Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز در جلسه با بخش خصوصی با اشاره به اینکه در شرایط امروز به دلیل تحریم شرایط بسیار سخت و کرونا نیز مزید بر علت است، اظهار داشت: چون در شرایط سختی قرار داریم باید  تمام مردم ایران و دستگاه های حکومتی و تشکل های بخش خصوصی و اتحادیه ها مانند دوران دفاع مقدس در راستای حل مشکلات با هم پیمان شوند و مشکلات را حل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی معیشت مردم در خطر جدی است گفت: ما به دنبال مدیریت بازار هستیم و به دنبال مداخله در بازار نیستیم بنابراین ما به دنبال مدیریت بازار مبتنی بر فراوانی کالا و قیمت تمام شده پایین و مبتنی بر تشکل های بخش بخش خصوصی و با هم اندیشی و کار کارشناسی مشترک بین دولت و تشکلهای بخش خصوصی خواهیم زد.

وزیر پیشنهادی وزارت صنعت خاطر نشان کرد:  باید سفره مردم را ارزان تر کنیم. اگر توفیق خدمتگزاری در این سنگر را پیدا کنم باید بگویم در شرایط فعلی پذیرش این سمت ریسک بزرگی برای من بود و حتی پرریسک تر از حضور در سنگرهای دفاع مقدس لذا من برای پذیرش این سمت ایثار و فداکاری کردم و باید با کمک شما فعالان بخش خصوصی و مجلس در مقابل فشار حداکثری تلاش کنیم.

رزم حسینی افزود: من به دنبال چابک سازی هستم و دیوان سالاری را باید کوچک کنیم و مردم سالاری باید بزرگ شود و باید امضاهای طلایی را در وزارت صمت کم کنیم و حتی حذف کنیم. این کار سخت است و با کمک شما و مجلس تحقق می یابد. بسیار خرسندم که در خانه اقتصاد ایران امروز حضور یافته‌ام و خودم را از جنس شما می‌دانم.

وی با اشاره به سوالی که از محضر مقام معظم رهبری درباره کارآفرینی پرسیده بودند، گفت: از ایشان سوال کردم که شما فرموده‌اید که کارآفرینی عبادت است، یعنی اینها عابدین هستند؟ که ایشان فرمودند اینها عابدین و مجاهدین‌ هستند و من جزء مجاهدین اقتصادی بوده‌‌ام  قبل از این دولت و لذا شما هم جزو مجاهدین اقتصادی کشور هستند.

وزیر پیشنهادی صنعت با اشاره به ارائه دو برنامه به مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اولین برنامه مربوط به وزارت صمت است که مبتنی بر اسناد بالادستی و مبتنی بر احکام برنامه ششم و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که البته این برنامه در شرایط فعلی امکان اجرای آن کمتر است البته نه به این معنا که کمک نمی‌کنیم تا به اهداف آن برسیم اما باید در این مدت کوتاه 10 ماهه در دولت فعلی اقداماتی انجام داد که این مسیر هموارتر شود.

رزم حسینی تصریح کرد: برنامه دوم که به مجلس ارائه شد به مردمی بودن اقتصاد مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است که شما فعالان اقتصادی در آن زمینه نقش‌آفرینی خواهید داشت که بعد از رای اعتماد مجلس در مورد آن مفصل با شما صحبت خواهیم کرد.

* تدوین کتاب قوانین و مقررات مزاحم تولید

وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کتاب قوانین و مقررات مزاحم تولید و سرمایه‌گذاری بیان داشت: این کتاب تجربه 7 سال در دو استان معدن‌خیز و صنعتی است که تجربه خدمتگذاری در این دو استان را داشتم لذا قوانین مزاحم قوانینی است که در عمل و اجرا به آن رسیده‌ایم و در این کتاب به آن اشاره کرده‌ام و قوانینی نیست که حقوقدانان به آن رسیده باشند که مجلس ارائه کرده‌ باشد.

به گفته وی، این قوانین مزاحم توسط تشکل‌ها و دستگاه‌های اجرایی استخراج شده و در کتاب آمده است و لذا ثمره 7 سال خدمت است که امیدواریم در مجلس اقداماتی برای رفع قوانین مزاحم انجام شود. وزارت صمت مشکلات درون سازمانی دارد و این مشکلات به دلیل عدم ثبات مدیریت نمایان‌تر شده است.

* وزارت صمت بنگاه سیاسی نیست

وزیر پیشنهادی صنعت با اشاره به اینکه وزارت صمت بنگاه سیاسی نیست و یک وزارتخانه تخصصی است ، افزود: وزارت صمت جای جناح بازی و سیاسی کاری نیست و انشاء الله مشکلات درون سازمانی و حذف مقررات زائد صورت گیرد زیرا من به شخصه شاهد بوده‌ام که فعالان متدین و محترمی با یک بخشنامه ورشکسته شده‌اند و شاهد بوده‌ام که بخش خصوصی با مشکلات کالا وارد کرده و به علت وضع یک بخشنامه کالا  در گمرک از بین رفته و فاسد شده است.

رزم حسینی تصریح کرد: به پشتوانه مجلس و با کمک شما فعالان اقتصادی امیدواریم بتوانیم گام‌هایی را بر داریم و مشکلات را حل کنیم البته این نکته را متذکر می‌شوم که در حوزه صنعت ظرفیت‌های خالی وجود دارد که این سرمایه‌ها باید احیا شود و در سال جهش تولید زمینه جهش تولید را فراهم کنیم که یکی از آنها مقررات زدایی است.

* دلیل گرانی سیاست‌های پولی و‌بانکی است

وی خاطر نشان کرد: باید مراودات منطقه‌ای را گسترش دهیم و بدانیم که وزارت صمت در صورتی موفق خواهد شد که انسجام کامل و هماهنگی کامل بین وزارت صنعت، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و وزارت جهاد کشاورزی باشد، گرانی مربوط به تولید نیست و بخش عمده‌ای از گرانی ها به سیاست‌های پولی و بانکی و نقدینگی بر می‌گردد و لذا این را باید با هماهنگی با وزرا و رئیس بانک مرکزی دنبال کرد.

رزم حسینی تاکید کرد: بنده به لطف خدا و با توکل به خدا این اراده را دارم که تصمیمات شجاعانه را اجرا کنم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی رزم حسینی دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی نقدینگی رزم حسینی وزیر پیشنهادی وزارت صنعت رزم حسینی بخش خصوصی وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۰۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر یک عضو مجمع درباره کسر از حساب بی‌حجاب‌ها

به گزارش «تابناک»، محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت‌وگو با منیبان در رابطه با کارنامه دولت سیزدهم گفت: رئیسی قبل از اینکه مسئولیت در دولت را بپذیرد در ارتباط با برجام، اف ای تی اف، سیاست‌ خارجی و به تبع در ارتباط با مسائل اقتصادی و معیشتی مردم اعلام می‌کرد که اصلا نباید اقتصاد مملکت یا معیشت را به سیاست خارجی یا برجام  گره بزنیم. بعد از اینکه مسئولیت پذیرفت، به مرور زمان متوجه شد این شعار عملی نیست و این‌ها همه با هم ارتباط دارند، یعنی سیاست داخلی با سیاست خارجی و سیاست خارجی با مسائل اقتصادی و حل مشکلات اقتصادی با جذب سرمایه و نرخ تورم همه باهم ‌ مرتبط است، رییسی پس از عهده‌دار شدن ریاست جمهوری متوجه شد که بدون حل برجام، اف‌ای‌تی‌اف، سیاست خارجی، فعال شدن در صحنه بین‌المللی و خارج شدن از انزوایی که ایران دارد نمی‌تواند مسائل اقتصادی را حل کند. 

او افزود: در حال حاضر  هر چقدر به این در و آن در می‌زنند‌ نرخ ارز روز به روز افزایش پیدا می‌کند و تورم هم افزایش پیدا کرده است. سرمایه گذاری خارجی که اصلا وجود نداشته و سرمایه گذار داخلی هم مشکل پیدا کرده و کشور با خروج سرمایه مواجه است. متاسفانه دولت سیزدهم موفقیتی در سیاست خارجی و اقتصادی ندارد و فشارها بر روی مردم روز به روز افزایش پیدا می‌کند.  

صدر تاکید کرد: یکی از خطراتی که نه تنها دولت بلکه نظام را تهدید می‌کند این است که این فشارهای معیشتی و اقتصادی  بر اعتراضات، مسائل فرهنگی و سیاسی که در گذشته ‌وجود داشته اضافه شده و در نتیجه اعتراضات گسترش جدی پیدا خواهد کرد. بنابراین خطری است که نه تنها دولت بلکه سران سه قوه و کل مجموعه نظام باید برای آن فکر کنند و تغییرات اساسی در سیاست خارجی، سیاست داخلی، مسائل فرهنگی و اجتماعی به وجود بیاورند.

او با اشاره به یکی از خطرات آتی یعنی لجاجت با مردم با طرح لوایحی مثل عفاف و حجاب گفت: لایحه عفاف و حجاب که در مجلس مطرح شد از هنرمندی‌های  بخش تندرو مجلس است چون نه قوه قضائیه و نه دولت چنین لایحه‌ای را به مجلس نبرده‌اند. من با  اژه‌ای هم صحبت کردم، ایشان گفتند لایحه‌ای که ما تهیه ‌کردیم ۶ ماده بود‌، وارد دولت که شد به ۱۲ ماده تبدیل شد و بعد به مجلس رفت و به ۷۰ لایحه تبدیل شد که حتی حاضر نشدند این لایحه را در صحن علنی مجلس به رای بگذارند. این لایحه آنقدر مشکل دارد که بخشی از آن توسط شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت بر سیاست‌های کلی رد شد و این لایحه اگر به اجرا گذاشته شود نارضایتی‌های مردم به ویژه بخش زنان که نیمی از جامعه ما هستند و اکثرشان هم معتقد به اسلام و انقلاب اسلامی هستند، بیشتر می‌شود و‌ در مقابل نظام موضع گیری کنند و‌ در نهایت با خطرات جدی مواجه می‌شویم. 

صدر تصریح کرد: در مورد لایحه عفاف و حجاب این شک وجود دارد که آیا نفوذ خارجی، دشمنان اسلام و دشمنان ایران پشت پرده هستند و به همان بخش تندرو مجلس دستور دادند که این لایحه را تهیه و ارائه کنند. امیدوارم مسئولین نظام به این مسئله توجه کنند که نفوذ خارجی نه تنها در بخش‌های امنیتی، اقتصاد و نفت بلکه می‌تواند در بخش فرهنگی هم باشد و یک چنین ایده‌هایی ضد اسلام و ضد جمهوری اسلامی را از طریق برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند، به نظام تحمیل می کنند. 

او همچنین درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به سیستم بانکی اعتماد نداشته باشند و نه تنها ضرر فرهنگی و بی اعتمادی بلکه ضرر اقتصادی هم می‌زند و بانک‌ها را ورشکسته می‌کند. یکی از همان مواردی که من فکر می‌کنم دشمنان اسلام و انقلاب پشت آن هستند همین بند است. متاسفم که این مسائل بعد از انتخابات مطرح می‌شود و اینگونه به مردم تلقین می‌کند که انتخابات گذشت، حال دوباره هرکاری دلشان می‌خواهد، انجام می‌دهند که این هم باعث خدشه دار شدن چهره نظام می‌شود.

دیگر خبرها

  • گپ و گفت با مهرداد لاهوتی؛ از ملاقات خصوصی با قالیباف و رأی نیاوردن باهنر تا گرانی سرسام آور کالاها در سال جدید
  • روایت جدید روحانی از گرانی بنزین و اعتراضات ۱۴۰۱: رئیسی مصوبه را امضا کرد، اما اولین کسی بود که توئیت مخالفت زد!
  • روایت جدید روحانی از گرانی بنزین، اعتراضات و جلسه سران قوا
  • افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات: اولین کسی که توئیت مخالفت زد، آقای رئیسی بود که نامه سران قوا را امضا کرده بود!
  • افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات: من واقعا از زیرنویس شبکه خبر فهمیدم بنزین دیشب گران شده!
  • تلاش جمهوری خواهان برای استیضاح وزیر امنیت داخلی بایدن
  • ضربه بهره ۳۰ درصدی بانک‌ها به «جهش تولید»/ رشد بهره بانکی مشارکت در تولید را تحقیر می‌کند
  • نظر یک عضو مجمع درباره کسر از حساب بی‌حجاب‌ها
  • تصمیم ناگهانی برای موزه ها/واکنش وزارت میراث به انتقاد از گرانی!
  • بهترین ابزار مهار نوسان اخیر ارزی، اوراق گواهی بود