Web Analytics Made Easy - Statcounter

نفتکش آمورکس متعلق به شرکت شل قرار است در سوم اکتبر یک میلیون بشکه نفت خام در بندر زیتونیه لیبی بارگیری کند. این اولین محموله نفت خام است که از ژانویه در این بندر بارگیری می‌شود.

به گزارش پول نیوز  به نقل از اویل پرایس، شرکت بزرگ شل یک نفتکش برای بارگیری نفت خام از یکی از بنادر باز لیبی اجاره کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین محموله نفت خام است که از ژانویه در این بندر بارگیری می‌شود.

 

اطلاعات رفینیتیو ایکون نشان می دهد نفتکش آمورکس قرار است در سوم اکتبر یک میلیون بشکه نفت خام در بندر زیتونیه لیبی بارگیری کند. سه بندر از بنادر لیبی در بیست و دوم سپتامبر پس از برداشته شدن شرایط اضطراری بازگشایی شدند.

 

پایانه های نفتی لیبی در حریقه، بریقه و زیتونیه از روز جمعه برای تجارت باز شده اند و پذیرای نفتکش ها برای انتقال نفت خام هستند. این در حالی است که بزرگترین بندر و پایانه نفتی لیبی که از بزرگترین میدان نفتی این کشور صادرات دارد، هنوز هم در شرایط اضطراری به سر می‌برد.

 

شرکت ملی نفت لیبی در روز سه شنبه شرایط اضطراری در بندر زیتونیه را پس از بهبود وضعیت امنیتی و از سرگیری تولید و صادرات برداشت. دو پایانه نفتی دیگر هم با برقراری امنیت باز شده اند و تولید از برخی میادین نفتی خاص و بخشی از صادرات نفت خام از سر گرفته می‌شود.

 

ژنرال خلیفه حفتر، رئیس ارتش ملی لیبی که سربازانش بنادر نفتی این کشور را در ماه ژانویه بسته بودند، پایان محاصره را در اواخر هفته گذشته اعلام کرد.

 

بارگیری نفت خام توسط نفتکش شرکت شل در بندر زیتونیه اولین بارگیری نفت در این بندر خواهد بود ولی اولین بارگیری نفت در بنادر لیبی نیست. نفتکش دلتا هلاس یک محموله نفتی برای شرکت یونیپک در بندر حریقه بارگیری کرده است. شرکت یونیپک که بازوی تجاری پالایشگاه سینوپک چین است، یک نفتکش دیگر در بندر حریقه دارد که منتظر بارگیری است.

منبع:تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز پایانه نفتی لیبی کروناویروس نفت خام نفتکش بارگیری نفت محموله نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۰۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ نوسازی تجهیزات فرسوده بنادر با 2 مانع مواجه است

تین نیوز

تهیه و تامین تجهیزات استراتژیک بارگیری در بنادر یکی از دغدغه های مشترک این روزهای حمل ونقل ریلی و دریایی کشور  است. تا آنجا که چندی پیش مدیرکل لجستیک راه آهن در این باره با تاکید بر وجود گلوگاه هایی در عرصه تجهیزات تخلیه و بارگیری سبک در بنادر  همفکری متولیان حمل و نقل و ترانزیت کشور را راهگشا دانست. اما علت این گلوگاه ها چیست و چه مشکلاتی مانع خرید تجهیزات به روز بارگیری در بنادر است؟

به گزارش تین نیوز، یحیی ضیایی مهرجردی، دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران در این باره با اشاره به فرسودگی تجهیزات تخلیه و بارگیری در بنادر تصریح کرد: در شرایط کنونی بر طبق قراردادهایی که شرکت های بندری با سازمان بنادر دارند موظف به انجام تعهدات خود هستند اما به دلیل تورم اقتصادی قادر به خرید تجهیزات نبوده چرا که نمی توانند هزینه های خود را پوشش دهند بنابراین غالب این شرکت ها برای مدیریت هزینه های خود از نجهیزات به صورت تعمیر و نگهداری استفاده می کنند.

وی در ادامه افزود: درباره خرید تجهیزات جدید به خاطر نرخ تعرفه های پایین این امکان برایشان مقدور نیست مگر اینکه راهکاری پیدا و نرخ تعرفه ها عوض شود یا در پایان قراردادهایی که در حال انجام است قراردادهای جدیدی با نرخ های جدید منعقد شود تا بتوانند تجهیزات جدید و به روز با استاندارهای لازم خریداری و به کار گیرند.

مطلب مرتبط را بخوانید:

3 هزار فروند کشتی نیاز داریم اما دست روی دست گذاشته ایم! در تامین ارز و انتقال تجهیزات مشکل داریم

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با تاکید بر اینکه غالب تجهیزات از خارج تامین می شود ادامه داد: تجهیزات بارگیری فرسوده است و در شرایط کنونی بخشی نیاز به تعویض و بخشی دیگر نیاز به تعمیرات و به روزرسانی دارد اما چون این تجهیزات استراتژیک بندری خارجی است در تهیه و تامین  قطعات از دو مسیر دچار مشکل هستیم: یکی در مسیر تامین ارز جهت خرید این تجهیزات و دیگری نقل و انتقال آنان به داخل کشور است.

یحیی ضیایی مهرجردی، دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران

ضیایی با بیان اینکه تا استاندارد مطلوب تجهیزات بارگیری فاصله داریم، افزود: خوشبختانه با استقبال سازمان بنادر و دریانوردی از ظرفیت های علمی و عملی شرکت های دانش بنیان جهت نوسازی تجهیزات بارگیری بارهای سبک در بنادر بهره گیری شده است. البته ناگفته نماند گرچه این شرکت ها برای تامین قطعات و نوسازی تجهیزات سبک بنادر  پای کار آمده اند اما سرعت عمل این شرکت ها تاکنون پایین بوده و آنچه ایده آل است هنوز محقق نشده است.

وی در پایان عنوان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال راهکاری برای استفاده از بودجه صندوق ذخیره ملی جهت نوسازی تجهیزات بارگیری  سبک در بنادر است تا امکاناتی را در اختیار اپراتورهای بندری قرار دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • آغاز رکورد شکنی بندر امیرآباد در سال ۱۴۰۳
  • ◄ نوسازی تجهیزات فرسوده بنادر با 2 مانع مواجه است
  • حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت‌حیدریه از مرز ۱.۶ میلیارد لیتر گذشت
  • یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون لیتر سوخت در منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد
  • تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بوشهر ۹۲.۵ درصد افزایش یافت
  • رشد ۹۲.۵ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر