Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@12:22:14 GMT

شرط ماکرون برای اردوغان

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۹۶۴۴

ساعت 24-رجب طیب اردوغان از همتای فرانسوی خواسته به واسطه سامانه دفاعی جدید اروپا با کمک به آنکارا موافقت کند.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش بلومبرگ، مسؤولان آگاه ترکیه گفتند، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در تماس تلفنی که روز سه‌شنبه با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی داشت از او خواست دست از مخالفتش با آنکارا در تولید سامانه دفاع موشکیSAMP/T که شرکت یوروسام اروپا تولید می‌کند، بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مقام در کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه تاکید کرد، ماکرون در واکنش به این درخواست گفت ترکیه باید قبل از بحث صادرات سامانه‌های دفاعی اروپایی به این کشور اهدافش در سوریه را روشن و شفاف کند.

آنکارا و پاریس در سال‌های گذشته درباره امکان مشارکت ترکیه در تولید سامانه موشکی پیشرفته اروپا و استقرار این موشک‌ها در خاک خود رایزنی داشتند.

اما در برهه اخیر آنکارا و پاریس به دلیل تنش نظامی در مدیترانه شرقی روابط‌شان تیره شده است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۹۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل تاوان جنایات خود را خواهد داد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش العهد، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه خطاب به اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که به ترکیه سفر کرده است، گفت: اسرائیل یقینا روزی بهای ظلمی را که در حق فلسطینی‌ها انجام می‌دهد خواهد پرداخت.
اردوغان گفت: ترکیه به تلاش‌های دیپلماتیک خود برای جلب توجه جامعه جهانی به بی‌عدالتی‌هایی که در حق فلسطینی‌ها انجام می‌شود، ادامه خواهد داد.

دیگر خبرها

  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • اردوغان وارد عراق شد
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • فصل جدید ترکیه-حماس؟
  • پاسخ ترکیه به گستاخی وزیر خارجه صهیونیستی درخصوص استقبال آنکارا از هنیه
  • دیدار رئیس جمهور ترکیه با اسماعیل هنیه
  • راه‌حل اردوغان در برابر اسرائیل چیست؟
  • اسرائیل تاوان جنایات خود را خواهد داد
  • آیا آنکارا واسطه جدید میان حماس و اسرائیل خواهد بود؟
  • هنیه و اردوغان در استانبول دیدار کردند