Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@08:54:14 GMT

تحرکات مشکوک امارات در جزیره سقطری یمن

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۰۲۱۶

تحرکات مشکوک امارات در جزیره سقطری یمن

منابع خبری از تحرکات مشکوک امارات در جزیره سقطری یمن خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، برخی منابع به شبکه خبری الجزیره گفتند که امارات حدود 100 تن از عناصر مسلح شورای انتقالی مورد حمایت این کشور را از عدن به جزیره سقطری منتقل کرده است.

این منابع گفتند که این اقدام امارات همزمان با ساخت یک پایگاه نظامی در غرب سقطری با موافقت عربستان سعودی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تسلط نیروهای شورای انتقالی یمن بر جزیره سقطری در پی سال‌ها تلاش‌های متعدد امارات برای توسعه نفوذ خود در این جزیره راهبردی بود.

در 28 اوت گذشته پایگاه «ساوث فرانت» آمریکا که متخصص تحقیقات نظامی و راهبردی است اعلام کرد، امارات و اسرائیل در صدد ساخت پایگاههای نظامی و جاسوسی در سقطری هستند و به نقل از منابع عربی و فرانسوی که به نام آنان اشاره نکرد اعلام کرد: امارات و اسرائیل در صدد ایجاد زیرساخت‌های لازم برای جمع آوری اطلاعات جاسوسی نظامی در سقطری هستند.

بنابر اعلام این منبع یک گروه از افسران اماراتی و اسرائیلی اخیراً راهی سقطری شدند و برخی مواضع را با هدف ایجاد پایگاههای نظامی مورد بررسی قرار دادند.

چشم طمع امارات به جزیره سقطری یمن؛ افسران اماراتی و اسرائیلی در این جزیره به دنبال چه هستند؟پروژه اشغالگری امارات در جزیره سقطری/ آیا نظامیان صهیونیست در یمن مستقر می‌شوند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جزیره سقطری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۰۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در شن‌های غزه گیر افتاده است | پاسخ ایران قواعد جدیدی ایجاد کرد

به گزارش جام جم آنلاین، ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس در اظهاراتی گفت: دشمن جنایتکار همچنان تلاش می‌کند که چهره خود را بازسازی کند، اما تنها ننگ و ذلتش بیشتر می‌شود. ۲۰۰ روز گذشت و ارتش اسرائیل همچنان در شن‌های غزه گیر افتاده و تلاش می‌کند که از این فرصت برای قتل و کشتار بیشتر استفاده کند.

وی در ویدیویی که شبکه الجزیره آن را منتشر کرد، تاکید کرد: دشمن با گذشت این ۲۰۰ روز نه اهداف خود را محقق کرده، نه چشم‌اندازی دارد و نه اسرای خود را آزاد کرده است.

وی گفت: ۲۰۰ روز از جنگ می‌گذرد و مقاومت همچنان همانند کوه ایستاده است، تمام دنیا شجاعت و دلاوری مجاهدان ما در ضربه زدن به دشمن نه تنها در مقابله با حملات آن بلکه به هنگام خروج‌اش از غزه را مشاهده کرد. هدف قرار دادن دشمن ادامه خواهد یافت و جدیدتر و متنوع‌تر نیز خواهد شد.

ابوعبیده تاکید کرد: از دورغ‌های دشمن تلاش برای قانع کردن جهان مبنی بر اینکه گردان‌های القسام را از بین بردیم و تنها گردان رفح باقی مانده است. از مساله حقوق ملت فلسطین و پایان جنگ و بازگشت آوارگان و همچنین بازسازی غزه و ورود کمک‌ها کوتاه نمی‌آییم. تنها چیزی که خون شهدا را جبران می‌کند تحقق حقوق مشروع ما و تحقق شروط مقاومت است.

سخنگوی القسام خاطرنشان کرد: دشمن در رسیدن به توافق تبادل‌اسرا تعلل می‌کند و تلاش می‌کند که در مسیر میانجیگری‌ها برای رسیدن به آتش‌بس سنگ‌اندازی کند.

ابوعبیده گفت: از تمام تلاش‌های نظامی و مردمی به‌ویژه در جبهه‌های لبنان، یمن و عراق تقدیر و تشکر می‌کنیم. به مقاومت شجاعانه در کرانه باختری و تمام خاک فلسطین درورد می‌فرستیم. از مردم اردن می‌خواهیم که فعالیت خود را گسترش دهند.

وی گفت: زمان عربده‌کشی دشمن بدون اینکه کسی مجازاتش کند به پایان رسید. میزان تاثیر پاسخ ایران و حجم ضربه‌هایش به دشمن را درک می‌کنیم، پاسخ ایران قواعد جدیدی ایجاد کرد و محاسبات دشمن را برهم زد.

ابوعبیده افزود: دشمن تلاش می‌کند که به وعده‌های خود در مذاکرات پایبند نباشد و به دنبال به دست ْآوردن زمان بیشتر است. سناریوی «رون آراد» بیشتر از هر سناریوی دیگری ممکن است در ارتباط با اسرای دشمن در غزه تکرار شود. توپ اکنون در زمین هر طرفی از دشمن است که این امر به او مربوط می‌شود، اما زمان تنگ و فرصت کم است. آنچه که به فشار نظامی موسوم است تنها منجر به ثابت قدم ماندن ما بر روی مواضع خود و محافظت از حقوق مردم فلسطین می‌شود. واکنش هیستریک به اقدامات جبهه‌های مختلف مقاومت نشان دهنده اهمیت این اقدامات است.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌های اسرای صهیونیست خواهند فهمید که کابینه فاشیستی آن‌ها چه فاجعه‌ای علیه آن‌ها مرتکب شد، اما دیگر دیر شده است. به نتانیاهو می‌گوییم که مرگ شما و نابودی اشغالگری‌تان حتما فرا خواهد رسید و گریه‌های دروغین در مقابل چشمان دشمن منجر به تغییر چهره شما نخواهد شد.

ابوعبیده در پایان از تمام امت اسلامی خواست که فعالیت‌های مردمی خود در دفاع از مقاومت را گسترش دهند.

دیگر خبرها

  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • دشمن در شن‌های غزه گیر افتاده است | پاسخ ایران قواعد جدیدی ایجاد کرد
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • قدس در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی کرد؛ تحرکات دولت اردوغان برای بازتعریف نقش ترکیه در موضوع فلسطین
  • تحرکات دشمنان در خلیج‌فارس رصد می‌شود
  • پشتیبانی اقتصاد ایران از تغییر راهبرد نظامی کشور
  • نیروی دریایی سپاه تمام تحرکات در خلیج‌ فارس را رصد می‌کند