراق همواره مورد تاکید ایران است. ما معتقدیم عراق کنونی نقش مثبت ، مهم و اثرگذاری در منطقه دارد.
قالیباف در ادامه از دخالت آمریکا در منطقه و حضور تروریست های داعش که توسط آمریکا تقویت شدند، به عنوان آفت صلح و ثبات و رفاه عراق و منطقه یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: برخی کشورهای منطقه تحت فشار آمریکا به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی  پرداختند، بی تردید جهان اسلام نباید نسبت به این موضوع سکوت کند و لازم است چرا که موضوع فلسطین الویت اول امت اسلامی است.
رئیس قوه مقننه کشورمان با تاکید بر اینکه ایران از عراق به عنوان کشوری اسلامی و همسایه ای مهم همواره حمایت می کند، یادآور شد: یکی از مهمترین مطالبات مردم، دولت و پارلمان عراق خروج آمریکا از این کشور است که ریشه ناامنی هاست. وی افزود: حمله تروریستی آمریکا علیه سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس توهین به حاکمیت عراق و نقض استقلال این کشور بود.

وی افزود: شواهد نشان می دهد که آمریکا در منطقه به تقویت تروریست ها از جمله داعش پرداخته است.
قالیباف ادامه داد : آمریکا در طول تاریخ از طریق خیانت به سایر کشورها، مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است.
وی با تاکید بر این که همواره تثبیت صلح و امنیت در عراق و منطقه مهمترین دغدغه جمهوری اسلامی ایران است ، تنها راه حل مشکلات موجود در کشور عراق را خروج آمریکا از این کشور دانست.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت مجالس دو کشور از توسعه هر چه بیشتر روابط، به سفر اخیر نخست وزیر عراق به تهران اشاره کرد و با تاکید بر تداوم صادرات انرژی به عراق بر ضرورت پیگیری توافقات فیمابین از جمله لایروبی اروندرود و اتصال راه آهن بصره – خرمشهر جهت تسهیل خدمات دو کشور تاکید کرد.
فواد حسین نیز در این دیدار  با راهبردی خواندن روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق ، پیرامون مسائل دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی گفت و گو کرد.
وزیر خارجه عراق  ضمن تشکر از رئیس مجلس شورای اسلامی و ابلاغ سلام مقامات عالی کشورش گفت: امروز به کشور همسایه و برادر ایران سفر کردم که تاریخ و جغرافیای کشورمان بدان پیوند خورده و منافع سیاسی و اقتصادی مشترکی داریم.
وی در ادامه به تشریح برخی تحولات منطقه ای و بین المللی پرداخت و اظهار امیدواری کرد که ایران همچون گذشته از این کشور حمایت کند.
وی با اشاره به جدول زمانی خروج آمریکا از عراق ، پایبندی مردم ، مجلس و دولت  عراق را به حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشورش مورد تاکید قرار داد.
فواد حسین در پایان بر ضرورت تحکیم هر چه بیشتر روابط دوجانبه بین ایران و عراق تاکید کرد و لایروبی اروندرود و اتصال راه آهن بین ایران و عراق را از مهمترین مباحث در دستور کار دو کشور خواند.

برچسب‌ها محمد باقر قالیباف گروه تروریستی داعش فواد حسین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد باقر قالیباف گروه تروریستی داعش فواد حسین محمد باقر قالیباف گروه تروریستی داعش فواد حسین اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۹۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است

وزیر امور خارجه ژاپن در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان با یادآوری موضع صریح کشورش در محکومیت حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق اظهار کرد: ژاپن معتقد است که حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با «یوکو کامیکاوا» وزیر امور خارجه ژاپن، در خصوص موضع جمهوری اسلامی ایران پیرامون اقدام اخیر دفاع مشروع نیروهای مسلح کشورمان علیه رژیم متجاوز صهیونیستی، همچنین ضرورت ایجاد آتش بس فوری در غزه و اهمیت امنیت دریانوردی در منطقه گفتگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو ضمن تشریح ضرورت و ابعاد اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب دفاع مشروع و هشدار و پاسخ تنبیهی به حمله گستاخانه رژیم اسرائیل بر سفارت کشورمان در دمشق تاکید کرد: اقدام نظامی ایران بسیار دقیق و حساب شده علیه پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

وی با تاکید بر عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران در مسیر کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه افزود: این پاسخ نظامی به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود و در صورت ارتکاب هر گونه اقدام ماجراجویانه بعدی از سوی رژیم اسرائیل، این بار پاسخ ایران قاطع، فوری و حداکثری خواهد بود.

امیرعبداللهیان با اشاره به نقش مهم ژاپن به عنوان یکی از اعضای شورای امنیت و گروه هفت اظهار کرد: ریشه اصلی بحران در منطقه به جنگ غزه برمی‌گردد و جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های دیپلماتیک خود را به منظور ایجاد یک آتش بس پایدار ادامه خواهد داد و از ژاپن و اعضای گروه هفت همین انتظار را دارد.

وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت انسانی در غزه و گسترش دامنه درگیری‌ها در منطقه، بر اهمیت ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه، تداوم رایزنی‌ها و گفت وگوهای چند جانبه و دوجانبه در جهت توقف فوری جنگ و بازگشت صلح و ثبات به منطقه تاکید کرد.

یوکو کامیکاوا با یادآوری موضع صریح کشورش در محکومیت حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق اظهار کرد: ژاپن معتقد است که حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است.

وی همچنین بر اهمیت جلوگیری از تشدید و گسترش تنش و درگیری در منطقه برای ژاپن و لزوم خویشتنداری حداکثری همه طرف‌ها تاکید و خاطر نشان کرد: نسبت به تبعات تشدید تنش و درگیری بر ثبات و امنیت منطقه و در معرض تهدید قرار گرفتن امنیت دریانوردی به همه طرف‌ها توجه داده‌ایم.

همچنین وزیران امور خارجه ایران و ژاپن در این گفت‌وگوی ضمن ابراز امیدواری نسبت به گسترش مناسبات دوجانبه میان تهران و توکیو، بر تداوم رایزنی‌ها و گفت‌وگوها در جهت ایجاد آرامش، صلح و ثبات در منطقه تاکید کردند.

کد خبر 745272

دیگر خبرها

  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای ژاپنی
  • امیرعبداللهیان: ریشه بحران در منطقه به جنگ غزه بر می‌گردد
  • حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است
  • امیرعبداللهیان: از گروه ۷ انتظار تلاش برای آتش بس داریم
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟
  • عملیات وعده صادق ، سیلی محکم به اسرائیل و آمریکا
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟/ از قرارداد نظامی 140 میلیون دلاری تا سکوت رسمی درباره پاسخ نظامی ایران به اسرائیل