Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک چهره سرشناس لبنانی از تحرکات عربستان سعودی برای حذف نهایی سعدحریری و رساندن بهاء برادر ارشد وی به قدرت خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، ناصر قندیل سردبیر روزنامه لبنانی البناء گفت: سعدالحریری اعلام کرده است که عربستان سعودی آماده میزبانی از برادرش بهاء و نخست وزیران سابق در این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته قندیل، عربستان برای میزبانی از نخست وزیران سابق و دارالفتوای لبنان اعلام آمادگی کرده تا برادر ارشد سعد را رسما نخست وزیر لبنان اعلام کند.

از چندین ماه گذشته درگیری میان سعد حریری و برادرش یکی از سوژه‌های رسانه‌ای بود و طرفداران دو طرف بارها با یکدیگر درگیر شده‌اند.

مصاحبه| صباح زنگنه: "تنش آفرینی و برهم زدن توافق" سیاست بنیادین عربستان در لبنان است

 نام بهاء‌الدین برای اولین بار بعد از ترور« رفیق حریری» نخست وزیر فقید لبنان در سال 2005 به میان آمد. وی به عنوان پسر بزرگتر رفیق حریری بعداز مرگ پدر عزم خود را برای ورود به صحنه سیاسی لبنان جزم کرده بود اما با دخالت صریح عربستان از قدرت کنار رفت و سعد حریری جایگزین پدر شد. در حالی که عربستان موضع خود را نسبت به سعد حریری بعد از وادار کردن وی به استعفا در سال 2018 تغییر داده و تلاش کرد تا بهاءالدین را به قدرت برساند؛ اما بنا به دلایل منطقه‌ای،بین‌المللی و محلی، از رسیدن به این هدف ناکام ماند.

در دو دوره گذشته سعد حریری برای تثبیت قدرت خود تلاش زیادی کرد؛ اما پس از استعفای وی که تحت فشار طرف‌های خارجی صورت گرفت، رئیس جریان المستقبل لبنان دیگر هیچگاه نتوانست جایگاه گذشته خود را پس بگیرد و اکنون نیز پس از ظهور دوباره برادرش و عزم او برای رسیدن به قدرت، آینده سیاسی سعد حریری بیش از هر زمان دیگری در خطر قرار گرفته است.

لبنان| درگیری‌ مسلحانه بین طرفداران برادران حریری در بیروت

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس سعد حریری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۰۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه آب رساندن یک پرنده به جوجه‌های تشنه (فیلم)



منبع:پیج unco_pry

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روش عجیب و غریب پرنده‌ها برای در امان ماندن از حمله‌ی مار‌ها (فیلم) دفاع حیرت انگیز مرغ مادر از جوجه هایش در برابر مار کبرا (فیلم) مزرعه پرورش مار؛ فرآیند جوجه کشی تخم مار پیتون (فیلم)

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • شیوه آب رساندن یک پرنده به جوجه‌های تشنه (فیلم)
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • جهانگیری: رساندن مردم به این باور که فرزندان خمینی پاسدار غرور ملی مردمشان هستند عین سیاست ورزی است
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه