Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح گفت: دفاع مقدس در کنار همه آسیب‌هایی که در آن به ما وارد کرد و این آسیب را هنوز هم ملت ایران دچار آن هستند، اما دستاورد‌های چشمگیری در آن حاصل شد. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح شامگاه شنبه در برنامه نگاه یک، اظهار داشت: جنگی بر ملت ایران تحمیل شد؛ جنگ پدیده شوم و نامناسبی است که انسان ذاتا نباید به آن علاقه داشته باشد به ویژه ملت ایران که دارای تاریخ بزرگی هستند و هیچگاه آغازگر جنگی نبودند؛ جنگ هشت ساله هم یک جنگ تحمیلی بود و ما در حال دفاع بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما جنگ ایران و عراق نداشتیم چرا با کسی سر جنگ نداشتیم. دفاع مقدس در کنار همه آسیب‌هایی که در آن به ما وارد کرد و این آسیب را هنوز هم ملت ایران دچار آن هستند، اما دستاورد‌های چشمگیری در آن حاصل شد.

وی افزود: این دستاورد‌ها ملی و برای کشور ما است. از جنگ‌های ایران و روس هرکس به ایران تجاوز کرده، بخشی از آن را برده است و هیچکس جلودار بیگانه نبوده است و بعضا تا پایتخت هم آمده است و بخش‌هایی از سرزمین ما جدا شده است. دفاع مقدس ما کاملا این را برعکس کرده است و سابقه تاریخی نشان می‌دهد که نقطه عطف دفاع مقدس است و همه کشور جمع شدند که در برابر صدام و حزب بعثی که به همه تسلیحات و تجهیزات مجهز شده بود، ایستادگی کنند و پیروزمندانه جنگ را این ملت خاتمه دادند.

سرلشکر باقری ادامه داد: ملت ایران در دفاع مقدس آموخت اگر چشم به دیگران نداشته باشد و روی پای خود بایستد، می‌تواند پیروز باشد. بازدارندگی دفاع مقدس بی‌نظیر است و دیگر هرکسی بخواهد به ایران و ایرانی چپ نگاه کند، دفاع مقدس به او گوشزد می‌کند که شروع جنگ شاید با او باشد، اما پایان آن با ملت ایران است و هزینه زیادی به آن دشمن تحمیل خواهد شد.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه صنعت دفاعی ما صنعت خودکفایی است و ایده خودکفا داریم، گفت: ما کشوری هستیم که خودمان رهنامه و سیاست‌های دفاعی را تدوین و مشخص می‌کنیم. این چیز کوچکی نیست و در جهان فقط ۵-۶ کشور این تفکر را دارند و بقیه کشور‌ها مقلد هستند و تحت سیطره مستشاران نظامی هستند؛ این هم یکی دیگر از دستاورد‌های دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: در منطقه بر اساس آنچه ملت‌های منطقه در دفاع مقدس دیدند، اتفاقات فلسطین افتاد و امروز رژیم صهیونیستی به دنبال آن است که در باریکه خود بماند و سه ماه است که شبانه روز در خانه نخست وزیر آن‌ها تظاهرات است. امروز اگر پشتیبانی آمریکا از رژیم صهیونیستی نباشد، فرو می‌پاشد. آنچه حزب الله در لبنان و انصارالله در یمن را شکل داده، دفاع مقدس است.

سرلشکر باقری گفت: دستاورد بزرگ دیگر این است که همه دنیا جمع شده بود ملت ایران را شکست دهد، اما آن‌ها خود شکست خوردند.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در پاسخ به چرایی طولانی شدن جنگ تحمیلی، عنوان کرد: ملت، رهبران و نظامیان ایران از جنگ استقبال نکردند، اما این جنگ تحمیل شد. آمریکا و جهان غرب مسیری را طی ۲-۳ قرن طی کرده بود تا به منابع انرژی در غرب آسیا دست پیدا کند و در حال غارت منابع ملت ایران با حکومت دست نشانده پهلوی بود که انقلاب اسلامی بساط آن‌ها را به هم زد. انقلاب اسلامی مبانی استحکام قدرت ملی را در پیش گرفت که به مذاق آمریکایی‌ها و غربی‌ها خوش نیامد. از سویی عراق هم احساس شکست و بازندگی در معاهده الجزایر می‌کرد و صدام هم که با بلندپروازی ادعای رهبری جهان عرب را داشت با انتقال اسلحه به مناطق مرزی، ناامنی‌های عجیبی را در شهر‌های ما ایجاد کرد و به این نتیجه رسید که باید یک تهاجم بزرگ را سازماندهی کند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۸ کشور پشتیبانی تسلیحاتی صدام را بر عهده داشتند و این‌ها همه انگیزه حمله به ایران را برای صدام فراهم کرد. در داخل نیز بسیاری از مناطق کشورمان دچار درگیری‌هایی بود و نابسامانی‌هایی نیز در حوزه‌های مختلف مانند اقتصاد و نیرو‌های نظامی وجود داشت. در نتیجه مجموعه‌ای از عوامل داخلی و خارجی دست به دست هم داد تا یک متجاوز را به سمت حمله به کشورمان ترغیب کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: باقری سرلشکر باقری ستاد کل نیروهای مسلح رئیس ستادکل نیرو های مسلح دستاورد ها ملت ایران دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۹۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه به دژی تسخیرناپذیر در دفاع از کشور تبدیل شده است

امیر دریادار حبیب الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران طی پیامی، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی تبریک گفت.

متن  پیام به شرح زیر است:

برادر ارجمند

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی

فرمانده محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام علیکم.

فرا رسیدن دوم اردیبهشت ماه «سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» نهاد الهی، انقلابی و مردمی که با درایت، هوشمندی و نگاه استراتژیک حضرت امام خمینی (ره) در راستای حفظ ارزش‌های انقلابی و پشتیبانی از امت‌های مظلوم و نهضت‌های استکبار ستیزی جهانی محقق شده را به جنابعالی، فرماندهان پر تلاش و آحاد همرزمان عزیز در آن نهاد مقدس تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

بی تردید امروز با گذشت بیش از ۴۵ سال تجربه همسنگری و وحدت مقدس ارتش و سپاه در این مسیر عزت، همدلی و همراهی ارزشمندی را در بازوان اقتدار نظام اسلامی ایجاد کرده و با اقتدار، آمادگی و توانمندی همه جانبه راهبردی به بنیانی مرصوص و دژی تسخیرناپذیر در دفاع از کشور تبدیل و تقویت کننده اراده خلل ناپذیر امت اسلام در جغرافیای مقاومت گردیده‌اند و نقش بی بدیلی را در مبارزه با گروه‌های تروریستی بویژه اضمحلال و نابودی غده سرطانی داعش و همچنین خنثی سازی توطئه‌های استکبار جهانی ایفا نمودند و نظام سلطه و مزدوران و اذناب منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بویژه در راس آنان رژیم کودک کش صهیونیست را در ناکامی و استیصال قرار داده و هرگونه اقدام مذبوحانه و تعدی به مرز‌های سرزمین ایران اسلامی و عبور از خط قرمز‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را با وعده صادق خود به مصداق آیه شریفه «إِنّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ» با پاسخی قاطع، سخت و پشیمان کنند پاسخ داده و خواهند داد.

از درگاه خداوند متعال، توفیق روزافزون جنابعالی و همرزمان انقلابی در سپاه پاسداران را در راه صیانت از دستاورد‌های انقلاب اسلامی و پاسداری از حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ظل توجهات

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • تغییر وضعیت منطقه قبل و بعد از حمله تنبیهی ایران به صهیونیست‌ها
  • وضعیت منطقه قبل و بعد از حمله ایران به اسرائیل تغییر کرده است | همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم
  • شرایط منطقه بعد از حمله سپاه به اسرائیل به روایت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح 
  • وضعیت منطقه بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی تغییر کرده است
  • سرلشکر باقری: عملیات وعده صادق تاثیرات راهبردی درسطح منطقه و جهان داشت/ همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم
  • سرلشکر باقری: همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم
  • همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم
  • سپاه پاسداران، مولود انقلاب اسلامی
  • سپاه به دژی تسخیرناپذیر در دفاع از کشور تبدیل شده است
  • سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی