Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@22:16:51 GMT

مقایسه پژو پارس و هیوندای آوانته + مشخصات فنی

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۰۰۱۳

مقایسه پژو پارس و هیوندای آوانته + مشخصات فنی

به گزارش اکوفارس، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، پژو پارس ELX با هیوندای آوانته است. این ۲ خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این ۲ خودرو دو دل هستند. در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

مشخصات پژو پارس ELX : 

وقتی خودرو‌های روز وارد بازار ایران شدند و مردم قدرت این خودرو‌ها و آپشن‌های رنگارنگ را در این خودرو‌ها دیدند، ایران خودرو تصمیم گرفت نسخه‌ای بروزتر از پژو پارس تولید کند. در سال ۸۲ اولین پژو پارس‌های ELX وارد بازار شدند. موتور مورد استفاده در پژو پارس‌های ELX همان موتور XU۷، اما این بار با ۱۶ سوپاپ بود.

پژو پارس ELX دارای خوشه ابزار هوشمند، داشبورد چند منظوره فارسی خوانی، دزدگیر با قفل خودکار درب، دستیار پارک، صندلی‌های پارچه‌ای الکتریکی Recaro مجهز به بخاری، فن خنک کننده، داشبورد لوکس، یک موتور ۱۶ سوپاپ قدرتمند، ترمز‌های ۴ دیسکی با ABS / EBD و در آخر چرخ‌های آلیاژی رالی است.

موتور  ۱.۸ لیتر با ۴ سوپاپ تنظیم هیدرولیکی در هر سیلندر قادر به تولید حداکثر قدرت ۱۰۹.۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور است.  همین موتور قبلاً در PSA پژو ۴۰۶ LX ۱.۸i ۱۶v، سیتروئن زانتیا SX ۱.۸i ۱۶v و سیتروئن Xsara VTS ۱.۸i ۱۶v مورد استفاده قرار گرفته بود.

از جمله امکانات این خورو می توان به چراغ مه شکن جلو و عقب ، چراغ نقشه خوان، چراغ عقب دودی، چراغ خطر سوم بالا، آینه‌های جانبی برقی، سنسور ایمنی دنده عقب، سیستم هوشمند، قفل مرکزی با سوییچ کنترل، ز راه دور رادیویی، تنظیم برقی پشتی صندلی جلو، شیشه بالابر برقی در‌های جلو و عقب، داشبورد تریم بژ  دماسنج روی داشبورد اشاره کرد.

معرفی هیوندای آوانته: 

هیوندای آوانته از سال ۱۹۹۰ طراحی و بعد از گذشت یکسال وارد ناوگان تولید هیوندای شد و در سال ۲۰۰۴ با تغییرات اندک توانست به بازار فروش جهانی خود رونقی بدهد. آوانته طراحی خیلی جذابی ندارد و در نگاه اول نامتقارن بودن چراغ‌های ۲ رنگ جلو (خاکستری رنگ و مشکی) با جلو پنجره‌ای مشکی خودرو به چشم می خورد. همچنین در پایین سپر‌ها نیز جای ۲ لامپ مه شکن وجود دارد که به کیفیت چراغ‌ها خودرو می‌افزاید.

 هیوندای آوانته با یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری عرضه شد. این پیشرانه تنفس طبیعی قادر است تا ۱۴۳ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۸۲ نیوتن متر گشتاور در ۴۵۰۰ دور در دقیقه را تولید کند و نیرو تولید شده خود را از طریق یک گیربکس ۵ دنده دستی یا ۴ سرعته خودکار به چرخ‌های جلو منتقل کند.

مصرف ترکیبی آوانته حدود ۷.۶ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن نیز بین ۹.۱ تا ۱۰.۳ ثانیه برای مدل‌های دنده دستی و اتوماتیک است. یکی از ضعف‌های اصلی هیوندای آوانته را باید آپشن‌ها و امکانات رفاهی آن بدانیم و شاید در صورتی که این خودرو با امکانات بیشتری روانه بازار کشور می‌شد می‌توانست فروش موفق‌تری داشته باشد.

خودرو پژو پارس ELX هیوندای آوانته کشور سازنده
ایران
کره جنوبی سال (طراحی) 1386 2004 موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ 4 سیلندر 16 سوپاپ حجم موتور 1761سی سی 2000سی سی حداکثر قدرت 110 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه 140 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه حداکثر گشتاور 155 نیوتن متر در 4250 دور در دقیقه 4500 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه جعبه دنده 5 دنده دستی 5 دنده دستی شتاب 0 تا 100 9 ثانیه 9.1 ثانیه حداکثر سرعت 195 کیلومتر در ساعت 206 کیلومتر در ساعت وزن 1190 کیلوگرم 1280 کیلوگرم اندازه (میلیمتر) 4498 طول - 1704 عرض - 1410 ارتفاع 4525 طول - 1725 عرض - 1415 ارتفاع فاصله بین دو محور 2670 میلیمتر 2611 میلیمتر مصرف سوخت داخل شهر 10 لیتر در هر صد کیلومتر 10.2 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر 7.6 لیتر در هر صد کیلومتر حجم باک 70 لیتر 55 لیتر استاندارد آلایندگی یورو 3 یورو 3 ترمز و پایداری ABS - EBD ABS - EBD کیسه هوا کیسه هوای راننده کیسه هوای راننده و سرنشین جلو سیستم صوتی بلندگوی عقب - آنتن اکتیو پخش CD

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: لیتر در هر صد کیلومتر هیوندای آوانته دور در دقیقه پژو پارس ELX دنده دستی اسب بخار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۰۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گریه و زاری عجیب حواله‌داران پژو پارس ۴۰۰ میلیونی که در بازار ۷۰۰ میلیون تومان است + فیلم

دریافت 16 MB

به گزارش همشهری آنلاین صفحات منتشر کننده این فیلم نوشته‌اند که این صحنه‌های تراژدیک گریه و زاری به دلیل گرانی ۲۰۰ میلیونی پژو پارس و عدم توانایی پرداخت آن است.

کد خبر 846201 برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو ايران خودرو خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • انواع گیربکس اتوماتیک
  • کشف ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت+عکس
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت
  • کشف بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت!
  • چراغ سبز افزایش قیمت خودرو داده شده
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • سامانه یکپارچه خودرو حذف می شود؟ | ما مسئول تعیین قیمت پژو پارس نیستیم
  • گریه و زاری عجیب حواله‌داران پژو پارس ۴۰۰ میلیونی که در بازار ۷۰۰ میلیون تومان است + فیلم