Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@13:57:36 GMT

آمریکا در خلیج فارس رزمایش برگزار کرد

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۹۶۴۰

آمریکا در خلیج فارس رزمایش برگزار کرد

ناوگان پنجم دریایی آمریکا در منطقه روز شنبه در توییتی با اعلام برگزاری رزمایش مشترک با نیروی هوایی آمریکا در خلیج فارس مدعی شده این اقدام برای اطمینان از آزادی ترد دریایی در خلیج فارس است. این چهارمین رزمایش مشترک بین نیروی هوایی و دریایی آمریکا در منطقه در سال جاری میلادی است.

دریا سالار «ساموئل پاپارو» فرمانده جدید نیروی دریایی آمریکا مستقر در منطقه در این باره گفت، این رزمایش‌ها با هدف افزایش قابلیت‌ها نیرو‌های ما و ادغام سریع نیرو‌ها در دریاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رزمایش علاوه بر ناو گروه «نیمیتز»، شماری از جنگنده‌های «اف-۱۵»، «اف-۱۸‌ای و اف»، بالگرد‌های «سیهاوک» و «سیهاوک نایت» و ناوشکن «یواس‌اس وینستون چرچیل» و قایق‌های گارد ساحلی شرکت داشتند.

سپاه ایران طی روز‌های گذشته تصاویر رهگیری و شناسایی ناوگروه نیمیتز آمریکا که توسط پهپاد‌های سپاه گرفته شده بود را منتشر ساخت. این ناوگروه شامل ناو هواپیمابر نیمیتز به همراه ناو‌های اسکورت کننده شامل دو فروند ناوشکن ۱۱۴ و ۱۰۴، رزم ناو‌های ۵۸ و ۵۹، دو ناوچه گشتی ۹ و ۱۲ و یک فروند شناور گارد ساحلی ۱۳۳۳ ارتش تروریستی امریکا است که قبل از ورود به تنگه هرمز و خلیج فارس توسط پهپاد‌های نیروی دریایی سپاه شناسایی شدند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بورس قیمت دلار سهام عدالت آمریکا خلیج فارس رزمایش خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۹۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم خودداری از هرگونه فعالیت دریایی در خلیج فارس

تین نیوز

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: آبهای خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی امروز چهارشنبه تا جمعه همچنان مواج و طوفانی پیش بینی شده است که مسافران نوروزی و شهروندان باید از شنا در دریا و هرگونه فعالیت های دریایی و تفریحی در سواحل این استان خودداری کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مجتبی حمزه نژاد امروز چهارشنبه افزود: همچنین توصیه می شود شناورهای سبک، صیادی و تفریحی به دریا نروند و تمهیدات لازم در بنادر استان نیز انجام شود.

حمزه نژاد بیان کرد: بیشینه سرعت باد به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب، در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مناطقی چون( کیش، لاوان، سیری، بوموسی، تنب بزرگ و کوچک، خمیر، لنگه، قشم، هرمز، هنگام، لارک، بندرعباس، سیریک و جاسک در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۲ متر خواهد رسید.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان یادآور شد: وزش بادهای شدید از سمت شمال غربی تا جنوب غربی است و تداوم این ناپایداری های دریایی تا اواخر وقت جمعه دهم فروردین ماه، پیش بینی می شود.

وی گفت: امروز چهارشنبه در آسمان هرمزگان گذر ابر پیش بینی می شود و در ساعات بعدازظهر و شب در سواحل و جزایر استان بروز گرد وغبار و کاهش موقتی کیفیت هوا، دور از انتظار نیست.

حمزه نژاد گفت: به لحاظ دمایی نیز تا پایان هفته جاری، نوسانات یک تا سه درجه ای دما، در هرمزگان مورد انتظار است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رزمایش مشترک چین، روسیه و ایران علیه کشوری نیست
  • بازدید فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از جزایر ایرانی خلیج فارس
  • وزش باد با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در خلیج فارس، ۹ فروردین
  • وزش باد شدید در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان
  • لزوم خودداری از هرگونه فعالیت دریایی در خلیج فارس
  • ارتفاع ۲.۵ متری موج خلیج فارس در سواحل استان بوشهر
  • وزش باد‌های شدید سبب مواج شدن خلیج فارس و دریای عمان، ۸ فروردین
  • تشدید تلاطم دریا در خلیج فارس از بعدازظهر و شب، ۷ فروردین
  • ممنوعیت رفت و آمد مسافران به جزیره هرمز از امروز هفتم فروردین
  • ممنوعیت رفت و آمد مسافران به جزیره هرمز از امروز