Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@12:05:57 GMT

نماینده اردبیل: مشاغل خانگی نیاز به حمایت دارند

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۹۸۰۱

نماینده اردبیل: مشاغل خانگی نیاز به حمایت دارند

به گزارش ایرنا ، صدیف بدری روز شنبه در بازدید از جهاد دانشگاهی اردبیل اظهارداشت: جهاد دانشگاهی اقدامات و گام‌های خوبی برای اجرای طرح‌ ملی توسعه مشاغل خانگی در استان برداشته است که در صورت تحقق اهداف این طرح برای ۲ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد و بسیاری از دغدغه‌های اشتغال و اقتصاد استان برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه با خوشه‌سازی مشاغل خانگی بسیاری از فعالیت‌های تولیدی در استان رونق می‌یابد، افزود: بهره‌مندی از ظرفیت مشاغل خانگی بسیاری از مسائل واحدهای تولیدی را برطرف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان قطب تحقیقات کاربردی در کشور، با فعالیت‌های خود توانسته در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی، آموزشی و فرهنگی موثر واقع شود.

وی بر حمایت و بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و تجربی جهاد دانشگاهی در جهت پیشرفت کشور تاکید کرد و افزود: این نهاد در حوزه سلامت  استان بسیار موثر عمل کرده و با راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری به عنوان اولین و مجهزترین مرکز در استان توانسته است با ارتقا زیرساخت‌های لازم، خدمات خوبی را به مراجعه کنندگان ارائه کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: با تسهیلات جهاد دانشگاهی به زوجین نابارور در مرکز درمان ناباروری قفقاز فرصت مناسبی برای اقشار کم درآمد ایجاد شده تا بتوانند با حل مشکلات مادی خود صاحب فرزند شوند.

بدری با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی استان اردبیل در حوزه اشتغال ورود خوبی کرده است، افزود: با توجه به تولید سالانه ۷۵۰ هزار تن محصول سیب‌زمینی در استان لازم است برای رفع دغدغه کشاورزان صنایع تبدیلی این محصول در اردبیل گسترش یابد.

وی تشریح کرد: راه‌اندازی پایلوت نیمه‌صنعتی نشاسته پلیمری توسط جهاد دانشگاهی می‌تواند به ایجاد درآمد پایدار، توسعه اشتغال و  تولید استان و کشور کمک کند.

رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز گفت: این نهاد تلاش دارد با بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود در جهاد دانشگاهی گامی اساسی در رشد و توسعه استان بردارد که راه‌اندازی مراکز علمی، درمانی و آموزشی در این راستا قرار دارد.

مهران اوچی اردبیلی افزود: تاکنون درمان بیش از یک هزار و ۶۰۰ زوج نابارور مراجعه کننده به مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی اردبیل با موفقیت همراه بوده و در این مرکز تمام تجهیزات لازم و روش‌های درمانی مدرن برای ارائه خدمات درمان نازایی و ناباروری فراهم شده است.

وی از ارتقای کادر درمانی (جذب فلوشیپ نازایی و ناباروری) و تجهیزات مرکز درمان ناباروری خبرداد و افزود: علاوه بر خدمات آزمایشگاه‌های جنین‌شناسی و تشخیص طبی و سیتوژنتیک، آزمایشگاه سلولی و ملکولی در جهاد دانشگاهی راه‌اندازی شده تا با بهره‌گیری از آن نقص‌های ژنتیکی و تعیین جنسیت با استفاده از آن انجام گیرد.

رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: با هدف فراهم کردن زمینه توانمندسازی، خوداشتغالی و اتصال به بازار، طرح ملی "توسعه مشاغل خانگی" به کارفرمایی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان توسط این نهاد در اردبیل در حال اجرا است که این امر در توسعه اشتغال‌زایی موثر خواهد بود.

اوچی اردبیلی با اشاره به استقرار ۱۶ واحد فناور با ۳۴ طرح فناورانه در مرکز رشد فناوری فرآورده های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل اشاره و تصریح کرد: حمایت های لازم از این واحدها برای تبدیل ایده به طرح و تجاری سازی محصولات دانش بنیان انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی پایلوت نیمه‌صنعتی تولید نشاسته پلیمری به عنوان طرح کلان ملی استانی از اولویت‌های جهاد دانشگاهی استان اردبیل است، گفت: با بهره‌گیری از حمایت‌های علمی و فنی پژوهشکده صنایع شیمیایی ایران، ساخت این واحد نیمه‌صنعتی در قالب طرح فناورانه با حمایت دفتر مرکزی جهاد ‌دانشگاهی و استانداری اردبیل و با همکاری این پژوهشکده اجرا خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از مراکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی، درمان ناباروری قفقاز، آزمایشگاه‌های ژنتیک، کشت بافت و سلولی ملکولی و دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، جهاددانشگاهی استان اردبیل بازدید و در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفت.

برچسب‌ها سازمان جهاد دانشگاهی نماینده مجلس شورای اسلامی اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان جهاد دانشگاهی نماینده مجلس شورای اسلامی اردبیل سازمان جهاد دانشگاهی نماینده مجلس شورای اسلامی اردبیل اخبار کنکور جهاد دانشگاهی استان اردبیل درمان ناباروری مشاغل خانگی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۹۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سال گذشته روند حرکت اکثر شاخص‌ها و نمودارها مثبت شد

ایسنا/اردبیل معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: سال گذشته اکثریت قریب به اتفاق برنامه‌های اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی عملیاتی شد و روند حرکت اکثر شاخص‌ها و نمودارها مثبت شده است.

رضا قاسمیان ۹ فروردین در دیدار نوروزی اعضای شورای اداری با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به افزایش توان کاری و هماهنگی مدیران استان در پیشبرد امور گفت: سال گذشته اکثریت قریب به اتفاق برنامه‌های اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی عملیاتی شد و روند حرکت اکثر شاخص‌ها و نمودارها مثبت شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل عنوان کرد: با توجه به اهمیت فهم مشترک و ایجاد عزم جمعی در مدیران استان اخذ رهنمودهای نماینده محترم ولی فقیه برای اتخاذ راهبردها و رویکردهای هم‌افزا در ابتدای سال از اهداف این دیدار می‌باشد و همه ما به توفیق الهی برای حل مسائل مردم استان و تأمین آسایش و تضمین آرامش جامعه تلاش حداکثری را خواهیم داشت.

در رفع گرفتاری مردم تلاش کنید

آیت‌الله سیدحسن عاملی نیز در این دیدار با بیان اینکه عاقبت به‌خیری و خداجویی در خدمت به خلق خدا است، خطاب به مسئولین اظهار کرد: فرصت خدمت نعمت خداوند به شما مسوولان است پس در رفع گرفتاری مردم تلاش کنید تا خدا از شما راضی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: کار اداری وظیفه است و شما مسوولان علاوه بر اینکه به این وظیفه خود درست عمل کنید، بلکه کار را برای رضای پروردگار انجام داده و حامی و پشتیبان محرومان باشید.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری عاقبت به‌خیری و خداجویی را در خدمت به خلق خدا دانست و با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری گفت: مسؤولان با همه توان از سرمایه‌گذاران حمایت و برای تسهیل کارهای آن‌ها با جدیت تلاش کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در سال گذشته روند حرکت اکثر شاخص‌ها و نمودارها مثبت شد
  • مدیران مناطق نسبت به اجرا و تکمیل پروژه ها اقدام کنند
  • جزئیات برگزاری مراسم شب‌های قدر در اردبیل اعلام شد
  • مروری بر اقدامات جهاد دانشگاهی در نمایشگاه قرآن کریم
  • اطلاعیه دفتر امام جمعه اردبیل در خصوص برنامه شب‌های قدر
  • بهره برداری از 147 طرح کشاورزی در سال جهش تولید
  • قرآن جامع‌ترین منبع پاسخگویی به نیاز بشریت است
  • فعال کردن کارگاه‌های راکد در کردستان مورد توجه قرار گیرد
  • ایجاد مشاغل خانگی و طرح‌های تولیدی روستایی در اولویت دهیاران قرار گیرد
  • مشاغل خانگی و صنایع دستی زمینه‌ساز توسعه اقتصادی است